נטוורקינג

נורית אגמי מגלה את הסודות של נטוורקינג ומיתוג אישי

נורית אגמי Networking, לינקדאין, מיתוג אישי Leave a Comment

נטוורקינג – החשיבות של נטוורקינג היא בזה שאנשים עושים עסקים עם אנשים אחרים.
ב- 14/01/2013 הרציתי במועדון היזמות של האוניברסיטה הפתוחה בפני יזמים.
בעידן של היום ישנו קשר הדוק בין ניהול קריירה לבין הצלחה בתור יזם.
למרות שמדובר בהרצאה בפני פורום של יזמים,
גם שכירים יוכלו ללמוד ממנה המון
כיוון שהיא מדברת על הדברים שגם שכירים חייבים בשביל להצליח בקריירה –

נטוורקינג, מיתוג אישי, לינקדאין וניהול קריירה

אתה מנהל את העסק שלך שנקרא אתה 
כאשר אדם מחפש עבודה, המעסיק "קונה" אותו
וכאשר יזם מחפש משקיע, המשקיע "קונה" את היזם.
ישנה הקבלה מאוד גדולה בין מה ששכיר חייב לעשות בקריירה שלו בשביל להצליח
ובין מה שיזם צריך לעשות בשביל שהעסק שלו יצליח.
רוצה למצוא עבודה מתאימה מהר ולהרוויח יותר? לחץ כאן!
בעידן החדש של היום,  כדאי שאדם שכיר יהיה בעל מיתוג אישי, נטוורקינג ולינקדאין.
יזם צריך בדיוק את אותם הדברים.
ההבדל הוא רק בתפיסה.
יזם מנהל את עצמו ואת העסק שלו – החברה / היזמות והקריירה שלו.
שכיר מנהל את עצמו ואת העסק שלו – הקריירה שלו.
גם אדם שכיר מנהל עסק!
העסק של השכיר זו הקריירה שלו, ממנה הוא יניב הכנסה.

רוצה למצוא עבודה מהר? לשדרג שכר? להתקדם בקריירה?

נא ללחוץ כאן

מהו הסוד להצלחה בנטוורקינג? 
הסוג להצלחה בנטוורקינג טמון בגישה.
עושים נטוורקינג על ידי זה שכאשר מדברים עם אדם מסוים
הגישה צריכה להיות – מה יוצא לו מזה.
לא מה ייצא לי מזה אלא מה ייצא לצד השני באינטראקציה איתי.
כאשר עושים נטוורקינג אנחנו צריכים לחשוב מה האינטרסים של הצד השני.
ברגע שנבין מה האינטרסים של הצד השני,
יהיה לנו יותר קל לפנות ולדבר עם הצד השני.
יהיה לנו גם יותר קל לעניין את הצד השני.
ברגע שנאמץ בנטוורקינג את הגישה של "מה יוצא לו מזה"
אנחנו נדע אילו צרכים ורצונות יש לצד השני.
הסוד הגדול של נטוורקינג הוא לבוא לנטוורקינג במטרה לתת.

לא לחשוב מה אני רוצה, אלא מה אני יכול לתת לצד השני שהוא צריך / רוצה.

מכיוון שאני פה במועדון יזמות, אז אני ארחיב על נטוורקינג עסקי ובמיוחד לסטארטאפים וחברות שמחפשות השקעה.
כשפונים אל משקיעים ורוצים לקבל השקעה,
גם אז צריך לדעת איך לפנות למשקיע.
ברור שבאתם אל המשקיע כי אתם רוצים השקעה
וברור שהמשקיע רוצה לקבל תשואה על ההשקעה שלו.
השאלה היא האם יש מניעים אחרים שיניעו את המשקיע שלכם להשקיע במיזם שלכם?
מה שמניע את המשקיע זה לא תמיד רק עניין של כסף ותשואה.

מחפש עבודה דרך רשת אגמי? כנס לעמוד המשרות שלנו

6 דרגות של הפרדה בנטוורקינג –

הרעיון הוא שהעולם הוא כפר גלובלי קטן ושבין כל בנאדם לכל בנאדם אחר על כדור הארץ מפרידות מקסימום 6 דרגות הפרדה.
6 דרגות הפרדה – זה אומר שביני לבינך יש מקסימום 5 אנשים "באמצע" שיכולים לקשר ביני לבינך.

ואז כדי להמחיש את הרעיון, אני מדגימה בהרצאה שביני לבין ברק אובמה יש 3 דרגות הפרדה, שני אנשים שמפרידים בינינו.
אני נורית – ידיד שלי גבי – דונלד טראמפ (גבי עבד בעבר בצמוד עם דונלד טראמפ) – ברק אובמה
כל מקף הוא דרגת הפרדה.

כמה דרגות הפרדה יש ביני לבין ליאונרדו דיקפריו?
אני נורית – זיו (ידיד טוב שלי) – קרן פלס (זיו למד עם קרן פלס בבית הספר והם חברי ילדות) – נועם טור (בעלה של קרן פלס שעבד עם בר רפאלי) – בר רפאלי (היתה החברה של ליאונרדו דיקפריו) – ליאונרדו דיקפריו

ביני לבין ליאונרדו דיקפריו יש 5 דרגות הפרדה וארבעה אנשים ב"דרך" – זיו, קרן פלס, נועם טור, בר רפאלי.

מה עשו הרשתות החברתיות לנטוורקינג?

הרשתות החברתיות עוד יותר השטיחו את העולם.
לדעתי, הרשתות החברתיות גרמו לכך שצריך הרבה פחות דרגות הפרדה (הרבה פחות אנשים ב"אמצע" שיקשרו אותנו עם אנשים אחרים).
אם לפי המציאות ביני לבין ברק אובמה יש 3 דרגות הפרדה, אז ברשת החברתית לינקדאין, ביני לבין ברק אובמה יש 2 דרגות הפרדה – יש בנאדם אחד בסך הכל שאני צריכה לפנות אליו כדי שיקשר אותי עם ברק אובמה.
ברשת החברתית לינקדאין, יש הרבה מאוד אנשים שיכולים לקשר אותי עם ברק אובמה. זאת אומרת שיש 2 דרגות הפרדה אבל הן יכולות לעבור דרך הרבה מאות אנשים ולא רק בנאדם ספציפי אחד.
חוץ מברק אובמה, מי עוד נמצא בלינקדאין בשביל לעשות איתו נטוורקינג?
בלינקדאין יש הרבה מאוד משקיעים ויזמים.
למשל – Reid Hoffman , ריד הופמן הוא היזם של לינקדאין והוא גם משקיע ושותף בכל מיני קרנות הון סיכון.
עם מי עוד אפשר לעשות נטוורקינג בלינקדאין – Sean Parker , שון פרקר הוא היזם של נפסטר והוא גם השקיע ברשת החברתית Plaxo והוא גם השקיע בפייסבוק והיה הנשיא של פייסבוק קרוב לשנתיים.
גם משקיעים ישראלים כמובן נמצאים בלינקדאין.
מיתוג אישי

אנחנו מכירים מותגים מאז ומעולם אך מהו מיתוג אישי?
קוקה-קולה, לוריאל, סמסומנג, וגם ה"ליכוד" ו"מפלגת העבודה" הם מותגים.
לכל מותג מתלווים ערכים, היסטוריה, רגשות.
אנחנו מוקפים במותגים וזה חוצה תעשיות – כלי רכב, טכנולוגיה, מזון, קוסמטיקה.

בשנים האחרונות, התחילה המגמה של מיתוג אישי.
אם הטענה היתה שפעם היינו צריכים לשפר את עצמנו בשביל להתקדם בעבודה
אז הטענה כיום היא שהצלחה באה מאיך שאנו אורזים את עצמנו.
Success comes from self-packaging
אני טוענת שהצלחה באה הרבה יותר מאיך שאנחנו אורזים את עצמנו, ההצלחה באה מאיך שתופסים אותנו.
זאת אומרת שזה לא משנה מי אנחנו באמת,
מה שמשנה זה איך הצד השני תופס אותי.

זה כמו איך אני תופסת את מפלגת העבודה או מפלגת הליכוד.
זה לא משנה מה הן אותן מפלגות אלא מה שמשנה זה איך אני תופסת אותן.
הרי אנחנו יודעים שרוב המפלגות לא כל כך מקיימות את המצע שלהן.
זה לא משנה מה המפלגות הללו עושות,
מה שמשנה זו התפיסה שלנו לגבי כל אחת מהמפלגות.

מה התפיסה שלנו לגבי האוכל של מקדונלדס?!
מותגים מעוררים בנו רעיונות, רגשות, תפיסות.

אנחנו בעידן שכל אחד מאיתנו,
צריך לדעת לארוז את עצמו, לשווק את עצמו ולמתג את עצמו.
בטח אם הוא יזם.

בעידן המיתוג האישי –
מה הערכים שאנחנו משדרים, אילו תפיסות יש לצד השני לגבינו?

למה אנחנו חייבים לעשות מיתוג אישי?
If you don't brand yourself
others will brand you

אם אתם לא באים עם אמירה ברורה לגבי מי שאתם,
אז אנשים אחרים יחליטו בשבילכם.

המוח שלנו גם ככה עובד לפי שימור מידע ב"מגירות".
לכל דבר המוח שלנו עושה ספסיפיקציה.
גם במדעים זה עבד ככה.
אם אנחנו לא "נתייג" את עצמנו ב"מגירה" שבה אנחנו רוצים שאנשים יזכרו אותנו,
הם ישימו אותנו ב"מגירה" שנראה להם.
לכן, כדאי לעשות מיתוג אישי כדי שנהיה במוח של האנשים במגירה שאנחנו רוצים להיות.
אם לא נעשה מיתוג אישי לאנשים אחרים תהיה תפיסה לגבינו אך לא בטוח שזו התפיסה שאנחנו רוצים או שהתפיסה הזו תפעל לטובתנו ותשרת אותנו.
לכן, כדאי מאוד להיות אקטיביים בנושא של מיתוג אישי.

איך אנחנו יכולים לעשות מיתוג אישי?

1. למה אנחנו רוצים להפוך – כאשר אנחנו עושים מיתוג אישי, זה לא לגבי מי שאנחנו כיום אלא לגבי מי שאנחנו רוצים להיות או איך שאנחנו רוצים שיתפסו אותנו.
להחליט מה אנחנו רוצים להיות זו החלטה לא פשוטה.
כי ברגע שאנחנו מחליטים מה אנחנו רוצים להיות למעשה אנחנו מבטלים את שאר האפשרויות שהיו לנו בראש.
כשאנחנו מחליטים על משהו, כביכול אנחנו מוותרים על השאר.
אבל… אם אנחנו לא מחליטים אז יחליטו בשבילנו וגם לא נצליח לממש אף אחת מהאפשרויות.
לכן, תחליטו על אפשרות אחת ולכו עליה.

2. איזה הזדמנויות אנחנו רוצים למשוך ולפי זה לעשות מיתוג אישי
אם אני רוצה להיות משהו מסויים בעוד שנה, שנתיים, שלוש… אז כבר היום אני צריך למתג את עצמי למה שאני רוצה להיות בעתיד.
ברגע שאני כבר היום אאמץ את מה שאני רוצה להיות בעתיד, אז ההזדמנויות יזרמו אליי היום למה שאני רוצה להיות בעתיד ואז המיתוג האישי שלי באמת יביא לי בעתיד את מה שאני רוצה להיות בעתיד.
יפנו אליי עם הזדמנויות למה שאני באמת רוצה.
זאת אומרת, לא לחכות שדברים יקרו אלא מראש להחליט שאני עושה מיתוג אישי למה שאני רוצה להיות בעתיד וכבר עכשיו להכניס את התפיסה הזו לראש של האנשים.

3. הכלים למימוש המיתוג האישי – הכי קל להעביר את המיתוג האישי שלנו דרך הרשתות החברתיות כגון פייסבוק, לינקדאין.

4. בלוג כלי למיתוג אישי – בלוג זה המקום שלנו לספר מי אנחנו, מה אנחנו רוצים לעשות וגם לחלוק את הידע שלנו עם אחרים. לכולנו יש הרבה מאוד ידע בראש. אם נחלוק את הידע שלנו, למעשה יצרנו כלי לנטוורקינג. זה לא יהיה "סתם" נטוורקינג אלא על ידי שיתוף הידע שלנו זה יהיה נטוורקינג בכיוון הנכון, בתחום העיסוק המקצועי שלנו וזה יקדם אותנו לקראת המטרות שלנו.
למשל – אם אני יזם בתחום מסוים אז כדאי שאכתוב בלוג בנושאים שקשורים לתחום היזמות שלי.
שיתוף הידע שלי עם אחרים, הופך אותי למומחה בתחום שלי ואז גם כשאני הולך למשקיע ואפילו שאותו משקיע לא עוקב אחרי הבלוג שלי, אני יכול להפנות אותו לבלוג שלי כך שהוא יתרשם ממה שאני עושה וממי שאני ברמה האישית. הבלוג למעשה מאריך את אורך הפגישה שלי עם המשקיע כי גם לאחר שהפגישה נגמרה, הוא יכול להיכנס לבלוג שלי ולהתרשם. באמצעות הבלוג שלי, יש לי אפשרות להשפיע יותר על המשקיע הפוטנציאלי.
אותו הדבר קורה עם עובדים – עובדים שיפתחו בלוג, יהיה למעסיקים יותר קל להתרשם ממי שהם, מהמומחיות שלהם, מהידע שלהם. עובדים שיהיה להם בלוג ויוכלו להפנות את המעסיקים לשם, ייצרו לעצמם יתרון תחרותי משמעותי לעומת שאר העובדים שמתחרים על התפקיד כי יהיה להם יותר זמן שבו הם יוכלו להשפיע על החלטתו של המעסיק וגם הם יוכלו להרשים יותר. כי הבלוג שלהם יוכל להעביר מסרים ומידע שהם לא יכלו או לא הספיקו להעביר בפגישה.

כאשר אנחנו פותחים פרופיל  ברשת חברתית יש לנו למעשה Online Business Card – כרטיס ביקור באינטרנט שעובד בשבילנו 24/7 במשך כל ימות השנה. בניגוד למפגש נטוורקינג בחדר שבו מחליפים כרטיס ביקור על נייר, באינטרנט אנחנו יכולים לעשות נטוורקינג כל הזמן. אפילו שאנחנו לא בצוך הפייסבוק או בתוך הלינקדאין, עדיין הכרטיסים שלנו ברשתות החברתיות עושים בשבילנו נטוורקינג כל הזמן. נטוורקינג ברשתות החברתיות, ייצר לנו הזדמנויות עסקיות והזדמנויות קריירה. בפרופיל הלינקדאין שלי למשל, צופים מעל אלף איש בחודש.

חלק מהמיתוג האישי זה גם ניהול רושם

מאוד חשוב לשים לב למה אנחנו כותבים באינטרנט כי למידע ברשת יש זיכרון ארוך. אני צריך להעביר מידע בנושאים שבהם אני רוצה להיות בעל מיתוג אישי. לחלוק מידע באופן מודע ויזום.
אתה זוכה להיות מפורסם

מה התועלות שנקבל ממיתוג אישי ונטוורקינג?

יזמים / בעלי עסקים – הרבה יותר קל להשיג לקוחות חדשים והרבה יותר קל לגייס עובדים.
עובדים – הרבה יותר קל להיחשף להזדמנויות קריירה מעניינות.

רוצה למצוא עבודה מהר? לשפר שכר? להתקדם בקריירה?

תן לנו לשדרג אותך בחינם

למי שיש מיתוג אישי – יוכל לגבות יותר כסף על העבודה שלו.

בעלי מיתוג אישי נמצאים בעמדה טובה של משא ומתן –
יזם שמחפש משקיע ויש לו מיתוג אישי, יוכל למשוך יותר משקיעים ולמשוך את מי שהוא יותר מתחבר אליו ולא יהיה חייב לקחת את המשקיע הראשון שנקרה בדרכו.

נטוורקינג = כסף

ככל שיהיו לכם יותר קשרים כך תוכלו להרוויח יותר כסף או לחסוך כסף.
למשל, אנשי מכירות עושים כסף מהקשרים.
אותו הדבר, אנשי השמה הד-הנטרים עושים כסף מהקשרים שלהם ומרוויחים מהם.
גם מי שמקושר אליהם, מרוויח יותר כי הוא נחשף להזדמנויות קריירה שמשדרגות אותו מבחינה מקצועית או מבחינת שכר ותנאים.
הרבה הזדמנויות בנטוורקינג לא מגיעות מהמעגל הראשון אלא מהמעגל השני והשלישי.
מומלץ לעשות נטוורקינג עם אנשים שאנחנו *לא* מכירים.
אין טעם להיות חבר ברשתות החברתיות ולהתחבר רק עם מי שאנחנו מכירים.
כדאי מאוד להתחבר ל- Super Connectors , אנשים שיש להם הרבה מאוד קשרים ברשתות החברתיות כי הם פותחים למי שמתחבר איתן רשת. למשל, מי שמתחבר אליי בלינקדאין, מקבל תוספת של כמה מיליוני קשרים נוספים לרשת שלו.
הנה הזדמנות לעשות נטוורקינג. אנחנו עדיין לא חברים בלינקדאין? מזמינה אותך לשלוח אליי בקשת חברות, נא ללחוץ כאן! 
גם ברשתות החברתיות חוק ה- 80-20 עובד. 20% מהאנשים מחזיקים בלינקדאין 80% מהקשרים.

איך עושים נטוורקינג בלינקדאין?

דרך טובה לעשות נטוורקינג בלינקדאין זה על ידי זה שאנחנו נהיה פעילים בקבוצות הלינקדאין השונות.
אנחנו יכולים לשאול שאלה, לפרסם מידע שמישהו אחר פרסם ולשאול לגבי מה אנשים אחרים חושבים. זו דרך להניע אנשים ליצור שיחה ומכאן אפשר גם להתחבר אליהם (לעשות נטוורקינג).

אנשי משאבי אנוש? אני מזמינה אתכם להצטרף לקהילת משאבי האנוש שלנו בלינקדאין. להצטרפות, לחצו כאן! 
שכיר? אני מזמינה אותך להצטרף לאחת מהקבוצות הישראליות מהגדולות בלינקדאין. להצטרפות, לחצו כאן!
יזם? משקיע? אני מזמינה אותך להצטרף לקבוצת היזמים והמשקיעים שלנו. להצטרפות, לחצו כאן!

עם מי לעשות נטוורקינג בלינקדאין?

אתם יכולים לעשות נטוורקינג עם כולם, השאלה היא האם זה משרת אתכם?
אתם יכולים לעשות נטוורקינג עם אנשים מהתעשייה שלכם.
אתם יכולים לעשות נטוורקינג עם לקוחות פוטנציאליים.
עדיף להתמקד בקבל מטרה מסוים מאשר להתפזר על גם וגם וגם.

להצלחה לכולנו גם בבניית מיתוג אישי וגם בנטוורקינג.

נורית אגמי מרצה בפני מועדון היזמות באוניברסיטת הפתוחה על נטוורקינג:

על הכותב

נורית אגמי

Facebook Twitter Google+

נורית אגמי – מנכ"ל רשת אגמי – חברת השמה להייטק ובכירים, חיפוש עבודה וקריירה. נורית בעלת חזון חברתי ופועלת לעזור למחפשי עבודה. מוזמנים ליהנות מהבלוג ומהקורס למציאת עבודה מתאימה מהר וגם להרוויח יותר. מוזמנים להציץ בלוח דרושים הייטק ובכירים שלנו ואנחנו נשמח למצוא לכם את התפקיד הבא שלכם.
הבלוג של נורית עוסק בחיפוש עבודה, חיפוש עבודה בהייטק, מגמות בתחום הדרושים כולל דרושים הייטק, מגמות בעולם העבודה העולמי ובשוק בעבודה בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אל תפספסו: