כתיבת או בניית פרופיל בלינקדאין – 10 טיפים להשחזת הפרופיל

בניית פרופיל לינקדאין – 10 טיפים לכתיבת פרופיל מנצח

נורית אגמי Linkedin, לינקדאין, קריירה השאירו תגובה

בניית פרופיל לינקדאין – האם זה מסמך קורות חיים?

בניית פרופיל לינקדאין משתנה כל הזמן כי לינקדאין זו פלטפורמה שמשנה את פניה תדיר והאתר שהיה לפני שנה הוא לא האתר כיום. לאחר השינויים הרבים שנעשו בלינקדאין ,פרופיל הלינקדאין נראה עכשיו הרבה פחות דומה לקורות חיים.
זה לא שלפני השינויים הגדולים שלינקדאין עשתה בתחילת 2017 , פרופיל הלינקדאין היה קורות חיים. אבל… פרופיל לינקדאין זה ממש לא קורות חיים, פרופיל הלינקדאין שלנו צריך לספר את הסיפור שלנו באופן שישרת את המטרות שלנו בקריירה ולהוסיף אלמנטים נוספים שלא-ניתן להוסיף בקורות החיים.

רוצה לקבל הצעות עבודה מבלי לחפש?  לחץ כאן! המשרות רודפות אחריך בלינקדאין


לאחר בניית פרופיל לינקדאין – האם צריך לזרוק את קורות החיים לפח??

ממש לא! ומהסיבות הבאות:
1. מעסיקים עדיין לא מסתפקים בפרופיל לינקדאין וגם אם מפנים אותם לפרופיל הלינקדאין של המועמד, הם עדיין מבקשים לקבל את מסמך קורות החיים של המועמד.
2. גם עכשיו, כאשר ניגש לכתיבת פרופיל הלינקדאין שלנו, אנחנו נתבסס על מסמך קורות החיים שלנו והוא חייב להיות מסמך קורות חיים עם מיתוג אישי.
קורות חיים עם מיתוג אישי אינם קורות החיים הרגילים שאתם מכירים.
בקורות חיים רגילים כתוב מה עשינו שאלו פונקציות שיש לכולם. למשל, אם אני מנהל כספים אז ברור שהייתי אחראי על דוחות רו"ה, הכנתי מאזנים וכולי. זה מה שכל מנהלי הכספים עושים וזה כתוב אצל כולם.
קורות חיים עם מיתוג אישי מסבירים למעסיק למה לקחת דווקא אותי לתפקיד.
הבדל נוסף בין קורות חיים בעלי מיתוג אישי (ממותגים), זה שקורות חיים כאלו משרתים את מה שתרצה לעשות בעתיד, הם יפתחו דלתות לתפקידים שאתה רוצה. כי מה שעשית עד כה, זה לאו דווקא מה שתרצה לעשות בתפקיד הבא שלך. התפקיד הבא שלך יכול להיות אחר וטוב יותר מהקודם. הרי זה טבעי לרצות להתקדם בקריירה.

מה ההבדלים בין כתיבת פרופיל לינקדאין לקורות חיים?

1.כתיבת פרופיל לינקדאין – חייבים מיקוד

לפני שאנחנו ניגשים לבניית פרופיל לינקדאין, מיקוד היא מילת המפתח. כאשר אנו כותבים קורות חיים, אנו עשויים להכין יותר מגרסה אחת של קורות חיים. גרסת קורות חיים עם מיקוד לתפקיד א', גרסת קו"ח לתפקיד ב' וכולי. בלינקדאין יש לנו אפשרות לכתיבת גרסה אחת בלבד. לכן, לפני שאנחנו ניגשים למלאכת בניית פרופיל לינקדאין, אנו צריכים לשבת ולחשוב מה המיקוד שלנו, על איזו גרסה אנחנו נתפקס. מיקוד פרופיל בלינקדאין, זה חובה!

2.בניית פרופיל לינקדאין כרוך בחשיפה יותר גדולה

פרופיל הלינקדאין הוא יותר עשיר ומפורט מבחינת המידע שאנחנו מספקים על עצמנו. פרופיל הלינקדאין שלנו נותן תמונה הרבה יותר רחבה עלינו. בניית פרופיל לינקדאין, כרוכה בהרבה יותר אלמנטים. אלמנטים שיש בלינקדאין ואין בקורות חיים: חברות בקבוצות, הוספת קשרים, הוספת רשימת פרויקטים, שילוב של סרטונים, מצגות, מסמכים ועוד…

3.כתיבת מאמרים בלינקדאין

בפרופיל הלינקדאין שלנו אנחנו יכולים לפרסם מאמרים משלנו או לחלוק מאמרים של אחרים. את זה, כמובן, אי אפשר לעשות בקורות חיים.

4.בניית פרופיל לינקדאין עם קידום

כתיבת פרופיל לינקדאין מקודם מאפשר להזדמנויות קריירה להגיע אלינו גם כשאנחנו לא מחפשים עבודה. כולל לקבל הצעות עבודה ממגייסים שלא שלחנו אליהם את קורות החיים שלנו ושלא היינו איתם בקשר. בלינקדאין יש כ- 20 אלף מגייסים ואנשי משאבי אנוש. כאשר פרופיל הלינקדאין שלנו מקודם, אנחנו מאפשרים לאותם עשרות אלפי אנשים להציע לנו משרות.
פרופיל הלינקדאין שלנו, זה המקום היחיד שבו אנחנו יכולים לקבל חשיפה למעל 20 אלף אנשי גיוס ומשאבי אנוש וכמובן למספר לא-ידוע של מנהלים מגייסים בחברות כגון ראשי צוותים וכולי.

רוצה למצוא עבודה מתאימה מהר?

להתקדם בקריירה?

להרוויח יותר?

5.בניית פרופיל לינקדאין עם המלצות

בניגוד למסמך קורות חיים שם אנחנו כותבים, המלצות תינתנה על פי דרישה, בלינקדאין ניתן להציג את הממליצים שלנו לראווה. פרופיל לינקדאין עם ממליצים, הוא הרבה יותר מרשים ואטרקטיבי למגייסים. ככל שיהיו לנו יותר המלצות, כך עדיף. אז כאשר אנחנו ניגשים לכתיבת פרופיל לינקדאין, כדאי לנצל את האופציה לספק המלצות. זה מאוד מקובל בלינקדאין ועושה רושם חיובי על המגייסים.

6.בניית פרופיל לינקדאין לשם נטוורקינג

בלינקדאין אפשר לעשות נטוורקינג בצורה יעילה. אנו יכולים לפנות לאנשים שאנו לא מכירים, להכיר אנשים ולקוחות חדשים. אחת הדרכים היעילות לנטוורקינג, היא להיות פעילים. למשל, לכתוב מאמר או להגיב למאמרים של אחרים.

7.עדכון פרופיל הלינקדאין שלנו

כדאי לנו לערוך את פרופיל הלינקדאין שלנו לעיתים הרבה יותר תכופות מאשר את קורות החיים שלנו. קורות החיים שלנו משמשים בד"כ רק כאשר מחפשים עבודה ואילו פרופיל הלינקדאין שלנו הוא כרטיס הביקור המקצועי שלנו ברשת האינטרנט.

8.בניית פרופיל לינקדאין – תחזוקה קבועה

מידי פעם לינקדאין עורכים שינויים באתר. כדאי לנו להתעדכן בשינויים כדי שנוכל למקסם את התועלות שלנו מלינקדאין. פרופיל הלינקדאין שלנו דורש ניהול ועדכונים בהתאם לשינויים. למשל, פעם לא ניתן היה להוסיף סרטוני וידאו בפרופיל וכיום זה אפשרי. אם יש לנו סרטונים מעניינים, כדאי להשתמש בפונקציה הזו.

9.כתיבת פרופיל לינקדאין עם מיתוג אישי

כדאי מאוד שפרופיל הלינקדאין שלנו יכלול את המיתוג האישי שלנו. רצוי שגם קורות החיים שלנו ייכתבו עם מיתוג אישי ועל אחת כמה וכמה פרופיל הלינקדאין שלנו. את קורות החיים יראו מספר מצומצם של אנשים. לעומת זאת, פרופיל הלינקדאין שלנו, הוא כרטיס הביקור שלנו ובמהלך השנים, יצפו בו אלפים ואפילו עשרות אלפי אנשים. לכן, כדאי לנו למתג את עצמנו. מיתוג אישי מאפשר לנו להיות זכירים ולקבל יותר הצעות עבודה למשרות שבהן אנו חושקים. למעבר לפוסט שמסביר על קורות חיים עם מיתוג אישי, לחצו כאן! 

10.אסור לנו לפספס את מאגר הדרושים הגדול ביותר בעולם

בלינקדאין יש כיום מעל 500 מיליון משתמשים פרופילים של משתמשים. אפשר לחשוב על זה שבלינקדאין יש כיום מעל 500 מיליון קורות חיים משודרגים מבחינת המידע שהם מספקים למגייסים. לכן, אף מגייס לא יכול לוותר על שימוש במאגר הדרושים הגדול ביותר בעולם. אם לא השקענו בכתיבת ובניית פרופיל משכנע ואם לא השקענו בקידום הפרופיל שלנו, אנחנו מפסידים את פיסת הנדל"ן הכי חשובה ויקרה בעולם של גיוס עובדים. לינקדאין היא המאגר ב-"ה" הידיעה ואנחנו חייבים להפגין שם נוכחות. מזמינה אותך לגלות 45 עובדות מדהימות על לינקדאין, נא ללחוץ כאן! 

בניית פרופיל לינקדאין – סיכום ומסקנות

בניית פרופיל לינקדאין זה הרבה מעבר לקורות חיים. קורות החיים הם הרבה יותר מצומצמים. לעומת זאת, בניית פרופיל לינקדאין בצורה נכונה, יכולים להציג אותנו בצורה הרבה יותר מקיפה וגם משכנעת למעסיקים ומגייסים. מגייסים מסתכלים לכם כל הזמן בפרופיל הליקדאין. לכן, כדאי שכרטיס הביקור המקצועי שלכם יהיה "מתוקתק" ומרשים כפי שאתם.

עכשיו זה קל!

למצוא עבודה מתאימה מהר..

להתקדם בקריירה

להרוויח יותר!

התחל כאן


כאשר אנו עוסקים בכתיבת פרופיל לינקדאין, כדאי לנו להשקיע בקידומו כדי שנעלה במקום גבוה בחיפושים של מגייסים. מנוע החיפוש של לינקדאין הוא הרבה יותר טוב ממנוע החיפוש של תוכנות המיון הקיימות בשוק ולינקדאין הוא מקור הגיוס העיקרי של מגייסים רבים. למעשה, לינקדאין, הוא מאגר המועמדים הגדול ביותר בעולם ולכן נעשים בו חיפושים רבים לאיתור מועמדים. לכן, מועמדים שפרופיל הלינקדאין שלהם מקודם, יקבלו הצעות עבודה רבות דרך לינקדאין.
בנוסף, בניגוד לקורות חיים שאפשר לבנות גרסאות שונות, בלינקדאין הפרופיל שלנו יכול להכיל גרסה אחת בלבד. לכן נדרש מאיתנו להתמקד.
לינקדאין זו אחת הפלטפורמות המוצלחות לשם נטוורקינג. בשביל נטוורקינג אפקטיבי, נדרשת מעורבות. ייצור תוכן והפצתו והמינימום זה תגובה לתוכן שאחרים מייצרים.
לינקדאין דורש התעדכנות מתמדת כדי לעדכן את הפרופיל שלנו בהתאם לפיצ'רים החדשים שיוצאים.
בניית פרופיל לינקדאין זה לא זבנג וגמרנו. למעשה, הבנייה תימשך לכל אורך חיי הפרופיל כי כל הזמן ניתן להוסיף קשרים, לפרסם מאמרים ולעדכן את הפרופיל.

על הכותב

נורית אגמי

Facebook Twitter Google+

נורית אגמי – מנכ"ל רשת אגמי – חברת השמה להייטק ובכירים, חיפוש עבודה וקריירה. נורית בעלת חזון חברתי ופועלת לעזור למחפשי עבודה. מוזמנים ליהנות מהבלוג ומהקורס למציאת עבודה מתאימה מהר וגם להרוויח יותר. מוזמנים להציץ בלוח דרושים הייטק ובכירים שלנו ואנחנו נשמח למצוא לכם את התפקיד הבא שלכם. הבלוג של נורית עוסק בחיפוש עבודה, חיפוש עבודה בהייטק, מגמות בתחום הדרושים כולל דרושים הייטק, מגמות בעולם העבודה העולמי ובשוק בעבודה בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אל תפספסו: