חיפוש עבודה ברשתות החברתיות

חיפוש עבודה ברשתות החברתיות

נורית אגמי Linkedin, לינקדאין, פייסבוק, קריירה, רשתות חברתיות 0 Comments

post-header

נא להתנהג בהתאם

חשבתם שאת עמוד הפייסבוק שלכם רואים רק חברים? תחשבו שוב.
תמונות חושפניות, סטטוסים פוליטיים ואפילו לייק לעמוד של חברה
מתחרה עלולים לעלות לכם בג’וב הבא. קבלו את רשימת הכללים
המלאה להתנהגות נאותה ברשתות החברתיות

מחפש עבודה דרך רשת אגמי? כנס לעמוד המשרות שלנו

סביר להניח שכמעט לכולכם יש היכרות אינטימית עם תהליכי חיפוש עבודה. מודעות, חברות השמה, ראיונות. כל העסק. מי שמצא את עצמו בסיטואציה הזאת בשנים האחרונות, גם ודאי שם לב לתפקיד המשמעותי שהרשתות החברתיות ממלאות בתהליך. בתמצית, אם אין לך פרופיל מדוגם בלינקדאין – אתה לא במשחק.

אבל זה החלק הקל בסיפור. אני רוצה לדבר ברשותכם גם על החשיבות של התנהלות נכונה ברשתות החברתיות אפילו בימים שבהם אתם לא מחפשים משרה. מדוע? כי גם כשאתם חושבים שאף אחד לא מסתכל עליכם – מסתכלים ועוד איך, ויש לא מעט סיפורים על אנשים שאיבדו מקומות עבודה בגלל קיטורים על הבוס בסטטוסים בפייסבוק או ציוצים רוטנים בטוויטר על שביזות יום א'. חשוב שתדעו שהרשת זוכרת הכל, ולא סובלת הרבה דברים. הסרטון בפייסבוק שבו אתם מצולמים מתנודדים שיכורים באיזו חתונה יישלף מפרופיל הפייסבוק שלכם, וגם תמונות חושפניות, סטטוסים פוליטיים ואפילו לייק
לעמוד של חברה מתחרה עלולים לשמש נגדכם. אבל אל דאגה, בדיוק בשביל זה אני כאן. קבלו
צרור עצות "עשה" ו "אל תעשה" להתנהלות נכונה ברשת.

רוצה למצוא עבודה מתאימה מהר ולהרוויח יותר?

לחצו כאן
 

כללי ״אל תעשה״

ראשית, כלל לא משנה אם יש לכם כרגע עבודה מעולה או שאתם מחפשים במרץ – בעולם ההייטק אף אחד (כמעט)  לא דבוק לכיסא. עובדים מחליפים משרה בכל שלוש עד חמש שנים בממוצע. לכן תמיד כדאי לדעת על מה מגייסים בחברות השמה מסתכלים, לאילו נושאים הם מקנים חשיבות ומאילו תופעות
הם נרתעים.

נלך, ברשותכם, מהקל אל הכבד, ונתחיל בסיטואציה הפשוטה יותר של חיפוש יזוּם אחר משרה. אז דבר ראשון, מומלץ לא להפגין התלהבות-יתר, וכמו בעולם הדייטים, לשמור על קור רוח. כבר יצא לי להיתקל לא מעט
פעמים בהייטקיסט שצייץ במשך ימים ארוכים "אני מחפש עבודה" בהפרשים של שעות בודדות בין טוויט לטוויט. גם לכתוב בקבוצות לינקדאין שבוע אחר שבוע שאתם מחפשים עבודה, לא יקדם אתכם לשום מקום. אולי רק ללשכה. אתם תיתפסו כאנשים נואשים ונודניקים, שלא רק שאין להם עבודה, גם מתעקשים לבזבז את הזמן של אלה שיש להם.

בהנחה שלא עשיתם את הטעויות הנ"ל, וקיבלתם למרבה השמחה טלפון מחברת השמה או ממעסיק פוטנציאלי, לעולם אל תאמרו: "מאיפה יש לך את הקורות חיים שלי?". זו שאלה שמעידה על ניתוק, שלא
לומר תימהונות. כיום לכל בנאדם שמתחזק פרופיל בלינקדאין יש קורות חיים שזמינים לכל העולם ואחותו בלחיצת כפתור. ואפרופו פרופיל לינקדאין, אל תזינו אליו נתונים השונים בצורה משמעותית מאלו הרשומים בקורות החיים שאתם שולחים במסמכי וורד– האמינות שלכם עלולה להיפגע.

פוסטים בעלי אופי מיני הם בכלל ביג נו נו. לא
פעם אני נתקלת בפרופילים שאפשר היה לעשות “העתק”
על התמונות ולשים אותן כמו שהן באתרי פורנו
הרשת זוכרת הכל

מגייסים לא ימהרו להעביר את קורות החיים שלך הלאה אם דסקסתם בפרופיל שלכם על סמים בלתי חוקיים. גם התבטאויות ברשת בשפה לא נאותה, כמו למשל קללות ואמירות פוגעניות, לא יתקבלו בעין יפה. פוסטים בעלי אופי מיני הם בכלל ביג נו נו. לא פעם אני נתקלת בפרופילים שאפשר היה לעשות "העתק" על התמונות ולשים אותן כמו שהן באתרי פורנו. ובכן – זה לא סקסי. לפחות לא בעיניים של מגייסים. ולבסוף – אולי תופתעו – גם שגיאות כתיב הן תמרור אזהרה. לא מזמן, לקוח שלנו מתחום הניו-מדיה חיפש איש מכירות כריש עם אנגלית מושלמת. שלחנו לו מועמד שעובד בחברת הייטק
גדולה וידועה בתחום, שבנוסף גם מצטיין במכירות. הלקוח הסתכל בפרופיל הלינקדאין שלו ופסל אותו בתוך שנייה. למה? כי המועמד לא הקפיד על אות גדולה באנגלית בתחילת השם של הטייטל שלו. "אני צריך מישהו שכל היום יתכתב עם אנשים חו"ל, נראה לכם שאני אקח אותו?!", שאל אותנו הלקוח.

כללי ״עשה״

אבל כדי לא להשאיר אתכם בידיים ריקות, הנה עצות למהלכים שמומלץ לעשות כדי לשפר את סיכוייכם. ראשית, כדאי לרשום בכותרת של הפרופיל בלינקדאין אמירה כללית וחיובית כמו: "אני מחפש את האתגר הבא". בנוסף, עליכם לפרסם בקבוצות תכנים בעלי ערך שיסייעו למשוך את תשומת לבם של המגייסים. כמובן שאתם לא חייבים לייצר את התוכן. תוכלו למשל לשתף מאמרים מעניינים בתחום העיסוק שלכם, בתוספת שורת המלצה.

אם יש לכם פרופיל בלינקדאין, בפייסבוק, בטוויטר, נצלו אותו ותעשו נטוורקינג כאילו אין מחר, כי יש מחר – היום שבו תחפשו עבודה. תשאפו לכך שיהיו לכם לפחות 500 קשרים בלינקדאין וכמה שיותר עוקבים בטוויטר וחברים בפייסבוק. כשמגייסים רואים שיש לכם אנשי קשר רבים, הם מסיקים לגביכם דברים טובים. התחברו לקבוצות שבהן נמצאים אנשי ה-HR, (קבוצה מומלצת למשל בלינקדאין היא HR Jobs & Networking in Israel) כדי לקצר תהליכים.

הצטרפו גם לקבוצות מקצועיות מחו"ל העוסקות בתחום שלכם, וכמובן שגם לישראליות. (אחת המומלצות היא Professional jobs & networking in Israel) ולבסוף, במידה שאתם מתנדבים, תציינו זאת, מכיוון שמגייסים מתייחסים באופן חיובי למועמדים שמתנדבים. הם אומרים לעצמם שאם הבנאדם עובד בחינם למען מטרה שהוא מאמין בה, אז ברור שהוא ייתן את כל כולו כאשר משלמים לו על העבודה שלו. ולסיכום: לפני כל מה שאתם מפרסמים ברשתות החברתיות תזכרו שהאח הגדול צופה בכם ותזכרו
להתנהג בהתאם.

מתוך כתבה שהתפרסמה בגליון מרץ 2015 של הייטק זון

אהבתם? עשו לנו לייק, השאירו תגובה, שתפו את הפוסט
על הכותב

נורית אגמי

Facebook Twitter Google+

נורית אגמי - מנכ"ל רשת אגמי - מקצוענים בהשמה ל Professionals ובכירים. נורית בעלת חזון חברתי ופועלת לעזור למחפשי עבודה והשאיפה שלה היא שמחפשי עבודה יקבלו את חומרים חינמיים שיקצרו את זמן חיפוש העבודה משמעותית ושזו תהיה העזרה הכי טובה שאפשר להשיג בחינם. הבלוג של נורית עוסק גם בענייני קריירה ומגמות בעולם העבודה ובשוק התעסוקה הישראלי.

אל תפספסו:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *