למצוא עבודה בקלות

מה הקשר בין למצוא עבודה בקלות ושיווק "נכון" בקורות חיים?

נורית אגמי קורות חיים 0 Comments

קורות חיים שמשווקים אותנו נכונה יאפשרו לנו למצוא עבודה בקלות ובמהירות

הגשמה אישית במקום העבודה, זה אחד התחומים החשובים בחיים.
כיצד שיווק נכון בקורות החיים יאפשר לנו למצוא את העבודה המתאימה לנו בקלות?

ביום חמישי האחרון היתה לי שיחה עם לקוח בשם ישראל שהיה איתנו בקשר לפני חודשיים. שאלתי אותו למה הוא חזר אלינו לאחר חודשיים? מה קרה פתאום?
אז הוא סיפר לי שהוא חזר אליי כי אני עושה שיווק טוב.

ואז תהיתי ביני לבין עצמי – "מה זה שיווק טוב?"

מחפש עבודה דרך רשת אגמי? כנס לעמוד המשרות שלנו

כיצד צוותי המירוץ למיליון התמודדו במשימת שיווק?

הייתי חייבת לשתף אותו במשהו שעבר לי בראש כאשר צפיתי יום קודם לכן בפרק של המירוץ למיליון שמסביר את הרעיון של שיווק טוב. הצוותים הגיעו לווגאס והיתה להם משימה הזויה לגמרי – לחתן זוג! איך מצליחים עם משימה כזו? איך משכנעים זוג להתחתן? אפילו שהזוגות מספקים את החתונה על חשבונם, מה הסיכוי שמישהו יגיד כן?!

אני לא יודעת מה הסטטוס של כל אחד ואחת שקוראים את הפוסט הזה אך נניח שאתם נמצאים בזוגיות מזה כחודשיים וניגשים אליכם אנשים זרים לגמרי ואומרים לכם: "רוצים להתחתן?! אנחנו נחתן אתכם והכל על חשבוננו!" האם תסכימו? רוב הסיכויים שלא. למה? כי אין פה מוכנות מהצד שלכם. חתונה זה דבר גדול בחיים, אחד האירועים המשמעותיים ביותר שאדם חווה. אף אחד לא נכנס להרפתקה של חתונה סתם בלי סיבה ואפילו שמשלמים לו את עלות האירוע.

שיווק טוב עונה על צורך אמיתי

איך שהצוותים קיבלו את המשימה, ידעתי שהסיכוי הטוב ביותר שלהם להצליח לעמוד במשימה זה אם הם יענו על צורך אמיתי. זאת אומרת, שהם יצליחו אם הם ימצאו זוג שגם ככה רוצה להתחתן (יש לו את הצורך) ונמצא במוכנות נפשית ממילא. הצוותים יצליחו במשימה אם הם יענו על רצון שקיים ממילא. הם לא יצליחו אם הם ינסו ליצור את הרצון הזה אצל האנשים. הם לא יצליחו אם הם ינסו לשכנע אנשים שלא רוצים להתחתן.

רוצה למצוא עבודה מתאימה מהר ולהרוויח יותר?

לחצו כאן
 

המקרה של רומי וקורל

רומי וקורל מצאו זוג צעיר ו"שכנעו" אותו להתחתן. רומי אמרה שמדובר בחתונה אמיתית ואילו קורל ניסתה ל"יפות" את המציאות ואמרה להם שמדובר בחתונה "for fun" . קורל ניסתה להציג כאילו החתונה האמיתית היא סתם איזושהי מסיבה בשביל הכיף. כאשר רומי וקורל הגיעו למנהל הרישום האמריקאי ביחד עם הזוג והזוג הבין שלא מדובר בסתם מסיבה אלא מדובר פה בחתונה אמיתית לכל דבר ועניין, הזוג המיועד לחתונה אמר להן שמכיוון שמדובר בחתונה אמיתית, הם לא מוכנים באמת להתחתן. רומי התעצבנה על קורל (ובצדק!) כי מצג השווא שקורל ניסתה לייחס לסיטואציה, חיבל בסיכויים שלהן להצליח במשימה. אם הזוג היה מבין שמדובר בחתונה אמיתית מראש הם היו מסרבים ולרומי וקורל היה נחסך בזבוז זמן מיותר.

המתחרים במירוץ למיליון היו חייבים מזל

המתחרים במירוץ למיליון היו צריכים למצוא זוג בעל מזל.

מה זה מזל? מקום, זמן להיות

להיות במקום הנכון ולהיות בזמן הנכון. המילה להיות מאוד חשובה. להיות = להימצא במצב של נכונות ומוכנות נפשית לתפוס את ההזדמנויות שנקרות על דרכנו כאשר אנחנו נמצאים במקום מסוים ובנקודת זמן מסוימת.

המילה מזל ביהדות מגיעה מן המילה לנזול. משמע שהמזל (השפע) נוזל מלמעלה למטה. השפע נוזל מעולמות עליונים לעולם שלנו.

זוג שהמתחרים במירוץ ימצאו שנמצא במקום הנכון, בזמן הנכון (תזמון) ויהיו במוכנות נפשית, אכן זה דבר נהדר לקבל חתונה לגמרי בחינם! רק זוג כזה יהיה בר מזל.

שיווק טוב ותיאום ציפיות

שיווק טוב יוצר תיאום ציפיות נכון בין מה שהוא יכול לתת לבין מה שהלקוח יקבל. שיווק טוב לא מבטיח א' ואז נותן ב'. אם יש בעל עסק שמבטיח דברים מסוימים ללקוחות שלו והוא לא מקיימם אזי אין ספק שהעסק שלו ידעך ואפילו ייסגר.

המתחרים במירוץ למיליון יצליחו אם הם יהיו כנים בנוגע למהות המשימה ויבטיחו את מה שהם הולכים לקיים באמת. שקיפות היא מילת המפתח.

האמת תמיד מנצחת

דוד ואלירן מצאו ישראלי שחי בווגאס והוא היה מוכן להתחתן רק בשביל לעזור להם. הם היו כנים איתו והסבירו לו מה צריך לעשות והוא הסכים. עכשיו כל מה שנותר הוא למצוא את ה"חצי השני" שלו. לאחר כמה זמן הם איתרו בחורה שהיתה מוכנה להתחתן עם בחור זר לגמרי. למרות שלא היתה בין המחותנים אהבה, הם ידעו במה מדובר והסכימו לכך. לעומת המתחרים האחרים שמצאו זוגות שבאמת היו מוכנים גם ככה להתחתן והיתה ביניהם אהבה, דוד ואלירן מצאו שני אנשים שהיו מוכנים לזייף בשבילם חתונה. דוד ואלירן הציגו את האמת והצליחו במשימה למרות שהזוג היה מזוייף ולעומת זאת רומי וקורל שמצאו זוג אמיתי שקיבל מצג שווא, לא הצליחו במשימה.

לסיכום

שיווק טוב מקיים את מה שהוא מבטיח והוא עונה גם צורך שקיים. לכן, עליכם לחשוב על איזה צרכים של המעסיקים אתם עונים. גם אתם, כאשר אתם משווקים את עצמכם למעסיקים, עליכם לתת תמונה אמיתית שמשקפת את המציאות.

אהבתם? עשו לנו לייק, השאירו תגובה, שתפו את הפוסט
על הכותב

נורית אגמי

Facebook Twitter Google+

נורית אגמי - מנכ"ל רשת אגמי - מקצוענים בהשמה ל Professionals ובכירים. נורית בעלת חזון חברתי ופועלת לעזור למחפשי עבודה והשאיפה שלה היא שמחפשי עבודה יקבלו את חומרים חינמיים שיקצרו את זמן חיפוש העבודה משמעותית ושזו תהיה העזרה הכי טובה שאפשר להשיג בחינם. הבלוג של נורית עוסק גם בענייני קריירה ומגמות בעולם העבודה ובשוק התעסוקה הישראלי.

אל תפספסו:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *