עבודה חדשה

עבודה חדשה – 7 טיפים להצלחה בעבודה חדשה ובמקום עבודה חדש

נורית אגמי Networking 1 Comment

מתחיל עבודה חדשה? אולי מדובר גם במקום עבודה חדש?

ברכותנו.
אנחנו רוצים לחלוק איתך 5 טיפים שיאפשרו לך להיקלט ולהשתלב בצורה מהירה ומוצלחת.
עבודה חדשה יכולה להיות בתוך הארגון שבו אנחנו כבר עובדים כיום או מחוצה לו. למעשה, קידום בתוך הארגון זה כמו עבודה חדשה. למשל- עובד עובר לנהל מחלקה אחרת או מקודם לתפקיד אחר עם קולגות אחרים. על אחת כמה וכמה כאשר מתחילים עבודה חדשה במקום עבודה חדש. אלמנט ה"חדש" הוא כפול – גם עבודה חדשה וגם מקום עבודה חדש. מקום עבודה חדש – למשל שימשת כתכנת בחברה א' ועברת לתפקיד של ראש צוות בחברה ב'.
עכשיו השאלה הנשאלת היא איך להצליח בעבודה החדשה? ואם ה"חדש" הוא כפול אז איך להצליח בעבודה חדשה ובמקום עבודה חדש?

יש הרבה דברים שמקום העבודה יכול לעשות בשביל שהעובד ייקלט בהצלחה אך גם יש דברים שאתם העובדים יכולים לעשות בשביל לתרום לקליטה מוצלחת שלכם בעבודה חדשה.

מחפש עבודה דרך רשת אגמי? כנס לעמוד המשרות שלנו

אז איך להצליח בעבודה חדשה ובמקום עבודה חדש?

 הנה כמה המלצות שכדאי לאמץ:

  1. להקשיב – להיות המצב של הקשבה כדי ללמוד את התפקיד, את המנהלים ואת הקולגות שעובדים איתכם. לספוג את מקום העבודה החדש ולקלוט מי מושך בחוטים והיכן. אנחנו בד"כ אוהבים לדבר אך בתקופת הקליטה שלנו עדיף שנקשיב הרבה יותר מאשר נדבר.
  2. לשאול שאלות בזמן "תקופת החסד" – לא לשמור בבטן ואם יש משהו שאתם לא מבינים או לא יודעים, שאלו! זה דורש הרבה יותר אומץ לשאול ולברר מאשר לשמור את השאלות שלכם לעצמכם. כאשר תשאלו שאלות, תלמדו יותר ותתקדמו יותר. זה גם הרבה יותר לגיטימי מצידכם לשאול את כל השאלות שלכם בזמן למידת התפקיד והארגון. לכל עובד יש תקופת חסד והיא תמיד תהיה בהתחלה ולכם יש יותר לגיטימציה לשאול את השאלות שלכם בהתחלה.
  3. נטוורקינג! – הכירו כמה שיותר אנשים במקום העבודה החדש. ככל שתכירו יותר אנשים (גם מחוץ למחלקה שלכם), כך עבודתכם תהיה קלה יותר. הרי הרבה מחלקות קשורות אחת בשנייה לשם ביצוע עבודתן בצורה חלקה – מחלקת השיווק עובדת בשיתוף עם מחלקת המכירות ומחלקת המכירות עובדת בצמוד עם מחלקת הלוגיסטיקה ומחלקת הלוגיסטיקה עובדת בצמוד על מחלקת הרכש וכו'.
    היו בנתינה ודעו לבקש טובות בחזרה – זה טיפ הזהב של נטוורקינג. ככל שתסייעו לאחרים, יהיה לכם יותר קל להיקלט בעבודה חדשה ו/או במקום עבודה חדש. לאחר שתעזרו לאחרים, אנשים ישמחו להחזיר לכם טובה.

    רוצה למצוא עבודה מתאימה מהר ולהרוויח יותר?

    לחצו כאן
     
  4. תקשורת חיובית – שתפו את הממונים בקשיים שאתם חווים בצורה חיובית. במידה ויש קושי שמקשה עליכם לבצע את עבודתכם בהצלחה, שתפו את המנהלים הממונים. בתכנית הראשונה של בוס בהסוואה, הבוס (מנהל תפעול ברשת בתי מלון) הגיע לאחד מבתי המלון. העובדת שעובדת בתור חדרנית, שלא ידעה שהוא הבוס, שיתפה בקושי הגדול לטפס במדרגות (באותו בית מלון אין מעלית) ובכך שהחדרניות צריכות לסחוב את שואבי האבק בין הקומות. כתוצאה מכך שהיא שיתפה, הוחלט בהנהלת הרשת להציב בכל קומה שואב אבק. העובדת הציגה את הקשיים שיש לה בצורה אובייקטיבית ושיתפה במה שעובר עליה. החדרנית לא התלוננה על הנהלת הרשת או על בית המלון. היא סיפרה מה קשה לה לבצע את העבודה שלה בצורה טובה יותר.
    הביעו כל דבר בצורה חיובית. יש דרך חיובית להגיד דברים שליליים. זה הרבה יותר חשוב איך אנחנו מביעים דברים לעומת מה אנחנו אומרים. אנחנו צריכים לדבר בגוף ראשון – מה מפריע לנו, מה צריך לשפר וכו'.
  5. בקשו לקבל פידבק על העבודה שלכם מהממונה הישיר – הפידבק הזה הוא לטובתכם. אתם יכולים לשאול את הבוס שלכם בנוגע לשביעות הרצון שלו מביצוע משימות שהוטלו עליכם. הפידבק שלו יאפשר לכם להשתפר מהר בעבודה החדשה. חלקנו חושבים שפידבק זה סוג של ביקורת ורובנו לא כל כך אוהבים לקבל ביקורת. העניין הוא שדווקא ביקורת היא זו שתאפשר לנו להשתפר מהר במה שדורש שיפור.
  6. עשו לכם מנטור או רכשו לכם ידיד בעבודה החדשה ו/או במקום העבודה החדש – מישהו שיכול להכווין אתכם ב"מסדרונות" ובפוליטיקה הארגונית. מישהו שיכול לתת לכם עצה חכמה בקשר לבעיה שנתקלתם בה. מישהו שייתן לכם טיפים איך להסתדר טוב יותר במקום העבודה החדש. מישהו שיוכל לתת לכם טיפים איך להצליח בעבודה החדשה. מישהו שיעזור לכם להכיר את הכללים ה"לא-כתובים. דרך אגב, זה יכול להיות יותר מאדם אחד שיהיה המנטור / הידיד הטוב שלכם שיעזור לכם להיקלט בצורה מהירה וחלקה. מוזמנים לקרוא על כמה מנטור יכול לסייע לכם להצליח בקריירה. עשה לך מנטור שיאיר את דרכך בקריירה שלך, לקריאה לחצו כאן!  
  7. ביטחון עצמי ולצאת מאזור הנוחות- הסעיפים לעיל מסעיף 1 עד סעיף 6 דורשים מידה של ביטחון עצמי. אזרו אומץ כשצריך לשאול שאלות, אזרו אומץ כשצריך לדבר עם אנשים חדשים שאתם לא מכירים. אל תישארו באזור הנוחות שלכם. אזור הנוחות אכן נוח אך הוא לא מקדם אותנו לשום מקום. איפה שנוח, נתקעים. צאו מאזור הנוחות, זה יאפשר לכם להיקלט מהר ולהתקדם בקריירה שלכם.

הצלחה בעבודה חדשה ובמקום עבודה חדש דורשת בעיקר כישורי תקשורת – להקשיב, לשאול שאלות כשצריך, לדעת לקבל ביקורת, לדעת לתקשר קשיים בעזרת תקשורת חיובית. הצלחה בעבודה חדשה דורשת גם כישורים חברתיים כגון להתחבר עם אנשים אחרים (נטוורקינג), לאמץ לנו מנטור / ידיד טוב וכו'.
לרוב אנשים לא מצליחים במקום עבודה חדש לאו דווקא כי הם לא יודעים לבצע את העבודה אלא בעיקר בגלל קושי בתקשורת ו/או בכישורים חברתיים.
עבודה חדשה ומקום עבודה חדש דורשים מאיתנו לתרגל את הכישורים החברתיים שלנו ואת כישורי התקשורת שלנו. להפוך תקשורת לא-חיובית לתקשורת חיובית. לצאת מאזור הנוחות ולהפוך לאדם יותר חברתי.
בסרטון המצורף מטה, סרטון שמומלץ לצפייה ומצחיק בטירוף, מדגים מה קורה כשלא משתפים. הקשיים שאתם חווים יהפכו לקשיים גדולים יותר.

הסרטון מצחיק בטירוף ומומלץ לצפייה. 

מאחלים לכם הרבה בהצלחה בעבודה החדשה ובמקום העבודה החדש.

אהבתם? עשו לנו לייק, השאירו תגובה, שתפו את הפוסט
על הכותב

נורית אגמי

Facebook Twitter Google+

נורית אגמי - מנכ"ל רשת אגמי - מקצוענים בהשמה ל Professionals ובכירים. נורית בעלת חזון חברתי ופועלת לעזור למחפשי עבודה והשאיפה שלה היא שמחפשי עבודה יקבלו את חומרים חינמיים שיקצרו את זמן חיפוש העבודה משמעותית ושזו תהיה העזרה הכי טובה שאפשר להשיג בחינם. הבלוג של נורית עוסק גם בענייני קריירה ומגמות בעולם העבודה ובשוק התעסוקה הישראלי.

אל תפספסו:

Comments 1

  1. We all should learn from that funny movie
    Better in a funny way instead of a bad way 🙂 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *