גיוס עובדים ברשתות חברתיות – זינוק של 60% עם לינקדאין בראש

נורית אגמי השמה וגיוס עובדים Leave a Comment

גיוס עובדים ברשתות חברתיות

גיוס עובדים ברשתות חברתיות זה כבר "אולד ניוז" .
מה שמפתיע זה הזינוק הגדול משנה לשנה בכמות גיוס העובדים דרך רשתות חברתיות.

רוצה למצוא עבודה מתאימה מהר מבלי לחפש ?
רוצה להתקדם בקריירה ואין לך זמן להשקיע בחיפוש עבודה?
רוצה לשמור על דיסקרטיות מלאה?

עכשיו זה אפשרי!
 לחץ כאן! למעבר לקורס לינקדאין למציאת עבודה מתאימה מהר מבלי לחפש כך שהמשרות שאתה רוצה ירדפו אחריך.

בדיוק לאחרונה התפרסמה לאחרונה
כתבה ב- The Marker ,
(ולמען הגילוי הנאות, שבה גם אני רואיינתי)
הנתון ה"מפתיע" שנמצא על פי סקר הוא

שבתוך שנתיים נרשם זינוק של 60%
במספר המעסיקים המגייסים עובדים
דרך רשתות חברתיות

כמובן שלינקדאין מובילה בגיוס עובדים דרך רשתות חברתיות.
מבין כל הרשתות לינקדאין מניבה את כמות הגיוסים הכי גדולה.

אך אם אתם שואלים אותי,
הנתון של גיוס עובדים ברשתות חברתיות מוטה
בצורה מאוד חזקה דווקא למטה
כיוון שגם בשיטת "חבר מביא חבר",
אנשים מביאים לחברות את החברים שלהם
שאותם הם מאתרים דרך הרשת החברתית לינקדאין.

בנוסף, גם חברות השמה מאוד חזקות
בפעילות שלהן בלינקדאין
ולכן גם מה שמוגדר בתור גיוס של חברת השמה,
המקור לגיוס עשוי להיות לינקדאין.
יכול להיות ש-% האיושים של חברת השמה,
50% מקורם בגיוס עובדים דרך הרשת החברתית לינקדאין.

כמובן שכמו בכל דבר ישנן יתרונות וחסרונות לגיוס עובדים דרך רשתות חברתיות.
היתרונות הם די ברורים –
למגייסים ישנה גישה לכמויות למועמדים שהם לא יכלו להגיע אליהם לפני עידן הגיוסים ברשתות החברתיות.
היתרונות ברורים גם למועמדים כיוון שמועמדים עשויים לקבל הצעות להזדמנויות קריירה מאוד אטרקטיביות מבחינתם ואפילו שהם אינם מחפשים עבודה.

ישנם גם חסרונות לגיוס עובדים ברשתות חברתיות-
מגייסים בארגונים יפנו לעובדים בארגון ויבקשו מהם את החברים שלהם.
העובדים יעשו חיפושים וייזכרו ב"הוא" שעבד איתם לפני 3 שנים או ב"הוא" ששירת איתם בצבא.
העניין הוא שלרוב החברים שלנו יהיו מאוד דומים לנו.
אנחנו נכיר אותם במהלך השירות הצבאי או הלימודים המשותפים באוניברסיטה או ממקום עבודה קודם.
לכן, הגיוון בארגונים, שיש לו חשיבות גדולה מבחינת התרומה להצלחתו של הארגון, יירד.
אני לא הייתי רוצה לגייס עובדים שכולם נראים אותו הדבר / חושבים אותו הדבר.
הייתי רוצה לקבל נקודות מבט שונות, חשיבה אחרת לתקוף על מיני בעיות וכו'.

מועמדים עשויים לקבל יותר מידי פניות ולהרגיש שהם מוטרדים יתר על המידה ועם הזמן האפקטיביות של הפניות תלך ותרד.

מועמדים גם עשויים לחשוף מידע ברשתות החברתיות שעלול לפגום בסיכויים שלהם או שאנחנו המגייסים עשויים לקבל רושם מוטעה שאין קשר בינו לבין המציאות.

מוזמנים לקרוא הכתבה מצורפת מטה שמרחיבה את הנושא של גיוס עובדים ברשתות חברתיות.

לקריאת הכתבה באתר דה-מרקר , ליחצו על הקישור לכתבה

כתבה ב the marker גיוס עובדים דרך רשתות חברתיות

על הכותב

נורית אגמי

Facebook Twitter Google+

נורית אגמי – מנכ"ל רשת אגמי – חברת השמה להייטק ובכירים, חיפוש עבודה וקריירה. נורית בעלת חזון חברתי ופועלת לעזור למחפשי עבודה. מוזמנים ליהנות מהבלוג ומהקורס למציאת עבודה מתאימה מהר וגם להרוויח יותר. מוזמנים להציץ בלוח דרושים הייטק ובכירים שלנו ואנחנו נשמח למצוא לכם את התפקיד הבא שלכם.
הבלוג של נורית עוסק בחיפוש עבודה, חיפוש עבודה בהייטק, מגמות בתחום הדרושים כולל דרושים הייטק, מגמות בעולם העבודה העולמי ובשוק בעבודה בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אל תפספסו: