איך להתנהג בראיון עבודה

איך להתנהג בראיון עבודה? הכללים שחייבים לדעת

נורית אגמי חשיבה חיובית, ראיון עבודה 0 Comments

איך להתנהג בראיון עבודה

לפני זמן מה, הגיעה אליי בחורה צעירה בשנות ה- 30 המוקדמות שלה שמחפשת עבודה. מזה 8 חודשים היא בתהליך של חיפוש עבודה מאז שהיא פוטרה ממקום העבודה האחרון שלה עקב קיצוצים.
לאותה בחורה שנקרא לה שרית (שם בדוי), היו מעל 20 ראיונות עבודה במשך אותם 8 חודשים.
לשרית לא היתה בעיה להשיג ראיונות עבודה.
הבעיה של שרית היתה שהיא לא ידעה איך להתנהג בראיון עבודה.

משום מה, היא לא הצליחה לעבור את ראיונות העבודה. שרית בעלת ניסיון בתחום השיווק והתראיינה לתפקידים בתחום השיווק. בתפקידה האחרון, היא שימשה כמנהלת שיווק בארגון קטן במשך שנה. שוחחתי עם שרית ושאלתי אותה לגבי מה היא אומרת בראיונות העבודה. שרית סיפרה לי שהיא אומרת שמקום העבודה האחרון שלה חיפש את המודל העסקי שלו ולכן לא הצליח ל"התרומם". למעשה שרית העידה על עצמה שהיא נכשלה בתפקידה. בתור מנהלת שיווק יש לה אחריות כבדה להצלחה של הארגון. כנראה מדובר בתשובה כנה ואמיתית אך יש הרבה דרכים להציג את האמת וניתן להציג את האמת גם בצורה חיובית. שרית לא ידעה איך להתנהג בראיון עבודה. ראיון עבודה הוא מפגש שבו אנו צריכים לשווק את עצמנו בצורה הכי טובה שרק ניתן. מעסיקים לא רוצים לקחת עובד שתופס את עצמו בתור כישלון.

אנלוגיה מעולם הדייטים
פעם הייתי בנופש קצר. בחזרה נסעתי עם בחור שהקפיץ אותי לאזור מגוריי כי הוא גר בסביבה. נקרא לבחור ארז (שם בדוי). התפתחה בינינו שיחה ודיברנו על מערכות יחסים. ארז בחור נשוי, הציע לי להיפגש עם אחיה של אישתו. העניין הוא שארז שיווק לי את הבחור לדייט בתור בחור מכוער. לנו הנשים, לרוב המראה החיצוני של בחור פחות משמעותי. העניין הוא שלשווק לי בחור מלכתחילה בתור מכוער זה בעייתי. סירבתי בנימוס להצעה. יכול להיות שאם הוא לא היה משווק לי את האח של אישתו בתור מכוער מלכתחילה, אז היתה לפחות פגישה אחת.

מחפש עבודה דרך רשת אגמי? כנס לעמוד המשרות שלנו

ראיון עבודה בגישה חיובית

אמרתי לשרית, בסדר… גם אם מקום העבודה האחרון שלך לא היה הצלחה מסחררת מבחינה כלכלית, מה היו הדברים החיוביים שעזרת לארגון להשיג בתקופה של שנה?
הסברתי לשרית שכאשר היא עונה את התשובה שהיא אומרת בראיונות עבודה, היא למעשה יורה לעצמה ברגל.
לאחר שיחה, מסתבר ששרית בנתה את כל התשתית השיווקית והארגון הקטן עדיין לא הצליח להמיר את השיווק למודל הכנסות מסודר .
יחד עם זאת, הארגון הקטן הזה, השיג הרבה בזכות עבודתה של שרית.
בזכות עבודתה של שרית הארגון השיג תוך תקופה קצרה של שנה,  כוח שיווקי גדול.
שלחתי את שרית ללכת לעשות "שיעורי בית" והיא התבקשה לרשום את כל ההישגים שהיא תרמה לארגון במהלך עבודתה.
שרית אכן ביצעה את שיעורי הבית ו"פתאום" דף שלם התמלא עם הרבה מאוד הישגים יפים.
חשיבה חיובית קריטית להצלחה בראיון עבודה.

לעשות את הסוויץ' – לעבור מחשיבה שלילית לחשיבה חיובית

הסוויץ' הזה ששרית עשתה עזר לה להתקבל לעבודה ממש מהר.
תוך 3 שבועות מהיום ששרית עשתה עבודה עם עצמה ואימצה גישה חיובית, היא כבר התחילה לעבוד.
במקום לספר מה לא הצליח ומה לא עבד, שרית התחילה לספר בראיונות העבודה מה כן עבד ומה כן הצליח.
מסתבר שזה מאוד הרשים את המעסיקים ותוך שבועיים בלבד כבר היה לה חוזה ביד.

רוצה למצוא עבודה מתאימה מהר ולהרוויח יותר?

לחצו כאן
 
ברגע ששרית דיברה על ההישגים שלה בגישה חיובית, היא באופן טבעי נטשה את השלילי.
במקום לספר מה לא היה בסדר במקום העבודה, היא התרכזה במה שהיא עשתה ובהישגים שלה ובמה שהיה טוב.
ברגע שמתמקדים בחיובי, לשלילי אין מקום.
שרית גם קיבלה הדרכה בנוגע לשפת גוף משכנעת בראיון עבודה וגם אתה יכולה לקבל חלק מההדרכה הזו ובחינם כאן!

הצלחה זה עניין רב מימדי

לפני כן שרית תפסה את עבודתה בתור כישלון ואילו לאחר "שיעורי הבית" שהיא הכינה, היא תפסה את עבודתה בתור הצלחה.
כאשר היא הלכה והתראיינה למקומות עבודה חדשים, שרית שידרה הצלחה ולא כישלון. הצלחה זה עניין של תפיסה.
האם יש מישהו שלא נכשל בעברו?
אם יש "יצור" כזה, סימן שהוא לא עשה דבר בחייו.
מי שלא עושה, לא טועה ובטח שלא נכשל וגם לא צומח.

רוב האנשים תופסים הצלחה בתור משהו חד-ממדי : או שמצליחים או שנכשלים.
לעומת זאת, רוב היזמים תופסים את ההצלחה בתור משהו רב-מימדי: הרבה כישלונות ואכזבות מובילים בסופו של דבר להצלחה.
גם אם נכשלנו, עדיין התפתחנו, צמחנו, למדנו, השתדרגנו, התמקצענו יותר, החכמנו וכו'.

אם היינו מודדים הצלחה של עסק רק לפי השנה הראשונה שלו, אז ברור ש- 99.9% מהעסקים הם כישלון גמור.
כמו שעסק נמדד לאורך זמן, כך גם הצלחה בקריירה לא נמדדת רק לפי נקודת זמן מסוימת או לפי עבודה מסוימת.
לפעמים אנו יכולים מאוד להצליח במה שאנו עושים בתוך הארגון והארגון לא מתרומם מכל מיני סיבות כגון טיימינג לא טוב בשוק, משבר כלכלי, מתחרה שיצא עם מוצר יותר מתקדם וטורף את הקלפים.
אנחנו לא פועלים בחלל ריק ויש הרבה סיבות למה דברים קורים או לא קורים.

שרית חשבה שהיא בסדר, שמה שהיא אומרת בראיון עבודה זה בסדר גמור כי היא מתארת את המציאות.
שרית לא הבינה שהמציאות היא רב-מימדית ולא חד-מימדית. ניתן להציג את תקופת עבודתה בתור הצלחה ולא בתור כישלון.

שרית לא ידעה שהיא צריכה הכנה לריאיון עבודה כי הרי אנחנו לא יודעים את מה שאנחנו לא יודעים.
שרית לא ידעה שמה שהיא אומרת מקטין את סיכוייה להתקבל לעבודה.
אבל… אחרי 20 ראיונות בלי תוצאות, ניתן להבין שאפשר להמשיך ככה גם עוד 20 ראיונות ושום דבר לא ישתנה.
בשביל לקבל תוצאות שונות ממה שקיבלנו עד היום, עלינו לעשות דברים בצורה שונה.
אם נמשיך לעשות בדיוק את אותו הדבר, נמשיך לקבל את אותן תוצאות בדיוק.
שרית למדה איך להתנהג בראיון עבודה.
שרית מאוד מוכשרת ולמרות שהיא אשת שיווק, לשווק את עצמה היא ידעה.
כולנו באיזשהו מקום שרית שדווקא על עצמנו אנחנו לא יודעים לספר.
הנה וידאו ופוסט שמסבירים איך לענות על השאלה – ספר לי על עצמך.

הכללים שחייבים לדעת בנוגע לאיך להתנהג בראיון עבודה

  1. לפני שבכלל ניגשים לריאון עבודה, חייבים לתכנת את התת-מודע למצב של חשיבה חיובית.
    ניתן לעשות זאת תוך 2 דקות ביום ותוך 21 יום בלבד.
    איך לתכנת את התת מודע לחשיבה חיובית כדרך חיים? לחצו כאן! 
  2. הגיעו בזמן לראיון העבודה
    זכרו שראיון העבודה מתחיל בשנייה שאתם מגיעים לחברה.
    אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני בראיון עבודה.
    רוצים לעשות רושם ראשוני טוב? לחצו כאן!
  3. מה ללבוש לראיון עבודה? כל ההמלצות במקום אחד 
    הגיעו בלבוש נוח כדי שתהיו נינוחים בראיון העבודה. בשביל טיפים נוספים, לחצו כאן. 
  4. הגעתם כבר לבאר, כדאי מאוד שתשתו ממנה.
    אם הבעיה היא לעבור ראיון עבודה, התכוננו לראיון העבודה.
    קבלו מאיתנו הכנה לראיון עבודה בחינם.
  5. בשום פנים ואופן אל תאמרו דברים שליליים –
    רוב מחפשי העבודה מודעים לכך שאסור בשום פנים ואופן לומר דברים שליליים על מקום העבודה האחרון.
    אף פעם לא יורקים מהבאר שממנה שותים / שתינו בעבר.
    יחד עם זאת, רוב מחפשי העבודה לא מודעים לכך שאסור להם לומר דברים שליליים על עצמם.
    אם אתה מחפש העבודה שמציג את עצמך ככישלון, למה שהמעסיק הפוטנציאלי שלך יחשוב עליך בצורה חיובית?
  6. הצלחה זה עניין של תפיסה.
    במידה ותתפסו את התרומה שלכם לארגון שבו עבדתם בצורה חיובית, גם המעסיק הפוטנציאלי יתרשם מכם בצורה חיובית.
  7. אל תתעלמו מה"כישלונות" שלכם אך זכרו שמי שלא עושה, לא נכשל.
    עדיף שתהיו מאלו שעושים וגם אם לפעמים טועים, העיקר שמפיקים לקחים ומתקדמים.
    כאשר אתם מספרים על הכישלונות שלכם, ספרו על הדברים הטובים שיצאו מהם – על לקחים שהפקתם, על דברים שהארגון למד, על מצב שלילי שהניב לבסוף תוצאות חיוביות, על טעות שהפכה להצלחה גדולה וכו'.

איך להתנהג בראיון עבודה – סיכום ומסקנות

הגישה החיובית או הגישה השלילית שבה אנו בוחרים להביט על עצמנו ועל הסביבה שלנו, קובעת במידה רבה את המהירות שבה נמצא עבודה ואת ההצלחה שלנו בחיים.

חשיבה חיובית עוזרת לנו להסתכל על החיובי בכל סיטואציה ומאפשרת לנו להתגבר על השלילי במהירות.
כשלא נותנים תשומת לב לדברים השליליים, הם עוברים יותר מהר.
גישה חיובית בראיון עבודה תגדיל את הסיכויים שלנו להתקבל לעבודה כי כולם אוהבים לעבוד עם אנשים שתופסים את עצמם בתור מצליחנים.

בהצלחה בראיון העבודה הבא והפעם אנחנו יודעים איך להתנהג.

אהבתם? עשו לנו לייק, השאירו תגובה, שתפו את הפוסט
על הכותב

נורית אגמי

Facebook Twitter Google+

נורית אגמי – מנכ"ל רשת אגמי – חברת השמה להייטק ובכירים, חיפוש עבודה וקריירה. נורית בעלת חזון חברתי ופועלת לעזור למחפשי עבודה. מוזמנים ליהנות מהבלוג ומהקורס למציאת עבודה מתאימה מהר וגם להרוויח יותר. מוזמנים להציץ בלוח דרושים הייטק ובכירים שלנו ואנחנו נשמח למצוא לכם את התפקיד הבא שלכם. הבלוג של נורית עוסק בחיפוש עבודה, חיפוש עבודה בהייטק, מגמות בתחום הדרושים כולל דרושים הייטק, מגמות בעולם העבודה העולמי ובשוק בעבודה בישראל.

אל תפספסו:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *