שאלות בראיון עבודה

שאלות בראיון עבודה ותשובות – איך לענות על 12 השאלות הנפוצות והמכשילות

נורית אגמי ראיון עבודה השאירו תגובה

שאלות בראיון עבודה ותשובות לשאלות הנפוצות, המכשילות והקשות

שאלות בראיון עבודה ותשובות ל- 12 השאלות הנפוצות והמכשילות.
במאמר תקבלו את כל הטיפים כך שראיון העבודה שלכם יעבור באופן מוצלח.
ראיון עבודה זה מפגש שמלחיץ הרבה אנשים ובצדק.
אלו שתי הסיבות העיקריות מדוע ראיון עבודה מלחיץ:

1. מדובר במפגש מכירה לכל דבר ועניין שבו אתם צריכים למכור את עצמכם.
הרבה אנשים לא אוהבים למכור ולשכנע למרות שבעל כורחנו זה מה שאתם עושים גם ככה.
גם לשכנע את הילד לעשות שיעורי בית, דורש יכולות מכירה ושכנוע.
בראיון עבודה אתם צריכים למכור את עצמכם ולשכנע את הצד השני שכדאי לו ל"קנות" אתכם.
גם אנשי שיווק ומכירות ממולחים ומיומנים שמוכרים כל היום ופתאום צריכים למכור את עצמם,
קצת הולכים לאיבוד בסיטואציה הזו.
גם אנשי מכירות ושיווק מבריקים חייבים להתכונן ושיהיו להם תשובות מוכנות מראש לכל השאלות בראיון עבודה.

2. ראיון עבודה זה גם מפגש של "דיבור בפני קהל".
אפילו אם יש "רק" מראיין אחד, זה עדיין דיבור בפני קהל.
דיבור בפני קהל, זה אחד הדברים שאנשים הכי נלחצים ממנו.
אז אם אתם לא "ביבי" ולא צברתם קילומטרז' בדיבור בפני קהל, גם אתם צריכים להתכונן
לשאלות בראיון עבודה.

מצעד 12 השאלות הנפוצות, הקשות והמכשילות בראיון עבודה:

1. מה התכונות השליליות שלך?
2. מה התכונות החיוביות שלך?
3. ספר לי על עצמך
4. למה לקחת דווקא אותך לתפקיד?
5. איפה אתה רואה את עצמך בעוד שלוש שנים מהיום?
6. תאר לי קשיים שהיו לך בתפקיד ?
7. מה היה הכישלון הכי גדול שלך וכיצד התמודדת איתו?
8. למה אתה רוצה לעזוב את מקום העבודה הנוכחי? או למה סיימת לעבוד בתפקידים קודמים?
9. למה אתה מעוניין לעבוד בתפקיד? למה אתה רוצה לעבוד אצלנו?
10. מה ציפיות השכר שלך?
11. יש לך שאלות שתרצה לשאול אותנו?
12. מי הממליצים שלך?

רוצה למצוא עבודה מתאימה מהר?

להתקדם בקריירה?

להרוויח יותר?

התשובות לשאלות בראיון עבודה:

מהן התכונות השליליות שלך?

זו אחת מן השאלות בראיון עבודה הכי נפוצות וזו שאלה שנתפסת מכשילה וקשה.
יש 3 דרכים עיקריות להתמודד עם השאלה הזו:
א' – נבחר לפחות שתיים ועד שלוש תכונות שליליות שלא מפריעות לתפקוד שלנו בתפקיד הספציפי עליו אנחנו מתמודדים.
ב' – נחשוב על תכונות חיוביות ונקצין אותן לצד השלילי.
לכל תכונה יש ספקטרום – קצה "חיובי", אמצע וקצה "שלילי".
למשל: נדיבות, מאוזן מבחינת נתינה, פזרנות.
שונא סיכונים, מאוזן מבחינת נטילת סיכונים, אוהב סיכונים – בחלק מן התפקידים, שונא סיכונים זו תהיה תכונה חיובית ובחלק זו תהיה תכונה שלילית. זה תלוי בתפקיד שאליו פונים.
עודף ביטחון עצמי, מאוזן מבחינת ביטחון, חוסר ביטחון עצמי – במקרה הזה, גם עודף ביטחון וגם חוסר ביטחון נתפסים שליליים.
קחו תכונות חיוביות שלכם והקצינו אותן לקצה השלילי. שוב, בחרו בתכונות שאין להן השפעה מהותית על התפקיד.
ג' – קחו תכונה שלילית אמיתית ותראו כיצד השתפרתם בהתמודדות שלכם איתה.

מהן התכונות החיוביות שלך?

הנה עוד אחת מן השאלות בראיון עבודה המאוד נפוצות. חשבו על 2 עד 3 תכונות שהן תורמות לתפקוד שלכם בתפקיד. אנחנו לא נביא תכונות חיוביות שלא משליכות בצורה חיובית על התפקוד שלנו בעבודה. עם תכונות חיוביות אנחנו למעשה יכולים להדגים את היתרונות שלנו לתפקיד ולהסביר למראיין למה כדאי לו לקחת דווקא אותך לתפקיד.
להרחבה על תכונות חיובית, לחצו כאן!

ספר לי על עצמך

זו אחת מן השאלות בראיון עבודה שהכי חשוב להתכונן אליה. השאלה הפתוחה הזו שכביכול מזמינה אותנו לתת תשובה חופשית, זה לא המקום לנדוד לכל מיני מקומות. לשאלה ה"לא-מהודקת" הזו, נדרשת תשובה מאוד מהודקת בצורת נאום מעלית. בדיוק כמו שליזם יש תשובה מהודקת מדוע כדאי למשקיע להשקיע בו ובמיזם שלו, כך גם לכם צריכה להיות תשובה מדויקת מדוע כדאי למעסיק כדאי לקחת דווקא אותך לתפקיד. התשובה צריכה לכלול את כל היתרונות שלך ומה היו עד היום ההצלחות שלך והתרומות שלך בתפקידים הקודמים.
אם יש לכם נאום מעלית קצר, אתם מסודרים והסיכויים שלכם להתקבל לתפקיד עולים פלאים.
עדיין לא קרה שהכנתי מישהו לראיון עבודה בשיטת נאום מעלית והוא לא התקבל לתפקיד.

למה לקחת דווקא אותך לתפקיד?

זו אחת מן השאלות בראיון עבודה שאם תענו עליה בצורה משכנעת, יש סיכוי מאוד גבוה שגם תתקבלו לעבודה. זה חלק מהנאום מעלית שאתם צריכים להכין. מומלץ לעבור על הפוסט של הכנה לראיון עבודה שמפרט את השאלות שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו ומה התשובות שלנו עליהן.

איפה אתה רואה את עצמך בעוד שלוש שנים מהיום?

המטרה של השאלה הזו, לבדוק שאתם בכיוון ה"נכון". התשובה שהמראיין רוצה לשמוע היא שאתם בעוד מספר שנים רוצים להתקדם בתחום אליו פניתם. להתקדם זה לאו דווקא ניהולית אלא ההתקדמות יכולה להיות מקצועית.

תאר לי קשיים שהיו לך בתפקיד

אין מישהו שאין לו קשיים בעבודה. המטרה של השאלה הזו, היא קודם כל לראות שאתם יודעים שהיו לכם קשיים וכיצד התמודדתם איתם. הדגש הוא על ההתמודדות. מה שלא הורג, מחשל. כל קושי שהתמודדתם איתו, גרם לכם לצמוח.
קושי זה משהו שלא היה לנו קל איתו כי למשל לא נאלצנו בעבר להתמודד עם סיטואציה מסוימת. ברגע שהתמודדנו עם הקושי, אז הוא כבר לא בגדר קושי אלא בגדר משהו נוסף שאנחנו יודעים לפתור.
כמה שיותר התמודדויות וקשיים שהתמודדתם איתם, מעידים על יכולות נוספות שצברתם לאורך הדרך.
יותר חשוב מכך, התמודדות עם קשיים מעידה על היכולת שלכם להבנות מהקשיים ומהאתגרים.
למרות שהשאלה הזו נראית קשה או מכשילה, זו דווקא שאלה מצוינת עבורכם והלוואי שתצטרכו לתת תשובות על השאלה הזו.

מחפשים עבודה?

שידרוג בקריירה?

מה היה הכישלון הכי גדול שלך וכיצד התמודדת איתו?

אל תפחדו לספר על "פאשלה" די גדולה. אין אדם שלא עושה טעויות. היתה לי מורה- מחנכת בחטיבת הביניים שהיתה אומרת: "מי שלא עושה, לא טועה". המשפט הזה כל כך נכון. לרוב, ככל שאדם יהיה יותר בעשייה, יהיו לו יותר טעויות. העניין הוא ללמוד מהטעויות ולא לחזור עליהן.
למה אתה רוצה לעזוב את מקום העבודה הנוכחי? או למה סיימת לעבוד בתפקידים קודמים?
הכינו מראש תשובה על כל מקום עבודה שסיימתם לעבוד בו. החל מפרויקט זמני, החברה צמצמה, אני עזבתי כי….
יש מראיינים שישאלו סיבת עזיבה על כל המקומות הקודמים שעבדתם בהם.
זכרו, הכי חשוב, לא לירוק לבאר שממנה שתיתם. במילים אחרות, לא לומר דברים שליליים על מקום עבודה קודם או מנהל קודם. אתם לא רוצים להיכנס למקום הזה.

למה אתה מעוניין לעבוד בתפקיד? למה אתה רוצה לעבוד אצלנו?

השאלה הזו בודקת את המוטיבציה שלכם. למה אתם מעוניינים בתפקיד המסוים ולמה אתם רוצים לעבוד בחברה הספציפית הזו. בנוסף, יש לכם פה הזדמנות להראות שלפני שהגעתם לראיון העבודה, עשיתם "שיעורי בית" ובדקתם על החברה ועל התפקיד.

מה ציפיות השכר שלך?

שאלה ממש חשובה שמאוד כדאי להתכונן ושתהיה לכם תשובה מוכנה מראש. תשובה "נכונה" תזכה אתכם בשכר הרבה יותר גבוה על אותה עבודה בדיוק. אם תתכוננו בצורה נכונה לניהול משא ומתן, אתם יכולים להרוויח עשרות אלפי שקלים יותר רק בזכות יכולת ניהול המשא ומתן שלכם. לאורך 5 שנים, מדובר כבר בסכומים של מאות אלפי שקלים יותר.
מוזמנים לקבל את הטיפים שלנו על ניהול מו"מ על שכר ותנאים כך שגם אתם תרוויחו יותר.
הטיפים שלנו בנוגע לניהול משא ומתן:
מה הטעות הכי קריטית בניהול משא ומתן שעולה לנו ביוקר?
איך אנחנו יכולים לדרוש ולקבל יותר?
מה ההכנה שחייבים לעשות כדי שהמשא ומתן יצליח?
האם אפשר להיות מובטל ולשפר שכר?
למעבר לסדרת הטיפים, לחצו כאן!

קבוצות ששווה
להצטרף אליהן!

יש לך שאלות שתרצה לשאול אותנו?

המטרה של השאלה הזו היא לבדוק את העניין שלכם בחברה ובתפקיד. מטרה נוספת היא לתת לכם הזדמנות להבהיר כל מיני דברים שעלו במהלך ראיון העבודה ואולי לא ברורים. זה הזמן לשאול למשל לגבי המשך תהליך הגיוס בחברה ומתי הם מתכוונים לאייש את המשרה. כמובן מומלץ לשאול כל דבר שלא היה ברור לגבי התפקיד. זה המקום שלך לראיין את המראיין. אם תשאלו את המראיין שאלות, זה מעיד על עניין מצידכם בתפקיד ובחברה. אז אל תפחדו לשאול שאלות.

מי הממליצים שלך?

איך לבחור ממליצים? מה קורה אם אין לכם ממליצים? מה עושים במקרה הזה?
מאוד חשוב שהממליצים שלכם באמת יהיו מוכנים להמליץ עליכם. יש כאלו שיאמרו שהם יהיו מוכנים להמליץ אך בפועל עדיף היה לכם בלי ה"המלצה" שלהם. מעט מאוד אנשים יגידו לכם בפרצוף שהם לא מעוניינים להמליץ.
אז איך בודקים מי באמת מוכן להמליץ ומי לא?
פשוט שואלים את הממליץ הפוטנציאלי שלנו – מה היית מספר עליי? איך היית ממליץ עליי?
ואז מרגישים אם יש התלהבות מצד הממליץ הפוטנציאלי וגם מה הוא באמת אומר. הרי מה שהוא יגיד לכם זו תהיה הגרסה הכי טובה. אז אם היא לא מספיק טובה באוזניכם, אתם יכולים להכווין אותו לדברים שהייתם רוצים שיאמר עליכם. יכול להיות שלא כדאי לכם להשתמש בממליץ הזה.
אם אין לך ממליצים, אני ממליצה על הצעדים הבאים:
* לעשות סריקה בראש של האנשים שעבדתם איתם ואולי בכל זאת תיזכרו במישהו שישמח להמליץ עליכם.
*חשבון  נפש – מדוע אין לכם ממליצים? מה דרוש תיקון? אפשר לפנות למעסיקים לשעבר ולעדכן אותם ששיפרנו את הנדרש.
* כנות – אם עבדתם בצורה סוליסטית בעבודה למרות שהייתם חלק מצוות, ועכשיו מתמודדים על משרה שאינה דורשת עבודת צוות, תכווינו את המעסיק הפוטנציאלי לשאול על הנושא הזה.

לסיכום

עכשיו כשיש את התשובות לשאלות בראיון עבודה, כל שעליכם לעשות הוא להתכונן. הכנה לראיון עבודה היא קריטית לקיצור תהליך העבודה.
אני מזמינה אותך להגיע עם תשובות מוכנות לראיון העבודה הבא שלכם, לקצר את זמן חיפוש העבודה ולהרוויח יותר.

עכשיו זה קל!

למצוא עבודה מתאימה מהר..

להתקדם בקריירה

להרוויח יותר!

התחל כאן
על הכותב

נורית אגמי

Facebook Twitter Google+

נורית אגמי – מנכ"ל רשת אגמי – חברת השמה להייטק ובכירים, חיפוש עבודה וקריירה. נורית בעלת חזון חברתי ופועלת לעזור למחפשי עבודה. מוזמנים ליהנות מהבלוג ומהקורס למציאת עבודה מתאימה מהר וגם להרוויח יותר. מוזמנים להציץ בלוח דרושים הייטק ובכירים שלנו ואנחנו נשמח למצוא לכם את התפקיד הבא שלכם. הבלוג של נורית עוסק בחיפוש עבודה, חיפוש עבודה בהייטק, מגמות בתחום הדרושים כולל דרושים הייטק, מגמות בעולם העבודה העולמי ובשוק בעבודה בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אל תפספסו: