שירותי outplacement

שירותי Outplacement: ליווי מפוטרים, מנהלים מפטרים וארגונים

נורית אגמי outplacement, השמה וגיוס עובדים השאירו תגובה

שירותי outplacement – מה זה?

שירותי outplacement אלו שירותים לליווי מפוטרים במימונו של הארגון המפטר. יחד עם זאת, פתרון מקיף של שירותי outplacement כולל גם אלמנטים נוספים.
שירותי outplacement כוללים 3 אלמנטים:
1. תהליכי פרידה מעובדים וליווי מפוטרים למציאת עבודה חדשה
2. ליווי המנהלים המפטרים
3. הכנת הארגון ליום שאחרי הפיטורים לשימור המוטיבציה של העובדים הנשארים

לפעמים הארגון יבחר לבצע בעצמו את ליווי המנהלים המפטרים וגם את הכנת הארגון ליום שאחרי על ידי מחלקת משאבי האנוש. את ליווי המפוטרים ותהליכי הפרידה מעובדים, הארגון יסתייע בגורם חיצוני.

פיטורי עובדים זה עניין טראומטי – גם למנהלים המפטרים, גם למפוטרים וגם לעובדים שנשארים.
לכן תהליך outplacement מוצלח, כולל את הטיפול בכל שלושת האלמנטים. תהליך Outplacement מוצלח, ומיטיב גם עם המפוטרים, גם עם המנהלים המפטרים וגם עם העובדים שנשארים בחברה.

קצת רקע: תהליך ה outplacement פותח בשנות השמונים של המאה הקודמת בארצות הברית עקב הרצון של תאגידים אמריקאים להקטין את החשיפה שלהם לתביעות בעקבות פיטורי עובדים. כיום תהליך ה outplacement נפוץ לא רק בארצות הברית אלא גם באירופה, בקנדה ואף בישראל.

המנהלים המפטרים גם הם זקוקים לשירותי outplacement

לכל מי שיצא לפטר עובדים בחייו, הבטן מתהפכת. לילה לפני פיטורים של עובד/ים, הוא לילה עם נדודי שינה ולפעמים נטול שינה. זה לא קל לפטר מישהו ולשלוח אותו ל"ג'ונגל" של שוק העבודה.
שירותי ה- outplacement מקלים על המנהלים בשלושה אופנים:
1. המנהלים מקבלים ליווי של אנשי מקצוע בתהליך הפיטורים, כולל תמיכה רגשית וזה מקל עליהם מהבחינה הנפשית.
2. עצם העובדה שהעובדים המפוטרים מקבלים שירותי outplacement, מקל על המנהלים המפטרים כי הם יודעים שהעובד מקבל עזרה במציאת התפקיד הבא שלו.
3. בנוסף, למנהלים יהיה הרבה יותר קל "להסתכל בעיניים" לעובדים שנשארים ולהמשיך לנהל אותם ולהמריץ אותם כתמול שלשום.

לשירותי outplacement שבאמת עוזרים לארגון שלכם  לחצו כאן!


שירותי outplacement משמרים את העובדים, את המורל והמוטיבציה

שירותי ה- Outplacement עוזרים לשמר את העובדים. מטבע הדברים כאשר ארגון מפטר עובדים, היחס של הארגון לעובדים המפוטרים משפיע רבות על המוטיבציה והמורל של העובדים הנשארים. ניהול תהליכי פרידה מעובדים שנעשה ע"י גורם מקצועי, יגרום לארגון להיתפס באופן חיובי על ידי העובדים שנשארים. העובדים שנשארים ירגישו שהארגון ישמור עליהם וידאג להם בכל מצב, כולל בזמנים קשים.
פיטורים שנעשים באופן מכוער, יפגעו קשות במורל ובמוטיבציה של העובדים שנשארים והתרומה של אותם עובדים לארגון עשויה להיפגע. לעומת זאת, הליך פיטורים שנעשה בצורה מתחשבת ונאותה וכולל דאגה לעובדים המפוטרים, יתרום באופן חיובי למוטיבציה של העובדים שיתפסו את הארגון שלהם בצורה חיובית יותר. התפיסה החיוביות יותר, תשפיע לטובה על תרומתם של העובדים ובסופו של דבר על "השורה התחתונה".

שירותי outplacement , שירותי ליווי למפוטרים המבוססים על עקרונות מעולמות השיווק והמכירות

בדיוק כמו שחברה צריכה לשווק את מרכולתה, כך העובד המפוטר צריך לשווק את עצמו למעסיקים פוטנציאליים. מחפש עבודה, חייב להבין את היתרונות היחסיים שלו ולדעת להציג אותם באופן ממוקד וקולע.
למעשה, תהליך של חיפוש עבודה כיום זה תהליך של שיווק עצמי כי את העובד בוחרים לא לפי מה שהוא יודע אלא על פי איך שהוא שיווק את עצמו. הרי המועמד מתמודד מול מועמדים שדומים לו בניסיון והוא כבר עומד בקריטריונים של המשרה. אז מכל אלו שעומדים בקריטריונים של המשרה- השאלה המתבקשת היא למה לבחור דווקא בו?
הרי מגייס לא יודע, אפילו לא אחרי 3 שעות של ראיון איך העובד יהיה בעבודה. אז לפי מה המגייס בוחר דווקא במועמד כזה ולא אחר?
לפי איך שהמועמד שיווק את עצמו ולפי ה"תדר" שלו בראיון.
על מנת שהמפוטר יוכל לשווק את עצמו, הוא צריך להגדיר ביחד עם מומחה קריירה, מה התפקיד הבא שאליו הוא מכוון.
קורות חיים אינם מסמך היסטורי אלא מסמך שיווקי שצריך לשווק את המועמד לתפקיד שאליו הוא מכוון.
הכנה לראיון עבודה כוללת הכנה של "נאום מעלית" שמסביר למה כדאי למעסיק לבחור דווקא בו.
תהליך outplacement שמבוסס על עקרונות מעולמות השיווק והמכירות יכלול גם בנייה של מיתוג אישי.
לאחר שירותי outplacement , ההכנה וה"כלים" של העובד המפוטר יאפשרו לו למצוא את התפקיד הבא שלו הכי מהר שאפשר.

שירותי outplacement משפרים את הכלים וגם את התדר

שירותי outplacement טובים כוללים גם ליווי אישי. המטרה של הליווי היא לתת לעובדים המפוטרים ביטחון, מסגרת לתהליך ולהרים להם את המורל בתקופת חיפוש העבודה שהיא תקופה לא-קלה מבחינה פסיכולוגית וכוללת קשיים נפשיים. הרי אף אחד לא אוהב לקבל תשובה שלילית. לפי מחקרים, בני אדם נמנעים מסבל, הרבה יותר מאשר הם נמשכים להנאה. במילים אחרות, אנחנו סובלים פי 2 מדחייה / הפסד מאשר אנחנו מקבלים הנאה מדבר חיובי. הסבל שלנו גדול יותר מאשר ההנאה שלנו ולכן רוב בני האדם מונחים ע"י בריחה מכאב.

דוגמא לחשיבותו של התדר:
מקרה שקרה לפני הרבה שנים אך עד היום הוא חקוק אצלי היטב בזיכרון. לפני הרבה שנים שלחתי מועמד לתפקיד הנדסי לחברת הייטק מובילה. לאחר שהוא התראיין, שוחחתי עם מנהל הפיתוח ושאלתי אותו – "מה דעתך על המועמד?" התשובה שלו היתה: "לא". לא הבנתי מדוע התשובה של מנהל הפיתוח היתה שלילית. לדעתי, המועמד היה מתאים לתפקיד כמו כפפה ליד. אז שאלתי אותו: "למה לא?", התשובה היתה: "הוא בדיכאון".
המועמד חיפש עבודה חצי שנה. זו כנראה היתה הסיבה לדיכאון שלו. מה שהיה מוציא אותו מהדיכאון זה אם הוא היה מתקבל לעבודה, אך מה שמנע ממנו להתקבל לעבודה זה ה"תדר" שלו. הוא לא נפסל כי הוא לא מתאים אלא כי הוא לא היה בתדר טוב וחיובי.

כל פיטורים הם הזדמנות?

כן, כל פיטורים הם גם הזדמנות ובמיוחד כאשר העובד המפוטר נעזר בשירותי outplacement. שירותי Outplacement מסייעים למפוטר להתנהל נכון בתהליך חיפוש העבודה ולכן היכולת לשפר עמדות קיימת. לעובד יש הרי שתי אפשרויות להתקדם. אפשרות ראשונה היא בתוך הארגון. אפשרות שנייה היא מחוץ לארגון. לכן, כל תהליך חיפוש עבודה זה הזדמנות לקידום קריירה. אז נכון שבמקרה של פיטורים, עניין חיפוש העבודה "נכפה" על העובד המפוטר. יחד עם זאת, למרות שהפיטורים נכפו, העובד המפוטר יכול בקלות למצוא את עצמו בתפקיד יותר טוב ועם שביעות רצון גבוהה יותר.
הארווי מקאיי אפילו כתב על זה ספר: "פיטרו אותנו וזה הדבר הטוב ביותר שקרה לנו".

שירותי outplacement הם הפתרון הנכון למפוטרים, למפטרים ולארגונים.
כולם מרוויחים משירותי ה- outplacement – העובדים המפוטרים, העובדים שנשארים, המנהלים המפטרים והארגון. זה הפתרון המועיל והנכון לכולם וארגונים שיהיו "אנושיים" יותר כלפי המפוטרים שלהם ויממנו עבורם שירותי Outplacement, ירוויחו בסופו של דבר.

על שירותי ה Outplacement של רשת אגמי:

1. שיטת ה- outplacement של רשת אגמי – זו שיטה ייחודית שמבוססת על עקרונות מעולמות השיווק והמכירות ופותחה על ידי נורית אגמי.
2. השיטה פותחה עבור השוק הישראלי ומותאמת אליו ולכן מייצרת הצלחות רבות ומהירות.
3. הוכחה ברורה שהשיטה שלנו עובדת!
יש לנו הצלחה אלפי משתמשים והמון המלצות של אנשים אמיתיים באתר שלנו.
4. השירותים ניתנים על ידי מומחי קריירה מנוסים שהוכשרו בשיטה של נורית אגמי.
5. פתרון ה outplacement של רשת אגמי כולל גם שירותי השמה וחיבור של העובד למעסיקים רבים.

לשירותי outplacement שבאמת עוזרים לארגון שלכם  לחצו כאן!

על הכותב

נורית אגמי

Facebook Twitter Google+

נורית אגמי – מנכ"ל רשת אגמי – חברת השמה להייטק ובכירים, חיפוש עבודה וקריירה. נורית בעלת חזון חברתי ופועלת לעזור למחפשי עבודה. מוזמנים ליהנות מהבלוג ומהקורס למציאת עבודה מתאימה מהר וגם להרוויח יותר. מוזמנים להציץ בלוח דרושים הייטק ובכירים שלנו ואנחנו נשמח למצוא לכם את התפקיד הבא שלכם. הבלוג של נורית עוסק בחיפוש עבודה, חיפוש עבודה בהייטק, מגמות בתחום הדרושים כולל דרושים הייטק, מגמות בעולם העבודה העולמי ובשוק בעבודה בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אל תפספסו: