כתיבת קורות חיים להייטק ובכירים

כתיבת קורות חיים להייטק ובכירים – איך לכתוב קורות חיים שמושכים מעסיקים?

נורית אגמי קורות חיים 2 Comments

כאשר מחפשים עבודה אחת השאלות הבסיסיות שמועמדים שואלים את עצמם היא – איך כותבים קורות חיים?

והשאלה היותר חשובה היא לא רק איך לכתוב קורות חיים אלא איך כותבים קורות חיים מנצחים, כאלו שעושים את ההבדל בין עוד מסמך ב"ערימה" של קורות החיים לבין מסמך קורות חיים שתופס את תשומת לב המגייסים ומקבל פי כמה וכמה יותר פניות.
כל מחפשי העבודה ללא יוצא מן הכלל חייבים קורות חיים, כיום כמעט כל עובד הייטק הוא עובד בכיר בגלל השכר והתנאים שלו וגם מנהלים הם עובדים בכירים.
למעשה כמעט כל מי שעובד בהייטק, הוא עובד בכיר והשאלה של איך לכתוב קורות חיים להייטק היא כמו השאלה של איך לכתוב קורות חיים לבכירים.
למעשה, אפילו מועמדים שמרוויחים יותר מהשכר הממוצע במשק עשויים להיחשב בכירים.
לכן השאלה של איך לכתוב קורות חיים להייטק היא בדיוק כמו השאלה של איך לכתוב קורות חיים לבכירים ולמנהלים.
קורות חיים מסוג אחר, כאלו שעושים את ההבדל, הם קורות חיים בעלי מיתוג אישי או קורות חיים ממותגים. 

רוצה למצוא עבודה מתאימה מהר ולהרוויח יותר?

לחצו כאן

מה כוללים קורות חיים לבכירים, למנהלים ולהייטק בעלי מיתוג אישי / קורות חיים ממותגים?

קורות חיים לבכירים, למנהלים ולהייטק חייבים להעביר את הערך המוסף של המועמדים לבכירים ואנשי ההייטק.
ככל שהמועמד יותר בכיר ואיש הייטק מנוסה, ישנה חשיבות יותר גדולה לכך שיהיו ברשותו קורות חיים שמדגישים לא רק את הניסיון אלא את התועלות שהוא יכול להביא לארגון. נטל ההוכחה הוא על המועמד הבכיר / ההייטקיסט.
בתחום של בכירים, יש פחות היצע של משרות וישנה תחרות יותר עזה.
לכן, על המועמדים הבכירים להסביר את התועלות, הערך המוסף וההישגים שהם יכולים להביא לארגון.
וגם כאשר כותבים קורות חיים לרשום משהו אישי מהלב, משהו שייחד אתכם וייזכר בראש / בלב של המגייס.

דוגמא למה שקרה למועמד הייטק בכיר שהוא גם מנהל שעשה שדרוג קורות חיים לפי השיטה של הדגשת תועלות ולא רק פונקציונליות.

ביום שישי האחרון התקשרתי אל לקוח שעזרתי לו עם מסמך קורות החיים שלו לפני כשלושה חודשים (בעיצומם של החגים). הלקוח הוא מנהל תחום תשתיות מחשוב, דירקטור בתחום ה- IT . איש הייטק בכיר מבחינת  הניסיון המקצועי שלו, גם מבחינת הטייטל שלו וגם מבחינת השכר. להפתעתי, או שמא עליי לומר שלא להפתעתי כי זה כבר די ריטואל קבוע עם הלקוחות שלי, הוא עדכן אותי שהוא התחיל לעבוד לאחרונה בתפקיד חדש ובחברה חדשה. קודם כל, איחלתי לו בהצלחה ואז התחלתי קצת לחקור אותו…. התחלתי לחקור אותו כיצד קורות החיים שמדגישים תועלות סייעו לו.

הוא אמר לי שכאשר הוא התראיין לתפקיד של מנהל בכיר בחברת הייטק גלובלית, איש משאבי האנוש שראיין אותו התלהב מגרסת קורות החיים שלו ושאל אותו לגביה שאלות. הלקוח שלי הגיע לריאיון רביעי באותה חברה כאשר הריאיון הרביעי היה אמור להיות ל"שם הפרוטוקול" אך בסופו של דבר תהליך הגיוס בחברה הספציפית הזו לא התגבש לידי הצעת חוזה מסיבות טכניות לגמרי. הסתבר שהמועמד הבכיר שלנו, שעמד בכל הקריטריונים המקצועיים, לא קיבל בסופו של דבר הצעת חוזה כיוון שחסרה לו איזושהי תעודה רשמית.

העניין הוא, שקורות החיים שמדגישים תועלות, הם כל כך מרשימים שבאותה חברה אפילו לא שמו לב לעניין התעודה החסרה אלא רק בשלב האחרון (רק בראיון הרביעי). ואז… לאחר הראיון הרביעי, הלכה מלחמת גוג ומגוג בתוך החברה האם ל"הגמיש" את הדרישות או שאולי לקחת את המועמד למרות התעודה החסרה. בסופו של דבר, כמו שחברות אמריקאיות גלובליות גדולות מתנהלות, הוכרע שלא לסטות במילימטר מהנהלים והדרישות. אך אל דאגה… הלקוח שלי נקלט בחברה אחרת ובתפקיד שהוא מרוצה ממנו. למזלנו, לא כל החברות בארץ הן חברות הייטק גלובליות אמריקאיות.

מחפש עבודה דרך רשת אגמי? כנס לעמוד המשרות שלנו

מה אחוז החזרה?!

שאלתי את הלקוח ההייטקיסט הבכיר שלי, את השאלה המתבקשת – "כמה קורות שלחת וכמה חזרו אליך?" התשובה שלו היתה: "אמממ, האמת שלא משהו… שלחתי לעשרים וקצת משרות וחזרו אליי מ- 8 מקומות." אמרתי לו: "הלוואי שאל כולם היו חוזרים ככה. אתה לא מבין את גודל ההישג. מדובר באחוז חזרה של בין 33% ל- 40% !!! אין דברים כאלו בשוק העבודה של היום. אנשים שולחים את קורות החיים שלהם למאות משרות בחודש ולא חוזרים אליהם בכלל" הלקוח שלי ענה:"אלו ששולחים למאות משרות, לא שולחים למשרות שהם מתאימים להן אבל אני שלחתי למשרות שאני מתאים אליהן בדיוק רב." עניתי לאותו לקוח: "זה נכון שמי שפונה למאות משרות, כנראה שלא עונה על הדרישות של מאות משרות אך נניח שהוא עונה רק  על 10% ממאתיים משרות אליהן הוא פנה (מדובר ב- 20 משרות) כי הרי לחלקן הוא כן מתאים, ועדיין לא חוזרים אליו בכלל ואם כן, אז הרבה פחות מכמות ההיענות שאתה קיבלת". כמובן שביקשתי ממנו לכתוב לי המלצה כי הישג כזה הוא מאוד מרשים וכל מחפש עבודה היה רוצה שאחוז החזרה אליו יעמוד על כ- 40%!

קורות חיים שמדגישים תועלות והישגים ולא רק פונקציונליות, יהפכו להיות קלף מנצח! 

אחוז חזרה של מעסיקים לפניות של מועמדים שעומד על כ- 40% או אפילו 30% לקורות חיים, זה אחוז חזרה מאוד גבוה בכל קנה מידה, ישראלי וגם עולמי. על רקע מצב המשק ומצב האבטלה, אחוז חזרה של 40% ואפילו 30%  פניות זה נתון יוצא דופן! במיוחד כאשר יותר אנשים מתחרים על פחות ופחות משרות. בשביל להשיג יתרון תחרותי בדרך למשרה המיוחלת, חייבים להכיר את כללי המשחק החדשים.

קורות החיים שלכם הם כלי מרכזי בתהליך חיפוש העבודה ואתם יכולים לבחור אם להיות עוד קלף בחפיסה או הקלף המנצח שהוא הג'וקר. קורות החיים יהפכו לג'וקר רק במידה והם ידגישו תועלות והישגים. כפי שאתם בטח יודעים, לכל משרה פונים מאות ויש משרות שפונים אליהן אלפים. היו לי משרות שפנו אליהן מעל 2,000 איש ואלו היו משרות של בכירים דווקא. משרות שהן החלום הרטוב של כל אדם. אחת המשרות שזכורה לי ביותר היתה עוזר אישי לאיש עסקים מהמובילים בישראל כאשר הוא לא מהטייקונים שמככבים בכותרות של העיתונים.  ככל שאתם בכירים יותר בטייטל ו/או בשכר, התחרות היא יותר קשה על משרות כי יש פחות משרות בפסגת הפירמידה מאשר בבסיסה.

הדגשים שכתובים מטה נכונים גם למועמדים פחות בכירים. העניין הוא שבמקרה של מועמדים מההייטק ומועמדים בכירים הנושא הוא קריטי.
חשוב לכתוב קורות חיים כאלו שיעשו את ההבדל, שיתבלטו ושיקבלו הרבה יותר פניות ממגייסים.

דגשים לכתיבת קורות חיים לבכירים, למנהלים ואנשי הייטק בעלי מיתוג אישי:

  1. הדגישו את הערך המוסף שלכם –
    איך לכתוב קורות חיים שמדגישים את הערך המוסף?
    ציינו בקורות החיים שלכם מה אתם יודעים לעשות שאחרים לא יודעים לעשות?
    מה הייחודיות שלכם?
    מה הערך המוסף לתעשייה הספציפית שאליה פניתם?
    מה הערך המוסף שלכם בתפקיד הספציפי אליו אתם מתמיינים?
  2. הדגישו את התועלות שאתם מביאים לארגון.
    איך לכתוב קורות חיים שמדגישים את התועלות?
    לפני שאתם חושבים על תועלות, תחשבו על הבעיות של אותו ארגון או מה הצורך של אותו ארגון.
    אחרי שנבין את הצרכים והבעיות, נוכל לציין את התועלות.
    למשל: בתחום של השמת עובדים מקצועיים ובכירים, בתחום שבו אנחנו ברשת אגמי עוסקים.
    אנחנו תמיד מחפשי אנשי השמה טובים.
    מה אנחנו מחפשים? מה הצורך שלנו?
    אנשי השמה שיעשו השמות.
    זה שאנשי השמה גם עוברים על קורות חיים ועושים ראיונות טלפוניים ופרונטליים, זה ברור אך זה לא מה שחשוב לנו.
    קריאת קורות חיים וראיונות טלפוניים ופרונטליים, אלו פונקציות, זה למעשה תיאור התפקיד.
    התועלות שאנחנו מחפשים – זה שאנשי ההשמה יידעו לייצר השמות.
  3. הדגישו את ההישגים שלכם
    איך לכתוב קורות חיים שמדגישים הישגים?
    למשל: בתחום ההשמה, אני הייתי מצפה שעובד מצטיין יכתוב שהוא היה מצטיין רבעוני / סניפי / שנתי במקום שבו הוא עבד.
  4. כתבו משהו אישי מהלב
    איך לכתוב קורות חיים עם משהו אישי?
    חשוב שקורות החיים שלכם לא ייראו כאילו הרגע מפס ייצור המוני אלא הם ייחודיים למועמד ומציגים את הקול הייחודי והאישי של המועמד ולכן הם מושכים את תשומת הלב של המעסיקים.הביאו את הקול הייחודי שלכם בתוך קורות החיים.
    משפט אחד או שניים שמאפיינים אתכם שיבטאו אתכם ויהיו ייחודיים לכם.
  5. כמובן שקורות החיים חייבים להיות אסתטיים, מבנה מסודר ונעימים לקריאה 
    איך לכתוב קורות חיים אסתטיים?
    איך צריך להיות מבנה של קורות חיים?
    כל התשובות בפוסט – קורות חיים שמגדילים ב- 40% את כמות הפניות ממעסיקים, לקריאה, לחצו כאן!
  6. קורות חיים של יותר מעמוד אחד ובמיוחד אם אתם בכירים – זה חובה!
    מדוע ולמה עלינו לכתוב קורות חיים של יותר מעמוד אחד?
    כל התשובות בפוסט – מדוע קורות חיים של עמוד אחד פוגעים בסיכויים שלך להתקבל לעבודה?
  7. מה לא תורם לקורות החיים שלכם?
    איך לכתוב קורות חיים שמכילים רק את מה שצריך? 
    מה שלא תורם צמצמו ואל תהססו אפילו למחוק.
    חשוב לדעת גם מה לא כדאי לכתוב.
    מה שלא משרת ולא מקדם את הקבלה שלכם לעבודה, צמצמו או מחקו.

כתיבת קורות חיים לבכירים ואנשי הייטק- סיכום

קורות החיים חייבים להדגיש את הערך המוסף, התועלות וההישגים של המועמד ובמיוחד כשמדובר בקורות חיים לבכירים ולאנשי הייטק.
רוב קורות החיים מכילים רק את תיאור התפקיד / דרישות המשרה ולכן קורות החיים של כולם נראים אותו הדבר בדיוק.
חשוב שהמגייס יוכל להבין בקלות מה הערך המוסף של המועמד מעבר לדרישות המשרה.
הרי לעמוד בדרישות המשרה זו דרישת סף בסיסית שעל המועמדים לעמוד בה!
בשביל להיות מוזמנים לריאיון ובטח בשביל להתקבל לעבודה, חייבים להביא ערך מוסף, תועלות והישגים, מעבר לדרישות הסף של המשרה!
הרי כל מי שמתמודד לתפקידי בכירים כגון תפקיד של מהנדס אלקטרוניקה בהייטק, יש לו ניסיון בתפקיד של אלקטרוניקה והשכלה של מהנדס אלקטרוניקה.
כמעט כל מי שמגיש מועמדות עומד בדרישות הסף של התפקיד, אז מה הייחודיות שלכם?!

לאחר שתיישמו את 7 הנקודות מעלה, עכשיו יש לכם קורות חיים ייחודיים ושיווקיים ובעלי מיתוג אישי שמייצגים אתכם בצורה אופטימלית שיאפשרו לכם למצות את הפוטנציאל שלכם בתחום הקריירה. 
קורות חיים ייחודיים שיווקיים שיהפכו אתכם, המועמדים הבכירים ואנשי ההייטק, למועמדים כוכבים מהסדרה של ה-"אסים" שאליה אתם באמת שייכים. 
קורות חיים שמשקפים את מי שאתם באמת.
שיהיה לכם בהצלחה!
נורית 

אהבתם? עשו לנו לייק, השאירו תגובה, שתפו את הפוסט
על הכותב

נורית אגמי

Facebook Twitter Google+

נורית אגמי - מנכ"ל רשת אגמי - מקצוענים בהשמה ל Professionals ובכירים. נורית בעלת חזון חברתי ופועלת לעזור למחפשי עבודה והשאיפה שלה היא שמחפשי עבודה יקבלו את חומרים חינמיים שיקצרו את זמן חיפוש העבודה משמעותית ושזו תהיה העזרה הכי טובה שאפשר להשיג בחינם. הבלוג של נורית עוסק גם בענייני קריירה ומגמות בעולם העבודה ובשוק התעסוקה הישראלי.

אל תפספסו:

Comments 2

  1. שלום,
    אני מחפש עבודה כמנמ"ר כבר 9 חודשים אבל לא באמת מובטל כי אני עובד כפרילנס,
    אבל, לא מרגיש עם זה ממש בטוח ולכן ממשיך.
    שלחתי מאות קורות חיים וקיבלתי מעט טלפונים ועוד הרבה פחות הזמנות לפגישה.
    שילמתי עבור שדרוג קו"ח, אני משלם עבור קבלת הצעות אקסטרא, קראתי את כול העצות של כולן וכו וכו…
    התוצאה אחת, שאני הופך להיות יותר ויותר עצמאי.
    לא שזה רע, זה רק לא ממש בטוח במובן הכלכלי.

    1. Post
      Author

      שלום א' היקר,
      אני מאוד מבינה את התסכול שלך.
      אני יכולה לספר שהגיעו אליי לקוחות אחרי ששידרגו אצל שני גורמים לפניי ורק אצלי הם הגיעו לשלווה ולנחלה.
      אני אסביר לך מדוע קורות החיים המשודרגים שלך לא באמת משודרגים.
      נניח שאתן לך לקרוא ספר – אני מניחה שאין לך בעיה לקרוא גם אם הספר מכיל מאות עמודים.
      עכשיו, נניח שאטיל עליך מטלה לכתוב סיפור ואפילו מדובר במקסימום 3 עמודים בנושא מסוים – נניח על משפחה במונגוליה.
      זה כבר הרבה יותר קשה מאשר לקרוא.
      וגם… אתה חייב להבין איך בנויה משפחה במונגוליה, כמה אנשים בממוצע יש במשפחה כזו, באיזה גיל מתחתנים, מה המנהגים, מה החגים שלהם, מה הם אוכלים, איפה הם גרים, מה אורח החיים שלהם וכולי.
      האם יש הבדלי מעמדות גדולים במונגוליה?
      אם קיימים הבדלי מעמדות, מה המשמעות של אותם הבדלים ואיך זה משליך על החיים שלהם?
      לפני שאתה בכלל ניגש לכתוב את הספר אתה חייב ללמוד המון על משפחות במונגוליה.
      אתה חייב להיות מומחה לתרבות המונגולית ולהיסטוריה שלה ולהרגלים המשפחתיים שלה לפני שאתה בכלל ניגש לכתוב את הסיפור הקצר שלך.
      נניח שהמטלה שאטיל עליך היא לכתוב סיפור קצר של גג 3 עמודים שיהיה רב-מכר בנושא של משפחות במונגוליה.
      אוו….. זו כבר אומנות.
      אתה גם חייב להיות סופר מדופלם וגם להיות מומחה לנושא המונגולי ואתה צריך לדעת להבדיל בין עיקר לטפל כי יש לנו מקסימום 3 עמודים.
      בשביל שיהיו לך קורות חיים משודרגים באמת, בעל השירות שמשדרג לך את קורות החיים שלך חייב להיות:
      1. מומחה לתחום העיסוק שלך – במילים אחרות, מבין יותר טוב ממך מה אתה עושה במקצוע שלך והוא צריך להבין מה עיקר ומה טפל.
      למשל – הוא צריך לדעת מה כדאי להשאיר ומה כדאי להשמיט וגם מה כדאי וחשוב להדגיש.
      שאלה – מה הסיכוי שהמשדרג יבין לפחות כמוך בתחום המקצועי שלך ואפילו שהוא בא מרקע של כח אדם?
      רוב האנשים שבאים מרקע של כח אדם מבינים בתחום ספציפי אחד בלבד – הם לא מבינים גם במערכות מידע וגם בכספים וגם באלקטרוניקה וגם הנדסת מכונות וגם בניהול מוצר.
      בפועל, הם "ישדרגו" לגם וגם וגם.
      2. אומן בכתיבה שיווקית – נותן השירות צריך להיות גם מומחה בכתיבה שיווקית.
      שאלה – מה הסיכוי שהמשדרג שבא בדרך כלל מרקע של כח אדם יידע כתיבה שיווקית?
      3. "סופר מדופלם" = מומחה שיווק לקורות חיים. הוא לא צריך להיות רק "אומן" בכתיבה שיווקית אלא צריך לדעת איך לגרום לקורות החיים שלך לבלוט מעל כולם.
      הרי כאשר אתה מגיש מועמדות למשרה, גם כל המתחרים שלך הם פחות או יותר בעלי אותו ניסיון.
      אז הוא צריך לדעת מה הבידול שלך? מה אתה יודע לעשות שאחרים לא יודעים לעשות?
      הוא צריך לזקק את זה מהמידע שאתה נותן לו.
      כאשר התחלתי את דרכי בתחום שידרוג קורות חיים, שיחה כזו לקחה בממוצע 6 שעות.
      היו גם שיחות של 10 שעות.
      שאלה – מה הסיכוי שהמשדרג שבא מרקע של כח אדם יהיה גם איש שיווק מעולה?

      * יש הרבה שחושבים שמי שיודע לקרוא קורות חיים, הוא יידע גם לכתוב קורות חיים.
      זה כמו לומר שמי שיודע לקרוא ספר, יודע גם לכתוב ספר.
      מי שיודע לקרוא קורות חיים, לא יודע לכתוב קורות חיים!
      גם אם הוא קרא עשרות אלפי קורות חיים בחייו.
      מדובר בכישורים אחרים לגמרי.

      תחשוב למשל כמה זמן לוקח להכין מצגת מעולה – לחשוב על התוכן, מה נכנס ומה לא, איך לעצב אותה וכולי.
      מדובר בהמון עבודה שדורשת גם מומחיות גדולה במספר תחומים.
      אין הרבה אנשים שתהיה להם מומחיות לתחום העיסוק שלך יותר ממך, מומחיות לתחום של כתיבה שיווקית ומומחיות של "סופר מדופלם"
      לכן, היו מגיעים אליי הרבה אנשים לאחר ששידרגו פה ושם ולא קיבלו את התוצאות המיוחלות.
      לי יש מעל עשור ניסיון בתחום של השמה – אני מכירה את כל המקצועות בשוק העבודה ואני יכולה לדבר איתך את השפה המקצועית שלך.
      בנוסף, יש לי מעל 5 שנות ניסיון בשיווק והמון ניסיון בכתיבה שיווקית.
      לאחר זמן קצר, שיכללתי את השיטה וכתבתי טופס שאנשים היו עונים שם על שאלות.
      יש אנשים שלקח להם שבוע- שבועיים למלא את הטופס הזה.
      הם היו עונים על שאלה ואז נזכרים בעוד פרט ומוסיפים ועוד פרט ומוסיפים, עד שהיו מגישים לי את הטופס בחזרה.

      לאחר מכן, הייתי יושבת איתם ועוברת על קורות החיים שלהם ו"מסדרת" לפי מה שהם רשמו.
      ואז היתה להם "דוגמא".
      היתרון בשיטה הזו זה זה לאחר שהיתה להם "דוגמא", חלקם החליטו להשקיע והכינו לעצמם גרסאות מותאמות לכל משרה.
      הם הבינו את ה"שטנץ".
      היו כאלו שהכינו 12 גרסאות והיו כאלו שהכינו 30 גרסאות.
      כולם מצאו תיקתק עבודה.
      הרבה מהם תוך חודש.
      ל"איטיים" לקח חודשיים.
      זכור לי מקרה של מועמדת לא-צעירה שלקח לה שבוע בלבד למצוא עבודה.
      היו כאלו שהיו מובטלים שנה וחצי ולאחר התהליך הזה, לקח להם חודש למצוא עבודה חדשה.
      גם אנשים לאחר תקופת אבטלה ארוכה, לקח להם ממש מעט זמן למצוא עבודה (חודש בממוצע).
      חלקם הסתפקו רק בגרסה אחת וזה גם עשה את העבודה והם מצאו עבודה ממש מהר.
      חלקם לקחו את זה לשלב הבא והכינו גרסאות מותאמות.

      לסיכום – אתה לעומת רוב המשדרגים:
      1. אתה בסך הכל צריך כלים והכוונה בנוגע לכתיבת קורות חיים – בידול ומיתוג אישי (רוב המשדרגים לא מבינים בזה כי הם לא אנשי שיווק וגם אם היו אנשי שיווק אז הם לא מבינים בעולם העבודה כי צריך את השילוב של גם וגם)
      2. לך יש את הידע המקצועי – אתה מבין את התחום שלך (הרבה יותר מרוב המשדרגים).
      3. רק אתה תהיה מוכן להשקיע את הזמן הנדרש בשביל להשקיע מה שצריך (שעתיים עבודה של מומחה אמיתי זה לא 400 ש"ח כולל מע"מ. בארצות הברית קורות חיים עולים 1000 דולר ואין שם מע"מ וגם שם אני לא בטוחה לגבי המומחיות של המשדרגים)
      4. רק אתה תהיה מוכן להשקיע בהכנת גרסאות מותאמות (תחשוב אם היית צריך לשלם על כל גרסה מותאמת רק 400 ש"ח והיו מייצרים לך 10 גרסאות אז המחיר היה 4000 ש"ח)

      בנוגע לסוגיית העצמאי –
      להיות עצמאי זה לא דבר "רע" כי מבחינת ביטחון תעסוקתי, אין לאנשים במגזר הפרטי ביטחון תעסוקתי.
      היחידים שיש להם ביטחון תעסוקתי אלו עובדי ציבור / עובדי מדינה.
      זה לא קל במדינת ישראל לפתוח עסק מפני שמדינת ישראל לא מספיק מעודדת עסקים קטנים.
      אני חושבת שהמדינה נותנת מעט מאוד עזרה ביחס לתרומה של העסקים הקטנים למדינת ישראל ולכלכלה המקומית.
      זה לא קל מהרבה בחינות להיות עצמאי כי להיות עצמאי מצליח המשמעות היא שאתה צריך להיות גם טוב בפן המקצועי של מה שאתה עושה וגם לעשות שיווק ומכירות בצורה טובה.
      אתה חייב לאהוב שיווק ומכירות בשביל להצליח.
      הרבה אנשים יכולים להיות מעולים בפן המקצועי אבל אם הם לא יעשו שיווק ומכירות בצורה טובה אז לא בטוח שתהיה להם פרנסה מספקת.
      יכול להיות שהעסק שלך יתפתח ויצליח והוא יהיה הרבה יותר טוב ומספק (גם מבחינת פרנסה) לעומת עבודה של שכיר.

      שיהיה בהצלחה!
      נורית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *