כתיבת קורות חיים מקצועית להייטק ובכירים

איך כותבים קורות חיים להייטק ובכירים שמושכים מעסיקים?

נורית אגמי קורות חיים 3 Comments

מחפשים עבודה? לא יודעים איך כותבים קורות חיים?! גלו איך לכתוב קורות חיים שיפתחו את הדלתות של מעסיקים

והשאלה היותר חשובה היא לא רק איך לכתוב קורות חיים אלא איך כותבים קורות חיים מנצחים, כאלו שעושים את ההבדל בין עוד מסמך ב"ערימה" של קורות החיים לבין מסמך קורות חיים שתופס את תשומת לב המגייסים ומקבל פי כמה וכמה יותר פניות.
כל מחפשי העבודה ללא יוצא מן הכלל חייבים קורות חיים, זהו המסמך שמציג אתכם ועל פיו יקום או יפול דבר.

מדוע יש חשיבות מאוד גדולה לאיך כותבים קורות חיים ובמיוחד להייטק ובכירים?

יש חשיבות מאוד גדולה לאיך כותבים קורות חיים מההטעמים הבאים:
1. פתיחת דלתות – קורות חיים התפקיד שלהם הוא קודם כל לפתוח הזדמנויות ולאפשר לכם להגיע לראיון עבודה.
2. הם מאוד משפיעים על סיכויי ההצלחה בראיון עבודה – לפי איך שאתם כותבים את קורות החיים שלכם, אתם למעשה קובעים את סיכויי ההצלחה שלכם בראיון.
במילים אחרות, לפי איך שאתם כותבים את קורות החיים שלכם, לפי זה ישאלו אתכם שאלות.
מסמך קורות החיים הוא ה"מתווה" של ראיון עבודה.
מסמך קורות החיים שלכם, בונה את השאלות שתישאלו על ידי המראיין.
3. ככל שהמועמד יותר בכיר, כך המעסיק יהיה יותר בררן בתהליך הגיוס – ככל שמועמד עולה יותר כסף למעסיק אז המעסיק צריך להבין שהמועמד "שווה" את הכסף הזה ואילו תועלות הוא ירוויח אם הוא יקח דווקא אותו לתפקיד. זה לא פלא שככל שהמשכורת של התפקיד יותר גדולה, כך תהליך הגיוס יותר ארוך.

רוצה למצוא עבודה מהר? לשדרג שכר? להתקדם בקריירה?

נא ללחוץ כאן

אילו סוגי קורות חיים יש ואיך כותבים אותם?

  1. קורות חיים פונציונליים – אילו קורות החיים הרגילים והמוכרים מהדור הישן שכולנו מכירים. מדובר בקורות חיים שמתארים את הפונקציות שאתם יודעים לעשות.
  2. קורות חיים תועלתיים – קורות חיים שמספרים מה התועלת שאתם מביאים.
  3. קורות חיים בעלי מיתוג אישי או קורות חיים ממותגים – מדובר בקורות חיים שמאפשרים לנו לבנות את המותג שלנו בשוק העבודה והם אמורים לייצר לנו את ההזדמנויות לתפקידים שאנחנו רוצים, גם אם אין לנו בהם ניסיון.
  4. קורות החיים שלנו צריכים להיות גם מסוג 1 + 2 + 3 . רק קורות החיים פונקציונליים, זה לא מספיק. קורות החיים צריכים להיות גם פונקציונליים, גם תועלתיים וגם ממותגים / בעלי מיתוג אישי.

מה זה מיתוג אישי?
מתוך הויקיפדיה: איש השיווק האמריקאי טום פיטרס "מיתוג אישי" במאמר The Brand Called You, שפרסם בשנת 1997.הוא קבע כי מיתוג אישי אינו מתבסס על שיפור עצמי, אלא על "אריזה מחדש" או "מיצוב מחדש". כלומר, המיתוג לא נועד לשפר את האדם, אלא רק את האופן בו רואים אותו אחרים.

איך כותבים קורות חיים שהם גם תועלתיים וגם בעלי מיתוג אישי?

קורות חיים תועלתיים ובעלי מיתוג האישי, צריכים להעביר את הערך המוסף של המועמדים.
כשאנחנו חושבים על איך לכתוב קורות חיים, עלינו לחשוב על התועלות, הערך המוסף וההישגים שאנחנו יכולים להביא לארגון.
אני ממליצה, לרשום בקורות החיים משהו אישי מהלב, משהו שייחד אתכם וייחרט בזיכרון ובלב של המגייס.

דוגמא למה שקרה למועמד הייטק בכיר שהוא גם מנהל שעשה שדרוג קורות חיים לפי השיטה שכוללת גם מיתוג אישי ותועלות ולא רק פונקציונליות.

התקשרתי אל לקוח שעזרתי לו עם מסמך קורות החיים שלו בעיצומם של החגים.  הלקוח הוא מנהל תחום תשתיות מחשוב, דירקטור בתחום ה- IT . איש הייטק בכיר מבחינת  הניסיון המקצועי שלו, גם מבחינת הטייטל שלו וגם מבחינת השכר. להפתעתי, או שמא עליי לומר שלא להפתעתי כי זה כבר די ריטואל קבוע עם הלקוחות שלי, הוא עדכן אותי שהוא התחיל לעבוד לאחרונה בתפקיד חדש ובחברה חדשה. קודם כל, איחלתי לו בהצלחה ואז התחלתי קצת לחקור אותו…. התחלתי לחקור אותו כיצד קורות החיים שמדגישים תועלות ובעלי מיתוג אישי סייעו לו.

הוא אמר לי שכאשר הוא התראיין לתפקיד של מנהל בכיר בחברת הייטק גלובלית, איש משאבי האנוש שראיין אותו התלהב מגרסת קורות החיים שלו ושאל אותו לגביה שאלות. הלקוח שלי הגיע לראיון עבודה רביעי באותה חברה כאשר ראיון העבודה הרביעי היה אמור להיות ל"שם הפרוטוקול" אך בסופו של דבר תהליך הגיוס בחברה הספציפית הזו לא התגבש לידי הצעת חוזה מסיבות טכניות לגמרי. הסתבר שהמועמד הבכיר שלנו, שעמד בכל הקריטריונים המקצועיים, לא קיבל בסופו של דבר הצעת חוזה כיוון שחסרה לו איזושהי תעודה רשמית שמבחינת החברה היא ייהרג ובל יעבור.

העניין הוא, שקורות החיים ששהם בעלי מיתוג אישי ומדגישים תועלות, הם כל כך מרשימים שבאותה חברה אפילו לא שמו לב לעניין התעודה החסרה אלא רק בשלב האחרון (רק בראיון הרביעי). ואז… לאחר הראיון הרביעי, הלכה מלחמת גוג ומגוג בתוך החברה האם ל"הגמיש" את הדרישות או שאולי לקחת את המועמד למרות התעודה החסרה. בסופו של דבר, כמו שחברות אמריקאיות גלובליות גדולות מתנהלות, הוכרע שלא לסטות במילימטר מהנהלים והדרישות. אך אל דאגה… הלקוח שלי נקלט בחברה אחרת ובתפקיד שהוא מרוצה ממנו. למזלנו, לא כל החברות בארץ הן חברות הייטק גלובליות אמריקאיות.

מחפש עבודה דרך רשת אגמי? כנס לעמוד המשרות שלנו

שאלתי את הלקוח ההייטקיסט הבכיר שלי, את השאלה המתבקשת – "כמה קורות שלחת וכמה חזרו אליך?" התשובה שלו היתה: "אמממ, האמת שלא משהו… שלחתי לעשרים וקצת משרות וחזרו אליי מ- 8 מקומות." אמרתי לו: "הלוואי שאל כולם היו חוזרים ככה. אתה לא מבין את גודל ההישג. מדובר באחוז חזרה של בין 33% ל- 40% !!! אין דברים כאלו בשוק העבודה של היום. אנשים שולחים את קורות החיים שלהם למאות משרות בחודש ולא חוזרים אליהם בכלל" הלקוח שלי ענה:"אלו ששולחים למאות משרות, לא שולחים למשרות שהם מתאימים להן אבל אני שלחתי למשרות שאני מתאים אליהן בדיוק רב." עניתי לאותו לקוח: "זה נכון שמי שפונה למאות משרות, כנראה שלא עונה על הדרישות של מאות משרות אך נניח שהוא עונה רק  על 10% ממאתיים משרות אליהן הוא פנה (מדובר ב- 20 משרות) כי הרי לחלקן הוא כן מתאים, ועדיין לא חוזרים אליו בכלל ואם כן, אז הרבה פחות מכמות ההיענות שאתה קיבלת". כמובן שביקשתי ממנו לכתוב לי המלצה כי הישג כזה הוא מאוד מרשים וכל מחפש עבודה היה רוצה שאחוז החזרה אליו יעמוד על כ- 40%!

קורות חיים שמדגישים תועלות והישגים ולא רק פונקציונליות, יהפכו להיות קלף מנצח! 

אחוז חזרה של מעסיקים לפניות של מועמדים שעומד על כ- 40% או אפילו 30% לקורות חיים, זה אחוז חזרה מאוד גבוה בכל קנה מידה, ישראלי וגם עולמי. אחוז חזרה של 40% ואפילו 30%  פניות זה נתון יוצא דופן! במיוחד כאשר יותר אנשים מתחרים על פחות ופחות משרות. בשביל להשיג יתרון תחרותי בדרך למשרה המיוחלת, חייבים להכיר את כללי המשחק החדשים.

קורות החיים שלכם הם כלי מרכזי בתהליך חיפוש העבודה ואתם יכולים לבחור אם להיות עוד קלף בחפיסה או הקלף המנצח שהוא הג'וקר. קורות החיים יהפכו לג'וקר רק במידה והם ידגישו תועלות ואת המיתוג האישי שלכם. כפי שאתם בטח יודעים, לכל משרה פונים מאות ויש משרות שפונים אליהן אלפים. היו לי משרות שפנו אליהן מעל 2,000 איש ואלו היו משרות של בכירים דווקא. ככל שאתם בכירים יותר בטייטל ו/או בשכר, התחרות היא יותר קשה על משרות כי יש פחות משרות בפסגת הפירמידה מאשר בבסיסה.
חשוב לכתוב קורות חיים כאלו שיעשו את ההבדל, שיתבלטו ושיקבלו הרבה יותר פניות ממגייסים.

רוצה למצוא עבודה מהר? לשפר שכר? להתקדם בקריירה?

תן לנו לשדרג אותך בחינם

אז איך כותבים קורות חיים? קבלו את 7 הכללים

  1. הדגישו את הערך המוסף שלכם –
    איך כותבים קורות חיים שמדגישים את הערך המוסף?
    חישבו על השאלות הבאות:
    – מה אתם יודעים לעשות שאחרים לא יודעים לעשות?
    – מה הייחודיות שלכם?
    – מה הערך המוסף לתעשייה הספציפית שאליה פניתם?
    – מה הערך המוסף שלכם בתפקיד הספציפי אליו אתם מתמיינים?
  2. הדגישו את התועלות שאתם מביאים לארגון.
    איך כותבים קורות חיים שמדגישים את התועלות?
    לפני שאתם חושבים על תועלות, תחשבו על הבעיות של אותו ארגון או מה הצורך של אותו ארגון.
    אחרי שנבין את הצרכים והבעיות, נוכל לציין את התועלות הרלוונטיות.
    למשל: בתחום של השמת עובדים להייטק ובכירים, בתחום שבו אנחנו ברשת אגמי עוסקים.
    אנחנו תמיד מחפשי אנשי השמה טובים.
    מה אנחנו מחפשים? מה הצורך שלנו?
    אנשי השמה שיעשו השמות.
    זה שאנשי השמה גם עוברים על קורות חיים ועושים ראיונות טלפוניים ופרונטליים, זה ברור אך זה לא מה שחשוב לנו.
    קריאת קורות חיים וראיונות טלפוניים ופרונטליים, אלו פונקציות, זה למעשה תיאור התפקיד.
    התועלות שאנחנו מחפשים – זה שאנשי ההשמה שיידעו לייצר השמות.
  3. הדגישו את ההישגים שלכם.
    איך כותבים קורות חיים שמדגישים הישגים?
    למשל: בתחום ההשמה, אני הייתי מצפה שעובד מצטיין יכתוב שהוא היה מצטיין רבעוני / סניפי / שנתי במקום שבו הוא עבד.
  4. כתבו משהו אישי מהלב
    איך כותבים קורות חיים עם משהו אישי?
    חשוב שקורות החיים שלכם לא ייראו כאילו הרגע מפס ייצור המוני אלא הם ייחודיים למועמד ומציגים את הקול הייחודי והאישי של המועמד ולכן הם מושכים את תשומת הלב של המעסיקים.הביאו את הקול הייחודי שלכם בתוך קורות החיים.
    משפט אחד או שניים שמאפיינים אתכם שיבטאו אתכם ויהיו ייחודיים לכם.
  5. כמובן שקורות החיים חייבים להיות אסתטיים, מבנה מסודר ונעימים לקריאה 
    איך כותבים קורות חיים אסתטיים?
    איך צריך להיות מבנה של קורות חיים?
    כשניגשים לכתוב קורות חיים, זה לא רק מה אנחנו כותבים אלא גם איך המסמך נראה, מה הפורמט שלו, מה אנחנו שמים קודם ומה אחרי, באיזה פונט עלינו להשתמש?
    כל התשובות בפוסט – קורות חיים שמגדילים ב- 40% את כמות הפניות ממעסיקים, לקריאה, לחצו כאן!
  6. קורות חיים של יותר מעמוד אחד ובמיוחד אם אתם בכירים ומנוסים – זה חובה!
    למה כדאי לנו לכתוב קורות חיים של יותר מעמוד אחד?
    ובכן, הטיעון המרכזי הוא שמה שלא כתוב בקורות החיים שלכם, לא קיים.
    המגייס לא יכול לנחש מה עשיתם והוא לא יכול לשאול אתכם שאלות על מה שלא כתוב.
    הרי קורות החיים שלנו מתווים ותופרים את הראיון עבודה.
    מדוע ולמה עלינו לכתוב קורות חיים של יותר מעמוד אחד?
    כל התשובות בפוסט – מדוע קורות חיים של עמוד אחד פוגעים בסיכויים שלך להתקבל לעבודה?
  7. מה לא תורם לקורות החיים שלכם?
    איך כותבים קורות חיים שמכילים רק את מה שצריך? 
    מה שלא תורם צמצמו ואל תהססו אפילו למחוק.
    חשוב לדעת גם מה לא כדאי לכתוב בקורות החיים.
    מה שלא משרת ולא מקדם את הקבלה שלכם לעבודה, צמצמו או מחקו.

איך כותבים קורות חיים להייטק ובכירים – סיכום

קורות החיים חייבים להדגיש את הערך המוסף, התועלות, ההישגים והמיתוג האישי של המועמד ובמיוחד כשמדובר בקורות חיים לבכירים ולאנשי הייטק, שם המשכורת גובהות והמעסיקים בודקים בציציות.
רוב קורות החיים מכילים רק את תיאור התפקיד / דרישות המשרה ולכן קורות החיים של כולם נראים אותו הדבר בדיוק.
הרי אם אני מחפשת לקלוט מנהלת חשבונות סוג 3 , אז דרישות התפקיד שלי תהיינה שתהיה לה הסמכה של סוג 3 ושהיא מנהלת חשבונות שעושה הכנה למאזן וכולי.
כל מי שפונה לתפקיד הזה, תהיה לה הסמכה של סוג 3 ויהיה לה ניסיון בהכנה למאזן.
אז השאלה היא – למה דווקא לקחת אותך לתפקיד מבין כל אלו שיש להם את דרישות התפקיד? זה מה שצריך לחשוב עליו כשחושבים על איך לכתוב קורות חיים.

חשוב שהמגייס יוכל להבין בקלות מה הערך המוסף של המועמד מעבר לדרישות המשרה.
הרי לעמוד בדרישות המשרה זו דרישת סף בסיסית שעל המועמדים לעמוד בה!
בשביל להיות מוזמנים לראיון עבודה ובטח בשביל להתקבל לעבודה, חייבים להציג את הערך המוסף, את התועלות ואת ההישגים, מעבר לדרישות הסף של המשרה!
הרי כל מי שמתמודד לתפקידי בכירים כגון תפקיד של מהנדס אלקטרוניקה בהייטק, יש לו ניסיון בתפקיד של אלקטרוניקה והשכלה של מהנדס אלקטרוניקה.
כמעט כל מי שמגיש מועמדות עומד בדרישות הסף של התפקיד, אז מה הייחודיות שלכם?!

לאחר שתיישמו את 7 הנקודות מעלה, עכשיו יש לכם קורות חיים ייחודיים ושיווקיים ובעלי מיתוג אישי שמייצגים אתכם בצורה אופטימלית שיאפשרו לכם למצות את הפוטנציאל שלכם בתחום הקריירה. 
קורות חיים ייחודיים ושיווקיים ואתם תיתפסו בתור מועמדים אטרקטיביים לעומת שאר המועמדים.
כשזה יקרה, אז כמובן יזמינו אתכם ליותר ראיונות ומכאן שקורות החיים שטרחתם לרשום, אכן פתחו לכם יותר הזדמנויות. 
מקווה שעזרתי לגבי הנקודה של איך כותבים קורות חיים. 
נורית

על הכותב

נורית אגמי

Facebook Twitter Google+

נורית אגמי – מנכ"ל רשת אגמי – חברת השמה להייטק ובכירים, חיפוש עבודה וקריירה. נורית בעלת חזון חברתי ופועלת לעזור למחפשי עבודה. מוזמנים ליהנות מהבלוג ומהקורס למציאת עבודה מתאימה מהר וגם להרוויח יותר. מוזמנים להציץ בלוח דרושים הייטק ובכירים שלנו ואנחנו נשמח למצוא לכם את התפקיד הבא שלכם.
הבלוג של נורית עוסק בחיפוש עבודה, חיפוש עבודה בהייטק, מגמות בתחום הדרושים כולל דרושים הייטק, מגמות בעולם העבודה העולמי ובשוק בעבודה בישראל.

Comments 3

  1. שלום,
    אני מחפש עבודה כמנמ"ר כבר 9 חודשים אבל לא באמת מובטל כי אני עובד כפרילנס,
    אבל, לא מרגיש עם זה ממש בטוח ולכן ממשיך.
    שלחתי מאות קורות חיים וקיבלתי מעט טלפונים ועוד הרבה פחות הזמנות לפגישה.
    שילמתי עבור שדרוג קו"ח, אני משלם עבור קבלת הצעות אקסטרא, קראתי את כול העצות של כולן וכו וכו…
    התוצאה אחת, שאני הופך להיות יותר ויותר עצמאי.
    לא שזה רע, זה רק לא ממש בטוח במובן הכלכלי.

    1. Post
      Author

      שלום א' היקר,
      אני מאוד מבינה את התסכול שלך.
      אני יכולה לספר שהגיעו אליי לקוחות אחרי ששידרגו אצל שני גורמים לפניי ורק אצלי הם הגיעו לשלווה ולנחלה.
      אני אסביר לך מדוע קורות החיים המשודרגים שלך לא באמת משודרגים.
      נניח שאתן לך לקרוא ספר – אני מניחה שאין לך בעיה לקרוא גם אם הספר מכיל מאות עמודים.
      עכשיו, נניח שאטיל עליך מטלה לכתוב סיפור ואפילו מדובר במקסימום 3 עמודים בנושא מסוים – נניח על משפחה במונגוליה.
      זה כבר הרבה יותר קשה מאשר לקרוא.
      וגם… אתה חייב להבין איך בנויה משפחה במונגוליה, כמה אנשים בממוצע יש במשפחה כזו, באיזה גיל מתחתנים, מה המנהגים, מה החגים שלהם, מה הם אוכלים, איפה הם גרים, מה אורח החיים שלהם וכולי.
      האם יש הבדלי מעמדות גדולים במונגוליה?
      אם קיימים הבדלי מעמדות, מה המשמעות של אותם הבדלים ואיך זה משליך על החיים שלהם?
      לפני שאתה בכלל ניגש לכתוב את הספר אתה חייב ללמוד המון על משפחות במונגוליה.
      אתה חייב להיות מומחה לתרבות המונגולית ולהיסטוריה שלה ולהרגלים המשפחתיים שלה לפני שאתה בכלל ניגש לכתוב את הסיפור הקצר שלך.
      נניח שהמטלה שאטיל עליך היא לכתוב סיפור קצר של גג 3 עמודים שיהיה רב-מכר בנושא של משפחות במונגוליה.
      אוו….. זו כבר אומנות.
      אתה גם חייב להיות סופר מדופלם וגם להיות מומחה לנושא המונגולי ואתה צריך לדעת להבדיל בין עיקר לטפל כי יש לנו מקסימום 3 עמודים.
      בשביל שיהיו לך קורות חיים משודרגים באמת, בעל השירות שמשדרג לך את קורות החיים שלך חייב להיות:
      1. מומחה לתחום העיסוק שלך – במילים אחרות, מבין יותר טוב ממך מה אתה עושה במקצוע שלך והוא צריך להבין מה עיקר ומה טפל.
      למשל – הוא צריך לדעת מה כדאי להשאיר ומה כדאי להשמיט וגם מה כדאי וחשוב להדגיש.
      שאלה – מה הסיכוי שהמשדרג יבין לפחות כמוך בתחום המקצועי שלך ואפילו שהוא בא מרקע של כח אדם?
      רוב האנשים שבאים מרקע של כח אדם מבינים בתחום ספציפי אחד בלבד – הם לא מבינים גם במערכות מידע וגם בכספים וגם באלקטרוניקה וגם הנדסת מכונות וגם בניהול מוצר.
      בפועל, הם "ישדרגו" לגם וגם וגם.
      2. אומן בכתיבה שיווקית – נותן השירות צריך להיות גם מומחה בכתיבה שיווקית.
      שאלה – מה הסיכוי שהמשדרג שבא בדרך כלל מרקע של כח אדם יידע כתיבה שיווקית?
      3. "סופר מדופלם" = מומחה שיווק לקורות חיים. הוא לא צריך להיות רק "אומן" בכתיבה שיווקית אלא צריך לדעת איך לגרום לקורות החיים שלך לבלוט מעל כולם.
      הרי כאשר אתה מגיש מועמדות למשרה, גם כל המתחרים שלך הם פחות או יותר בעלי אותו ניסיון.
      אז הוא צריך לדעת מה הבידול שלך? מה אתה יודע לעשות שאחרים לא יודעים לעשות?
      הוא צריך לזקק את זה מהמידע שאתה נותן לו.
      כאשר התחלתי את דרכי בתחום שידרוג קורות חיים, שיחה כזו לקחה בממוצע 6 שעות.
      היו גם שיחות של 10 שעות.
      שאלה – מה הסיכוי שהמשדרג שבא מרקע של כח אדם יהיה גם איש שיווק מעולה?

      * יש הרבה שחושבים שמי שיודע לקרוא קורות חיים, הוא יידע גם לכתוב קורות חיים.
      זה כמו לומר שמי שיודע לקרוא ספר, יודע גם לכתוב ספר.
      מי שיודע לקרוא קורות חיים, לא יודע לכתוב קורות חיים!
      גם אם הוא קרא עשרות אלפי קורות חיים בחייו.
      מדובר בכישורים אחרים לגמרי.

      תחשוב למשל כמה זמן לוקח להכין מצגת מעולה – לחשוב על התוכן, מה נכנס ומה לא, איך לעצב אותה וכולי.
      מדובר בהמון עבודה שדורשת גם מומחיות גדולה במספר תחומים.
      אין הרבה אנשים שתהיה להם מומחיות לתחום העיסוק שלך יותר ממך, מומחיות לתחום של כתיבה שיווקית ומומחיות של "סופר מדופלם"
      לכן, היו מגיעים אליי הרבה אנשים לאחר ששידרגו פה ושם ולא קיבלו את התוצאות המיוחלות.
      לי יש מעל עשור ניסיון בתחום של השמה – אני מכירה את כל המקצועות בשוק העבודה ואני יכולה לדבר איתך את השפה המקצועית שלך.
      בנוסף, יש לי מעל 5 שנות ניסיון בשיווק והמון ניסיון בכתיבה שיווקית.
      לאחר זמן קצר, שיכללתי את השיטה וכתבתי טופס שאנשים היו עונים שם על שאלות.
      יש אנשים שלקח להם שבוע- שבועיים למלא את הטופס הזה.
      הם היו עונים על שאלה ואז נזכרים בעוד פרט ומוסיפים ועוד פרט ומוסיפים, עד שהיו מגישים לי את הטופס בחזרה.

      לאחר מכן, הייתי יושבת איתם ועוברת על קורות החיים שלהם ו"מסדרת" לפי מה שהם רשמו.
      ואז היתה להם "דוגמא".
      היתרון בשיטה הזו זה זה לאחר שהיתה להם "דוגמא", חלקם החליטו להשקיע והכינו לעצמם גרסאות מותאמות לכל משרה.
      הם הבינו את ה"שטנץ".
      היו כאלו שהכינו 12 גרסאות והיו כאלו שהכינו 30 גרסאות.
      כולם מצאו תיקתק עבודה.
      הרבה מהם תוך חודש.
      ל"איטיים" לקח חודשיים.
      זכור לי מקרה של מועמדת לא-צעירה שלקח לה שבוע בלבד למצוא עבודה.
      היו כאלו שהיו מובטלים שנה וחצי ולאחר התהליך הזה, לקח להם חודש למצוא עבודה חדשה.
      גם אנשים לאחר תקופת אבטלה ארוכה, לקח להם ממש מעט זמן למצוא עבודה (חודש בממוצע).
      חלקם הסתפקו רק בגרסה אחת וזה גם עשה את העבודה והם מצאו עבודה ממש מהר.
      חלקם לקחו את זה לשלב הבא והכינו גרסאות מותאמות.

      לסיכום – אתה לעומת רוב המשדרגים:
      1. אתה בסך הכל צריך כלים והכוונה בנוגע לכתיבת קורות חיים – בידול ומיתוג אישי (רוב המשדרגים לא מבינים בזה כי הם לא אנשי שיווק וגם אם היו אנשי שיווק אז הם לא מבינים בעולם העבודה כי צריך את השילוב של גם וגם)
      2. לך יש את הידע המקצועי – אתה מבין את התחום שלך (הרבה יותר מרוב המשדרגים).
      3. רק אתה תהיה מוכן להשקיע את הזמן הנדרש בשביל להשקיע מה שצריך (שעתיים עבודה של מומחה אמיתי זה לא 400 ש"ח כולל מע"מ. בארצות הברית קורות חיים עולים 1000 דולר ואין שם מע"מ וגם שם אני לא בטוחה לגבי המומחיות של המשדרגים)
      4. רק אתה תהיה מוכן להשקיע בהכנת גרסאות מותאמות (תחשוב אם היית צריך לשלם על כל גרסה מותאמת רק 400 ש"ח והיו מייצרים לך 10 גרסאות אז המחיר היה 4000 ש"ח)

      בנוגע לסוגיית העצמאי –
      להיות עצמאי זה לא דבר "רע" כי מבחינת ביטחון תעסוקתי, אין לאנשים במגזר הפרטי ביטחון תעסוקתי.
      היחידים שיש להם ביטחון תעסוקתי אלו עובדי ציבור / עובדי מדינה.
      זה לא קל במדינת ישראל לפתוח עסק מפני שמדינת ישראל לא מספיק מעודדת עסקים קטנים.
      אני חושבת שהמדינה נותנת מעט מאוד עזרה ביחס לתרומה של העסקים הקטנים למדינת ישראל ולכלכלה המקומית.
      זה לא קל מהרבה בחינות להיות עצמאי כי להיות עצמאי מצליח המשמעות היא שאתה צריך להיות גם טוב בפן המקצועי של מה שאתה עושה וגם לעשות שיווק ומכירות בצורה טובה.
      אתה חייב לאהוב שיווק ומכירות בשביל להצליח.
      הרבה אנשים יכולים להיות מעולים בפן המקצועי אבל אם הם לא יעשו שיווק ומכירות בצורה טובה אז לא בטוח שתהיה להם פרנסה מספקת.
      יכול להיות שהעסק שלך יתפתח ויצליח והוא יהיה הרבה יותר טוב ומספק (גם מבחינת פרנסה) לעומת עבודה של שכיר.

      שיהיה בהצלחה!
      נורית

  2. שלום,
    קראתי בעיון רב את ההמלצות שלך וכן את המענה לבחור ה״עצמאי״
    אני מחפש עבודה מיזה זמן מה וכמעט לא מקבל התייחסות לקו״ח שלי. הקו״ח כתובים רק באנגלית (שהיא לא שפת האם שלי). האים יש צורך לשלוח נוסח בעיברית. מדובר על משרות בכירות בהי-טק ?

    תודה,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אל תפספסו: