גיוס עובדים ברשתות חברתיות

סליחה, גיוס עובדים ברשתות חברתיות, איפה בדיוק?

נורית אגמי השמה וגיוס עובדים 0 Comments

גיוס עובדים ברשתות חברתיות – לינקדאין, פייסבוק וטוויטר.
מה הזירה המובילה? לינקדאין היא הרשת החברתית המובילה ו- 89% מהמגייסים גייסו מועמדים מלינקדאין.

לאחרונה פורסם סקר של חברת Jobvite בנוגע לגיוס עובדים ברשתות חברתיות. הסקר נערך בקרב 1,000 אנשי גיוס ומשאבי אנוש מסביב לעולם. נכון שהסקר הזה לא נעשה בקרב מגייסים ישראלים אך גם אם אנחנו בפיגור אחרי המדינות המובילות בעולם המפותח, בסופו של דבר גם אנחנו נדביק את הפער. להלן הממצאים מתוך הסקר:

>92% מגייסים או מתכוונים לגייס עובדים בעזרת רשתות חברתיות כאשר לינקדאין היא הרשת העדיפה עליהם

הסקר מצא שרוב המגייסים מעדיפים בבירור לגייס עובדים בעזרת לינקדאין על פני שאר הרשתות החברתיות כגון פייסבוק וטוויטר. הנה כמה סיבות שלדעתי מסבירות את הממצא הזה:

גיוס עובדים ברשתות חברתיות – היתרונות של לינקדאין

מחפש עבודה דרך רשת אגמי? כנס לעמוד המשרות שלנו

לינקדאין נועדה בראש ובראשונה לגיוס עובדים ואנשים רושמים שם את קורות החיים שלהם ולכן המעסיקים מקבלים מידע תעסוקתי ומקצועי מקיף יותר על המועמד לעומת רשתות חברתיות אחרות.

ללינקדאין יש ממשק חיפוש מפותח שמאפשר לבצע חיפושים מורכבים, מה שכרגע זה די מוגבל ברשתות החברתיות האחרות. במילים אחרות, בלינקדאין מגייסים יכולים לא רק לפרסם מודעות דרושים אלא אפילו לצוד מועמדים בגלל הממשק חיפוש שלה.

לינקדאין זו רשת חברתית שבה מרוכזים המקצוענים והטאלנטים, המועמדים שכל חברה חפצה ביקרם ולכן אנשי גיוס משקיעים את מירב המאמצים שלהם שם.

מכל הסיבות הנ"ל, לינקדאין היא הרבה יותר אפקטיבית מכל שאר הרשתות ומפני שהיא מוכיחה את עצמה, מגייסים מעדיפים אותה.

73% מהמגייסים גייסו עובדים דרך רשתות חברתיות כאשר לינקדאין מובילה בהפרש ניכר בכמות הגיוסים של עובדים.
גיוס דרך לינקדאין

זאת אומרת, שלא רק שמגייסים מחפשים ברשתות החברתיות מועמדים אלא הם אכן מוצאים אותם שם.

נמצא גם שלינקדאין היא הרשת המובילה לא רק מבחינת העדפות המגייסים אלא גם מבחינת התוצאות שהיא מביאה בפועל.

89% מהמגייסים גייסו מועמדים דרך לינקדאין לעומת 26% דרך פייסבוק ורק 15% דרך טוויטר.

לינקדאין מובילה בפער ניכר לעומת שאר הרשתות החברתיות. אז מה הפלא שהמגייסים מעדיפים את לינקדאין?!

כ- 86% מהמגייסים מסתכלים בפרופילים של מועמדים ברשתות החברתיות.

מגייסים מסתכלים בפרופיל

הפרופילים של המשתמשים ברשת החברתית לינקדאין,  הם למעשה קורות חיים שזמינים לנו המגייסים במשך 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה. ככל שיותר ויותר אנשים ישתמשו בלינקדאין, אז החשיבות של מאגר כח אדם תלך ותפחת. למעשה תחום גיוס עובדים הופך מתחום של מיון וסינון לתחום של איתור מועמדים כמו שמידען מאתר מידע במאגרי המידע של אוניברסיטה.

על מה מסתכלים המגייסים בפרופילים ברשתות החברתיות השונות 

  • 78% מהמגייסים מתייחסים באופן שלילי לאזכורים של סמים בלתי חוקיים
  • 66% מהמגייסים מתייחסים באופן שלילי למועמדים שמעלים פוסטים או טווטים בעלי היבטים מיניים.
  • 61% מהמגייסים אמרו שהיחס שלהם הוא שלילי כלפי מועמדים שנמצא שהם מדברים בשפה לא יפה ברשת (קללות, דיבורים פוגעניים וכו').
  • 54% מהמגייסים מתייחסים באופן שלילי למועמד שמפרסם טוויטים או פוסטים עם שגיאות כתיב.
  • 47% מתייחסים באופן שלילי למועמד במידה והם יראו שהוא צורך אלכוהול.

לעומת זאת:

  • 80% מהמגייסים מתייחסים באופן חיובי למועמדים שחברים בארגון מקצועי
  • 66% מהמגייסים מתייחסים באופן חיובי למועמדים שמתנדבים או תורמים לצדקה.


רוצה למצוא עבודה מתאימה מהר ולהרוויח יותר?

לחצו כאן
 

ניהול רושם ברשתות החברתיות

כמובן שהמגייסים מתרשמים מהרושם שנוצר מתוך הכרטיסים של המועמד ולא מהמועמד עצמו. נניח לרגע שאתה רווק בן 30 שעובד בתור מהנדס בחברת הייטק ואתה יוצא פעם בשבוע לבלות עם החברים שלך בפאב. לרוב, אנשים מעלים תמונות בפייסבוק מאירועים חברתיים. מגייסים עשויים לקבל רושם שגוי על מועמד – אם מועמד יוצא לפאב בסוף שבוע והוא מעלה כל שבוע רק תמונה אחת מהבילוי השבועי, ייצא שלאחר שנה יהיו לאותו מועמד עשרות תמונות שבהן הוא מופיע מבלה בפאב ובחלק מהתמונות תהיה מונחת לידו כוס בירה ובחלקן אפילו המועמד יחזיק את כוס הבירה ביד. המועמד שלנו יוצא נניח רק ביום שישי בערב ושותה בירה אחת באותו ערב. הרושם שמגייסים עשויים לקבל על אותו מועמד זה שהוא בליין ו/או שתיין למרות שזה ממש רחוק מהאמת.

בארץ אין כמעט מודעות לנושא של ניהול רושם ובמיוחד כאשר זה קשור לרשתות החברתיות. מועמדים לא מודעים לחשיבות של זה.  אנחנו כל הזמן יוצרים רושם אצל אנשים אחרים. עד שהמועמדים ילמדו את אומנות ניהול הרושם, על אנשי הגיוס להתייחס בסלחנות לפרופילים האישיים של המועמדים בפייסבוק ולהבין שזה לא תמיד מה שנדמה לנו. אנשי גיוס טובים גם "יחפרו" לעומקו של הפרופיל ועשויים להסתכל על תמונות של המועמד מלפני 5 שנים ועל מה שהוא כתב לפני שנים. אז גם פה נדרשת מידה של פתיחת ראש ולהבין שמה שאדם כתב או עשה בגיל 23, לאו דווקא משקף אותו בגיל 28.

 גיוס עובדים ברשתות חברתיות מציב בפני אנשי הגיוס מידע שלא היה קיים קודם לכן. קודם לכן, היה רק את מסמך קורות החיים המסורתי ועכשיו יש הרבה מידע שהוא פתוח לעיני כל. מתחילות לעלות כל מיני שאלות בקשר לגיוס עובדים ברשתות חברתיות – על מותר להסתכל ועל מה לא? האם הרושם שאנחנו מקבלים הוא אמיתי או שאולי למרות שאנחנו מקבלים רושם מסוים, אין בין הרושם הזה למציאות כל קשר. יכול להיות שדווקא "עודף" המידע, הוא זה שיחבל בסיכויים של מועמדים ממש טובים. גיוס עובדים ברשתות חברתיות מעלה כל מיני סוגיות שאנשי גיוס לא נתקלו בהן בעבר.

מעסיקים, אנשי גיוס ואנשי השמה אוהבים לגייס מועמדים פסיביים ברשתות החברתיות 

מועמדים פאסיבים בלינקדאין

מעסיקים אנשי גיוס משיגים יתרון תחרותי בגיוס מועמדים בעיקר באמצעות גיוס מועמדים פסיביים. מכמה סיבות:

  • הרי יש יותר היצע ומבחר של אנשים עובדים מאשר מובטלים.
  • עבור מגייסים מחברות השמה יש סיכוי הרבה יותר גבוה להצליח בהשמה עם מועמדים פסיביים כי המעסיק לא קיבל את קורות החיים שלהם ממקור אחר.
  •  מועמדים שעובדים נתפסים כמועמדים טובים יותר – ידיד טוב שלי תמיד אומר שמעסיקים אוהבים "לגנוב" מועמדים ממעסיקים אחרים. אני הייתי אומרת שמעסיקים חושבים שמועמדים טובים אף פעם לא מובטלים וגם אם הם מובטלים אז מדובר בתקופה קצרה.

גיוס עובדים ברשתות חברתיות – סיכום ומסקנות
לינקדאין זו הזירה המובילה לגיוס מועמדים פסיביים.
אנשי גיוס חייבים לאמץ את לינקדאין אל תוך רוטינת העבודה שלהם כדי להשיג יתרון תחרותי במאבק על גיוס הטאלנטים.
תחום גיוס עובדים עובר טלטלות – החל מזה שמלאכת גיוס עובדים נעשית גם ברשתות החברתיות ולא רק בדרך המסורתית של אתרי דרושים ומאגרי כח אדם פנימיים. בנוסף, אופי עבודתו של המגייס משתנה לנגד עינינו ממיון וסינון של קורות חיים שמקבלים לאיתור מועמדים באפיקים שונים, כולל רשתות חברתיות.

בהצלחה בגיוסים של הטאלנטים.

על הכותב

נורית אגמי

Facebook Twitter Google+

נורית אגמי – מנכ"ל רשת אגמי – חברת השמה להייטק ובכירים, חיפוש עבודה וקריירה. נורית בעלת חזון חברתי ופועלת לעזור למחפשי עבודה. מוזמנים ליהנות מהבלוג ומהקורס למציאת עבודה מתאימה מהר וגם להרוויח יותר. מוזמנים להציץ בלוח דרושים הייטק ובכירים שלנו ואנחנו נשמח למצוא לכם את התפקיד הבא שלכם. הבלוג של נורית עוסק בחיפוש עבודה, חיפוש עבודה בהייטק, מגמות בתחום הדרושים כולל דרושים הייטק, מגמות בעולם העבודה העולמי ובשוק בעבודה בישראל.

אל תפספסו:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *