מה זה מיתוג מעסיק?
מיתוג מעסיק הוא הנושא החם והמדובר, אבל לא כולם יודעים מה זה בדיוק, למה זה חשוב, איך עושים את זה, מי אמור לטפל בזה, לאיזה תוצאות אפשר לצפות ואיך למדוד את כל זה.
מיתוג מעסיק הפך לחיוני ביותר כתוצאה מהמחסור המשווע בכוח אדם מקצועי (טאלנטים) בשוק ההייטק בעולם, כולל כמובן בישראל. מתנהלת מלחמה בין המעסיקים על כל טאלנט וגם אחרי שהטאלנט חתם על חוזה העסקה, הארגון ה"זוכה" צריך להתאמץ על מנת לגרום לו להישאר ולתת את המיטב שבו לאורך זמן. עלות הגיוס מטבע הדברים גבוהה מאד, בין אם נעשית באופן ישיר או באמצעות גורמים נוספים כגון חברות השמה וציד-ראשים.
בישראל יש אלפי חברות סטרטאפ ומאות חברות הייטק גדולות ובינלאומיות. והתחרות על הטאלנטים היא לא רק מקומית אלא גלובלית. לטובים ביותר יש גם הזדמנויות והצעות מפתות לעבודה בחו"ל או רילוקיישן. 70% מהטאלנטים העובדים בסיליקון וואלי בארה"ב הם ממוצא זר ורבים מהם ישראלים.
אז נשאלת השאלה: מה יגרום לטאלנט לבוא לעבוד דווקא אצלך?
מכאן צמחה התובנה שבדומה לבניית מותג צרכני שמושך את הקונים לקנייה ונאמנות למותג (קניות חוזרות והמלצות קנייה לחברים), כך יש צורך בבניית מיתוג מעסיק שמושך את הטאלנטים הטובים ביותר למעסיק, שימורם בארגון והפיכתם ל"שגרירי מותג" למשיכת חברים נוספים. מיתוג מעסיק למעשה מסייע לארגון בגיוס עובדים ובשימורם. מיתוג מעסיק זה מה העובדים ועובדים פוטנציאליים חושבים ומרגישים כלפי החברה כמעסיק ומה מבדל ומבליט את החברה כמעסיק בעיני העובדים ועובדים פוטנציאליים.
למה מיתוג מעסיק כל כך חשוב?
מותג מעסיק חזק הוא המכנה המשותף לארגונים שמצליחים באופן קבוע למשוך ולשמר את העובדים הטובים ביותר. חשוב לדעת גם שבדומה למותג צרכני לא מדובר בפעילות חד פעמית אלא במאמץ מתמשך.
רק בשביל לסבר את האוזן: 85% בוחנים את מוניטין החברה כמעסיק לפני שמחליטים להגיש מועמדות. מותג מעסיק חזק מביא 150% מועמדים מתאימים יותר והגיוס מהיר פי 2. חברות עם מיתוג מעסיק חזק חוות 50% הקטנה בעלות גיוס מועמד. חברות עם מיתוג מעסיק חזק מאבדות ב 40% פחות עובדים חדשים. 67% מהמועמדים מוכנים לקבל שכר נמוך יותר אם לחברה יש מוניטין מותג מעסיק חזק אונליין. או במילים אחרות, כדאי וחיוני מאוד להשקיע בבניית מיתוג מעסיק. רוצה לבנות מיתוג מעסיק כדי לשמר ולגייס טאלנטים? לחץ כאן!
מי אחראי לבניית מיתוג המעסיק ולמי הוא שייך?
מיתוג מעסיק חזק ואפקטיבי, דורש מומחיות וניסיון רב בעולם גיוס עובדים, בשילוב עם מומחיות רבה בעולם השיווק והמיתוג. מכיוון שכך, מיתוג מעסיק נבנה ומנוהל בשיתוף פעולה של אנשי גיוס או סורסינג עם מחלקת השיווק ויועצים חיצוניים. בכל מקרה כדאי וחשוב להשתמש בשירותי חברה חיצונית שמומחית במיתוג בכלל ובמיתוג מעסיק בפרט ומבינה את עולם הגיוס וצרכי הגיוס שלך. וזאת בדומה למותג צרכני בו הארגון עובד עם משרדי פרסום, מיתוג ומדיה. אנשי גיוס / סורסינג מחזיקים במידע חיוני רב על העובדים ותפיסתם את המעסיק ועל צרכי הגיוס של הארגון. מחלקת השיווק בשיתוף עם היועצים / משרדים חיצוניים יודעת איך לתת לצרכים האלה מענה נכון באמצעות מותג המעסיק ותקשורו הנכון בערוצי המדיה המתאימים. השיווק יחד עם החברה החיצונית גם יכולים לוודא שיש זיקה הולמת למותג המעסיק עם המותג הארגוני / צרכני.
אז איך בונים מיתוג מעסיק?
בליבו של מיתוג המעסיק נמצא ה EVP
Employer Value Proposition : הצעת ערך ייחודית כמעסיק לעובדים ולעובדים פוטנציאליים. ה EVP עונה על שאלות כגון: מדוע שאעבוד עבורך במקום אצל מתחריך? מה יוצא לי מזה? מדוע הארגון שלך הוא מקום עבודה מדהים? מה אתה מציע לי בשונה מאחרים? ה- EVP מאזן את מה שמועמד רוצה מהמעסיק ומה שהארגון רוצה בתמורה מהעובד.
הגדרת ה EVP אינה דבר פשוט. מדובר בתהליך שכולל אסטרטגיה, איסוף מידע, ביצוע מחקרים רלוונטיים וניתוחם, הרכבת רשימת רכיבים אפשריים, בחינתם מול המציאות ושאיפות הארגון והעובדים, מיצוב תחרותי, זיקוק המרכיבים, בחינת אישיות המותג ולבסוף כתיבת ה EVP.
איך והיכן מתקשרים את מותג המעסיק?
ה EVP חייב לבוא לידי ביטוי בכל נקודות המגע של העובדים והמועמדים עם מותג המעסיק ומעגל הגיוס והעבודה. החל בעמוד הקריירה ורשתות חברתיות, דרך תהליך הריאיון ותהליך קבלה / דחייה, וכלה בתהליך הקליטה והאינטראקציה והתנהגות המנהל הישיר.
כמובן שיש לתקשר את מותג המעסיק וה EVP בכלי המדיה הרלוונטיים. לצורך זה יש לבנות תכנית שיווק שמביאה בחשבון טיפול בתדמית מותג המעסיק, בהתייחסות לעובדים והתייחסות לגיוסים רצויים. יש צורך לבנות זהות מיתוגית מבודלת ואטרקטיבית עם זיקה לזהות המיתוגית הארגונית/מוצרית ושונה ממנה באותן נקודות בהן מותג המעסיק חייב דגשים משלו. ביצוע הקריאייטיב חייב להיות מבוצע על ידי גורם מקצועי בעל ידע וניסיון רלוונטי ומכוון על ידי גורם מקצועי אסטרטגי.
קידום מיתג המעסיק בכל הכלים הרלוונטיים על פי צורך ותקציב: אתר קריירה, מדיה חברתית, בלוגים, מנועי חיפוש, יחסי-ציבור, אירועים, כנסים, חסויות, לוחות דרושים, תהליכי גיוס, חבר-מביא-חבר, פעילות גיוס באקדמיה ועוד.
ולא לשכוח שהעבודה מתחילה מבית!
יש להתחיל בשיווק מותג המעסיק כלפי פנים לפני השקה חיצונית וכל זה בגיבוי מלא של ההנהלה הבכירה. ההנהלה מעורבת בעיצוב חווית העובד ועומדת מאחורי ההבטחות של מותג המעסיק. מותג המעסיק חייב להיות אמיתי והבטחות צריך לקיים.
וכמובן למדוד את התוצאות ולבצע התאמות אפקטיביות פרסום לגיוסים, אתר קריירה, כמות ואיכות מועמדים, מודעות, שיקול והעדפת מותג המעסיק, השפעת מותג המעסיק על עובדים, הערכת התנסות המועמדים, ועוד. אגמי היא החברה היחידה שמשלבת את שני העולמות יחד, שירותי מיתוג מעסיק לסטרטאפים ביחד עם ניסיון עשיר בגיוס עובדים לסטרטאפים. איתנו תייצר יתרונות משמעותיים במלחמה על הטאלנטים, תחסוך בעלויות העסקה, תשמר עובדים ותחסוך בעלויות הגיוס.
מעוניין לבנות מיתוג מעסיק חזק כדי לגייס ולשמר טאלנטים?
השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם