כתיבת קורות חיים מקצועית

כתיבת קורות חיים מקצועית -9 טיפים למגנוט מעסיקים בעזרת קורות חיים

נורית אגמי קורות חיים, קורות חיים לבכירים 3 Comments

כתיבת קורות חיים מקצועית זה לא עניין של מותרות בעידן של היום. זה עניין של חובה. קורות חיים הם בסה"כ מסמך אך למסמך הזה יש חשיבות גדולה כי הוא מבטא את מי שאתה ואת המטרות שלך בקריירה. לכן, חשוב להשקיע הרבה מחשבה. כתיבת קורות חיים מקצועית תגרום למעסיקים לרדוף אחריך וגם להיות מוכנים לשלם לך יותר על אותה עבודה בדיוק. 

המנכ"לית לשעבר של חברת מנפאואר טוענת שקורות חיים הם פאסה והיא אכן צודקת בכך שקורות חיים במתכונתם הישנה הם פאסה אך יש שיטה חדשה של קורות חיים שבה בונים למועמד מיתוג אישי והם נקראים קורות חיים בעלי מיתוג אישי או קורות חיים ממותגים. כן, רוב האנשים לא מכירים ולא שמעו על קורות חיים בעלי מיתוג אישי, העניין הוא שקורות חיים בעלי מיתוג אישי מייצרים תוצאות מדהימות.
קורות חיים בעלי מיתוג אישי מקצרים את זמן חיפוש העבודה למינימום, בעזרתם מוצאים עבודה מהר גם בכירים, גם אנשי הייטק, גם אקדמאים ללא ניסיון וגם בני 50 פלוס. כולם מוצאים עבודה תיק תק בעזרת כתיבת קורות חיים מקצועית. כתיבת קורות חיים מקצועית כוללת מיתוג אישי. 

לאחרונה היתה כתבה שבה טענה המנכ"לית לשעבר של חברת כח האדם מנפאואר ישראל, אורנה סגל,

שקורות חיים הם פאסה ושהם לא מייצגים שום דבר ושהם מייצגים את מה שהמועמד עשה ולא את מה שהוא רוצה לעשות.

מחפש עבודה דרך רשת אגמי? כנס לעמוד המשרות שלנו

לפי אורנה סגל: "בעידן הנוכחי אין לקורות חיים ערך – אבל אנחנו ממשיכים לבקש אותם כי עוד לא נמצא תחליף".

אז לשמחתי יש סופסוף מישהי בכירה מהתעשייה שמודה שהפורמט הנוכחי של קורות החיים פשט את הרגל. היא אכן צודקת באבחנה שלה ואני מנסה להסביר כבר תקופה ארוכה ששדרוג של קורות חיים לפי השיטה הישנה (זו שמקובלת בשוק), זה בזבוז של זמן וכסף שלא מקדם את המועמד אל עבר השגת השאיפות והמטרות שלו. קורות החיים בשיטה הישנה, פשוט מספרים את ההיסטוריה התעסוקתית של המועמד גם אם היא ממש לא רלוונטית לתפקיד הבא שלו. קורות החיים בשיטה הזו משרתים את מה שהיה לא את מה שיהיה – את מה שהמועמד עשה ולאו דווקא את מה שהוא רוצה להשיג. אבל… לצערי, חבל שהמנכ"לית לשעבר של חברת כח האדם לא שמעה על כך שיש פורמט חדש של קורות חיים שנקרא קורות חיים עם מיתוג אישי / קורות חיים ממותגים. קורות חיים ממותגים הם דבר מאוד נפוץ בארצות המערביות המתקדמות ושם זה לא דבר חדש. בישראל זה עדיין בגדר סוד שרק מעטים מודעים אליו. עובדה שאפילו מנכ"לית, גם אם לשעבר, של אחת מחברות כח האדם הגדולות במשק (אם לא הגדולה שבהן) לא מודעת לכך שיש קורות חיים ממותגים. לקורות החיים ממותגים יש ערך גבוה והם התחליף לקורות החיים בשיטה הישנה ובהמשך יסופר על ההבדלים בהרחבה. בסוף המאמר נראה ואדגים איך בונים קורות חיים עם מיתוג אישי.

האם קורות חיים הם פאסה, האם יש דרך אחרת לבנות קורות חיים?

בפורמט הנוכחי שלהם, קורות חיים הם אכן פאסה ואינם תורמים לעובדים או למעסיקים שמנסים לגייס. העובד לא מציג את עצמו בצורה שיווקית והמעסיק לא מבין מי הבנאדם שעומד מאחורי קורות החיים. אנשים רושמים בקורות החיים שלהם תיאורי משרות. מפני שזה המצב, אז קורות החיים של כולם באותו מקצוע, נראים אותו הדבר בדיוק כי לכולם יש את אותו תיאור המשרה באותו התפקיד. מנהל פרויקטים, מנהל את הפרויקטים לפי לו"ז, תקציבים וכו'. מנהל כספים מנהל את הכספים, מכין את הדוחות הכספיים- מאזן + רווח והפסד וכו'. תנסו להיות שנייה מהצד של המעסיק בשביל להבין שכשהוא מקבל קורות חיים, אין לו מושג למעט הבנה של תיאור המשרה, מי האדם שעומד מאחורי מסמך קורות החיים. מפני שכולם כותבים את אותו תיאור משרה, אז המעסיק לא מצליח להבין מי הבנאדם מאחורי הנייר.

להגיד שקורות חיים הם פאסה זה כמו לומר שחברה לא צריכה תכנית עסקית / שיווקית. לומר שקורות חיים הם פאסה זה כמו לומר שאין משמעות לתוכן של הבנאדם. קורות החיים אמורים לבטא את מי שאתה באמת ואת מה שאתה רוצה להשיג. קורות החיים מבטאים אותך. כאשר את כותב את קורות החיים שלך, אתה אמור לבטא את הדברים הללו. קורות חיים הם בסה"כ הדף שמבטא אותך. לכן, יש חשיבות מאוד גדולה לעשות לפני כן "שיעורי בית" על מי שאתה, לבנות תכנית אסטרטגית של מה אתה רוצה להשיג ולדעת לשווק את הניסיון שלך בשביל להשיג את מטרותיך. אז נכון שהפורמט של קורות החיים ב"שיטה הישנה" לא עושה את זה בכלל. אתה יכול לשדרג את עצמך לפי הפורמט הישן ובשביל זה אתה לא צריך מומחה לצידך. מה שאתה צריך לעשות זה להיכנס לאתרי דרושים ולעשות "העתק – הדבק" של תיאור המשרות אל תוך קורות החיים שלך. בשביל זה לא צריך להיות גאון גדול אלא מה שצריך לעשות זה בסה"כ לדעת להעתיק ולהדביק. המנכ"לית לשעבר של חברת כח האדם מנפאואר אכן צודקת. קורות חיים בשיטה הישנה הם אכן פאסה. אבל יש שיטה חדשה – קורות חיים ממותגים והם פותרים בהצלחה את כל הבעיות שהועלו בכתבה.

יכול להיות שהפורמט של שליחת מסמך קורות חיים דרך המייל ייעלם בעוד כמה שנים אבל להגיד שאדם לא צריך אסטרטגיה ותוכן שיווקי, זה ממש לא נכון. בעידן המיתוג האישי, שהוא העידן החדש שבו אנו נמצאים והרבה אנשים לא מודעים לזה (כולל אנשים שעוסקים בתחום משאבי האנוש), התוכן מאוד חשוב! כל אדם חייב לבנות לעצמו "תכנית עסקית" שבה הוא מציב לעצמו מטרות ויעדים ומבין כיצד לשווק את מי שהוא ואת הניסיון שלו על מנת שיוכל להשיג את אותם יעדים ומטרות.

כמו שחברה חייבת תכנית עסקית ותכנית שיווקית בשביל להצליח, כך גם כל אדם חייב לראות את עצמו כעסק ולהכין לעצמו תכנית עסקית ותכנית שיווקית. אנשי שיווק, שיושבים בחברות ובונים אסטרטגיה שיווקית, משקיעים הרבה מאוד זמן ומחשבה בתכנית השיווקית. לבסוף הם מבטאים את האסטרטגיה על דף נייר, בדיוק כמו שקורות חיים זה על דף נייר. אבל… האסטרטגיה קריטית להצלחת העסק. לפי האסטרטגיה בוחנים שיתופי פעולה ובוחנים האם הזדמנות עסקית "טובה", אם היא משרתת את האסטרטגיה אז היא טובה ואם לא, אז מוותרים עליה. לפי האסטרטגיה (כן, בסה"כ דף נייר שהושקעה בו הרבה מחשבה), בונים תוצרים שהם קמפיינים פרסומיים, סלוגן ופעילות של קידום מכירות. אבל… לפני זה, היתה השקעה מאוד גדולה בכסף ובזמן כדי לבנות את האסטרטגיה. גם אתה חייב לבנות את האסטרטגיה שלך ואז לבנות קורות החיים שלך שבנויים על פי האסטרטגיה שבנית. חשוב שתדע מה אתה חותר להשיג ואיך לשווק את עצמך בצורה האופטימלית בשביל שתוכל להשיג את המטרות שלך בקריירה. בשיטה של קורות חיים בעלי מיתוג אישי, קורות החיים מאוד מפוקסים על מנת להשיג מטרה/ות מאוד מוגדרות. כאשר בונים קורות חיים בעלי מיתוג אישי, משקיעים הרבה מחשבה ועבודה על התוכן. בסופו של דבר מבטאים את זה במסמך שנקרא "קורות חיים". כמו שחברה פונה עם המיתוג שלה ללקוחות שלה ודרכו היא מבטאת את היתרון היחסי שלה ובמה היא יותר טובה מן החברות המתחרות בשוק, כך גם אתה חייב לבנות מיתוג אישי שאותו תשלח ללקוחות הפוטנציאליים שלך, שהם המעסיקים, ולבטא את היתרונות היחסיים שלך. השיטה הישנה שעדיין רבים משתמשים בה כיום אינה כוללת מיתוג אישי.

רוצה למצוא עבודה מתאימה מהר ולהרוויח יותר?

לחצו כאן

כתיבת קורות חיים מקצועית בעלי מיתוג אישי – תהיו מותג כבר בקורות החיים שלכם

למה אנחנו מעדיפים לקנות מותגים למרות שמחירם גבוה יותר לעומת מוצרים "רגילים"?

  1. אנחנו זוכרים מותגים הרבה יותר טוב ממש שאנחנו זוכרים מוצרים "רגילים" (אם בכלל זוכרים מוצרים לא-ממותגים)
  2. אנחנו מעדיפים לקנות מותגים כי אנו מעדיפים את המוכר על הלא-מוכר (רוב האנשים הם שונאי סיכון)
  3. אנחנו מעדיפים לקנות מותגים כי בתפיסה שלנו מוצר שהוא מותג הוא יותר טוב ממוצר שהוא לא-מותג

כאשר אנחנו מחפשים עבודה, אנחנו בדיוק כמו מוצר שצריכים לארוז ולשווק. למעשה כאשר מעסיק לוקח אותנו לעבודה, הוא "קונה" אותנו. הוא קונה את הזמן שלנו, את הידע והכישורים שלנו.

למה מעסיקים מעדיפים לקחת לעבודה אנשים שקורות החיים שלהם בעלי מיתוג אישי ואפילו מוכנים לשלם יותר כסף למועמדים שקורות החיים שלהם בעלי מיתוג אישי?

מאותן סיבות המפורטות מעלה.

  1. בזכות כתיבת קורות חיים מקצועית בעלי מיתוג אישי, קורות החיים שלך בולטים לעומת שאר קורות החיים והמעסיקים זוכרים אותך הרבה יותר טוב. המעסיקים זוכרים קורות חיים בעלי מיתוג אישי הרבה יותר טוב ממה שהם זוכרים קורות חיים שאינם בעלי מיתוג אישי . קורות חיים ממותגים הרבה יותר בולטים ותופסים יותר תשומת לב ולכן מעסיקים זוכרים את המועמדים שיש להם קורות חיים בעלי מיתוג אישי יותר טוב. 
  2. בזכות כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי, המעסיקים מעדיפים להעסיק אותך. המעסיקים מצליחים להכיר בצורה יותר טובה את המועמד, את ההישגים שלו והם מבינים בקלות איך הוא יכול לתרום להם לעסק. רוב האנשים שונאי סיכון ומעסיקים מאוד שונאי סיכון. הימור על המועמד הלא-נכון, עולה להם ביוקר! זה שהמעסיקים מבינים איך אתה יכול לתרום לעסק שלהם, מאוד מפחית את הסיכון מבחינתם.
  3. בזכות כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי – מבליטים את היתרונות היחסיים שלך על פני המועמדים האחרים. אתה הופך למועמד נחשק על ידי מעסיקים. קורות החיים שלך הם לא רק "תיאורי משרות" אלא מבליטים יתרונות. יתרונות יחסיים – דברים שאתה מביא לארגון שמועמדים אחרים באותו מקצוע לא מביאים.
  4. בזכות כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי,  קורות החיים נראים הרבה יותר מרשימים ולכן מעסיקים מעדיפים להעסיק מועמדים עם קורות חיים בעלי מיתוג אישי. אלו קורות חיים שכתובים בצורה ייחודית וכבר בעתם הכתיבה שלהם הם מושכים את תשומת לבם של המעסיקים. כמו שנסתכל על עדר של פרות ולכל הפרות יש כתמים שחורים על גבי רקע לבן. פתאום תהיה פרה אחת שלה יהיו כתמים סגולים על רקע לבן. איזו פרה תתפוס את תשומת ליבנו?
    כתיבת קורות חיים עם מיתוג אישי גרומים למועמד להיתפס בתור מועמד ייחודית מרשים ובולט מעל האחרים.
  5. בזכות כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי, מעסיקים מוכנים לשלם יותר שכר. מומלץ לקרוא את הפוסט שלנו על משא ומתן על שכר ואיך לענות על השאלה – מהן ציפיות השכר שלך? התפיסה היותר חיובית של המעסיקים את המועמדים שקורות החיים שלהם עברו מיתוג אישי ותפיסת הערך והייחודיות של המועמד, גורמת למעסיקים לרצות יותר וגם להיות מוכנים לשלם יותר. למה? כי בתפיסה שלהם המועמד הזה הרבה יותר טוב משאר המועמדים. למעשה, המועמד לאו דווקא יותר טוב הוא פשוט שיווק את עצמו בצורה יותר טובה. הכל עניין של תפיסה! כמו שמוצרים ממותגים בסופרמרקט הם לאו דווקא יותר טובים אלא  נתפסים בתור יותר טובים. הגלל התפיסה שלנו אותם בתור יותר טובים, אנחנו מוכנים לשלם עליהם יותר.
  6. ראיון העבודה הופך להיות לקל כי אתם כבר יודעים בדיוק מה היתרונות שלכם ומה לומר בראיון העבודה כי כבר עשיתם את "שיעורי הבית" על קורות החיים שלכם. מומלץ ביותר לקרוא – הכנה לראיון עבודה – טיפים שלא תמצאו במקום אחר.

כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי שעושה את ההבדל

כתיבת קורות חיים מקצועית בעלי מיתוג אישי הופכים אותך למועמד מנצח. מועמד שבולט ב"עדר" המועמדים.

ההחזר על ההשקעה ROI , Return on Investment  כאשר כותבים קורות החיים מקצועיים בעלי מיתוג אישי, הוא פנומנלי. כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי, תייצר לכם תוצאות נהדרות. החזר על ההשקעה יכול להיות בכך שתתקבלו לעבודה שאתם רוצים ותוך חודשיים-שלושה במקסימום, גם כאשר מדובר ב- Professionals ובכירים שהסטטיסטיקות טוענות שלוקח לפחות 9 חודשים למצוא עבודה. נתקלתי גם במקרים, כולל של בני 50 פלוס שבעזרת קורות חיים בעלי מיתוג אישי, מצאו עבודה תוך שבוע בלבד. נתקלתי באדם שהיה מובטל קרוב כשנה ושלושה חודשים ולאחר שהפכנו את קורות החיים שלו לקורות חיים בעלי מיתוג אישי, הוא התחיל לעבוד תוך 3 חודשים בתפקיד של מנהל הדרכה בחברת הייטק גדולה וידועה. השקעה בכתיבת קורות חיים מקצועית, קורות חיים בעלי מיתוג אישי, היא השקעה משתלמת במיוחד ובעלת תשואה גבוהה במיוחד. ככל שמדובר במועמדים יותר בכירים, כך יותר חשיבות לכתיבת קורות חיים עם מיתוג אישי. מומלץ ביותר לקריאה גם כתיבת קורות חיים מנצחים – איך לכתוב קורות חיים לבכירים ולהייטק. 

האם אתם מוכנים לכתוב קורות חיים עם מיתוג אישי? הנה הטיפים לאיך כותבים קורת חיים עם מיתוג אישי

  1. כתיבת קורות חיים מקצועית בעלי מיתוג אישי שבעזרתם מדגימים למעסיק איך אתה פותר לו את הבעיות שלו. 
    מעסיק לא לוקח מועמד לעבודה כי הוא יודע לעשות א' + ב' + ג'
    אלא כי המועמד פותר לו את בעיה ד' + ה'
    כמו שאנחנו קונים מקדחה לא בשביל החורים בקיר אלא כי היא מאפשרות לנו לתלות דברים על הקיר.
    לא בשביל הפונקציונליות שלה אנו קונים אותה אלא בשביל הפתרון שהיא מספקת. כתיבת קורות החיים מקצועית כוללת בתוך קורות החיים את ההתייחסות לשאלות הבאות –
    אילו בעיות אתם יכולים / מסוגלים לפתור?
    אילו בעיות פתרתם בעבר?
  2.  כתיבת קורות חיים מקצועית בעלי מיתוג אישי הם ממוקדי מטרה אחת בלבד ואותה הם רוצים לקדם.
    כך שאם יש שני תפקידים שונים שעליהם אתם מעוניינים להתמודד, מומלץ לרשום קורות חיים יעודיים עבור כל תפקיד בנפרד.
    אם ישנם 3 תפקידים שונים, מומלץ להכין 3 גרסאות שונות עם מיתוג אישי שונה לכל אחת ואחת. כתיבת קורות חיים בעלי מיתוג אישי הם מפוקסים בשביל לשרת יעד אחד בלבד ולכן יוצרים עבורך יתרון תחרותי. הרי אם הם בנויים לשווק אותך לתפקיד אחד בלבד שבו אתה מעוניין ולכן הם יוצרים עבורך יתרון וכך המעסיק מתרשם שזה עיקר ניסיונך וזה מה שאתה שואף אליו בחיים. האם מעסיק שמחפש תכנת של C++ יעדיף מישהו שמתכנת שליש מהזמן ב- C++  , שליש מהזמן ב- Java ושליש מהזמן ב- Perl ? או שהוא יעדיף מישהו שמתכנת אך ורק ב- C++ ? נראה לי שהתשובה ברורה. האם עדיף להיות "גם וגם וגם" או שעדיף להיות ממוקד? מי מבין הדגים יותר בולט? מי מושך יותר תשומת לב? למי יש יתרון יחסי?
  3. כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי – אין טעם לפרט על היסטוריה תעסוקתית לא רלוונטית
    אלו קורות חיים שיווקיים שמשווקים אותך למה שאתה רוצה להשיג, למטרה אחת בלבד.
    לכן, רצוי אפילו להשמיט דברים לא רלוונטיים.כתיבת קורת חיים מקצועית עם מיתוג אישי כוללת את המענה לשאלות הבאות  –
    האם מה שכתוב רלוונטי למה שאני רוצה לקדם?
    האם מה שכתוב עולה בקנה אחד עם המטרה שאני רוצה להשיג?
    האם מה שכתוב משרת את התפקיד הבא שלי?
  4. כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי אלו קורות חיים שמכילים את הערכים שלך כך שאפשר לבחון כבר ברמת קורות החיים האם אתה מתאים או לתרבות הארגונית של הארגון המגייס. כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי כוללת את המענה לשאלות הבאות –
    מה האני מאמין שלי?
    מה הערכים שלי?
  5. כתיבת קורות חיים בעלי מיתוג אישי כוללת מבנה קורות חיים ייחודי שמשרת את המטרות שלך.
    להרחבה, בנוגע לתבנית קורות חיים מתאימה, מומלץ לקרוא "תבנית קורות חיים שמגדילה ב- 40% את כמות הפניות ממעסיקים"
  6. כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי כוללת את ההישגים שלך ממקומות עבודה קודמים.
    כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי כוללת את המענה לשאלות הבאות –
    מה ההישגים שלך ממקום העבודה הנוכחי?
    מה ההישגים שלך ממקומות עבודה קודמים?
    מה ההישגים שלך בתפקידך הנוכחי?
    מה ההישגים שלך בתפקידים קודמים?
    האם הצטיינת באיזשהו תפקיד?
    במה אתה מצטיין?
  7. כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי שכוללת את היתרונות היחסיים שלך ואת הערך המוסף שלך. 
    כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי כוללת את המענה לשאלות הבאות –
    מה אני יודע לעשות שאחרים לא יודעים לעשות?
    איך אני אוכל לתרום לארגון באופן שרק אני יכול?
  8. כתיבת קורות חיים מקצועית כוללת משהו אישי שמייחד אתכם.
    משפט אחד או שניים שנוגעים ללב, משהו שהייתם רוצים לומר ואולי אפילו מתביישים.
    משהו כנה מהלב.
  9. כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי כוללת את המענה לשאלות הבאות –
    מה אני מביא מעצמי?
    מה אני מביא ברמת הנשמה?
    איך אני תורם למקום העבודה ברמת האישיות שלי?

כתיבת קורות חיים מקצועית בעלי מיתוג אישי שמכילים דוגמאות ולא סיסמאות.
אם יש משהו שהופך את קורות החיים לחסרי ייחוד, זה שכולם משתמשים בסיסמאות.
חלק מהסיסמאות הנפוצות: אני אחראי, בעל ראש גדול, מסור, יכולת למידה מהירה, יכולת עבודה תחת לחץ וכו'….
זה משעמם! וזה לא אומר שום דבר למגייס.
אתם מאמינים בסיסמאות הללו? אז תדגימו.
בשום פנים ואופן אל תרשמו סיסמאות.
אם אין לכם איך להכויח את הסיסמאות, אל תציינו אותן בקורות החיים.
אם אתם חושבים שאתם מסורים למקום העבודה, נא רשמו בקורות החיים שלכם איך המסירות הזו התבטאה במקומות עבודה קודמים.
נניח לדוגמא כשהיה לחץ במקום העבודה, אתם התנדבתם לעזור במשימות שהם לא בהגדרת התפקיד שלכם כגון….

 

כתיבת קורות חיים עם דוגמאות ל"סיסמאות" נותנת תוקף משנה לטענות שלכם וגם הופכים את קורות החיים שלכם לזכירים.

כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי כוללת את המענה לשאלות הבאות –
האם יש לי דוגמא אחת לפחות לכל סיסמא?

סיכום – כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי

כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי = להיות דג בולט בבריכה שבה כל שאר הדגים נראים אותו הדבר. כתיבת קורות חיים עם מיתוג אישי מבליטים ומייחדים אותך לעומת כל שאר האנשים בתחום המקצועי שלך.

אין קשר בין קורות חיים עם מיתוג אישי לבין מה שנקרא בשוק קורות חיים בפורמט הידוע והמוכר. קורות חיים עם מיתוג אישי מכילים את הערך המוסף שלך (מה היתרונות שאתה מביא איתך לתפקיד), את הערכים שלך ואת השאיפות שלך. המעסיקים מקבלים תמונה יותר רחבה ואמיתית לגביך, המועמד. קורות חיים ממותגים הם גם יותר מפוקסים ואתה מצליח לתפוס יותר את העין שלהם ולקבל יותר תשומת לב. מכל הסיבות הנ"ל, קורות חיים ממותגים מקבלים במאות אחוזים יותר פניות ממעסיקים לעומת הפורמט ה"רגיל" והבנאלי שעליו דיברה הגברת אורנה סגל.
אהבתם? עשו לנו לייק, השאירו תגובה, שתפו את הפוסט

על הכותב

נורית אגמי

Facebook Twitter Google+

נורית אגמי - מנכ"ל רשת אגמי - מקצוענים בהשמה ל Professionals ובכירים. נורית בעלת חזון חברתי ופועלת לעזור למחפשי עבודה והשאיפה שלה היא שמחפשי עבודה יקבלו את חומרים חינמיים שיקצרו את זמן חיפוש העבודה משמעותית ושזו תהיה העזרה הכי טובה שאפשר להשיג בחינם. הבלוג של נורית עוסק גם בענייני קריירה ומגמות בעולם העבודה ובשוק התעסוקה הישראלי.

אל תפספסו:

Comments 3

  1. לאור ההתנסויות שלי המאמר שלך כל כך נכון ומדוייק שזה ממש מהמם.
    נכון, זה דורש שינוי חשיבה בכך שאתה עצמך חייב להגדיר (לעצמך קודם כל) מה הבידול שלך לאן אתה רוצה להגיע ואז לבנות אסטרטגיה מתאימה לכך. הפוך מהגישה הפסיבית של פעם.
    אני נמצא בנקודה הזו ואשמח לשוחח ולקבל ממך הצעה לבניית פרופיל כזה עבורי.
    תודה
    גרי מנדלסון

  2. כל אחד חושב שקו"ח צריך להראות בצורה אחרת. כל אחד שהראתי את הקו"ח שלי הציע דברים אחרים. ובמיוחד, לדעתי, בכלל לא צריך קו"ח…וגם אולי לא חברות כוח אדם (סליחה). מה רע בקישור ב-IN (או אפילו ב-FB) יש שם את כל המידע (אם לא יותר) מהנדרש או שניתן להעלות על קו"ח על האדם שמחפש. מה גם שכל המשרות שהתקבלתי היו דרך מכרים/חברים ולא דרך חברות כ"א.

    1. Post
      Author

      שלום שלמה,
      קודם כל, זה לא נכון שיש הרבה שיטות לכתיבת קורות חיים. נעשו מחקרים בנושא ואני מבססת את השיטה שלי על מחקרים שמוכיחים מה עובד.
      בקשר ללינקדאין – לינקדאין היא פלטפורמה ואתה עדיין צריך לכתוב תוכן. יש קצת הבדל בין קורות חיים בלינקדאין לבין קורות חיים על מסמך וורד אך ברור שיש חפיפה. אם ישבת והשקעת בפרופיל הלינקדאין שלך, השקעת בקורות החיים שלך.
      פייסבוק לא נותנת מידע טוב לגבי ניסיונו המקצועי של אדם. היא מספקת מידע אחר אך לעומת לינקדאין היא מאוד חלשה בקטע הזה.
      זה שהתקבלת דרך חברים זה מעולה. אני למשל קיבלת הרבה חברים שלי לעבודה אצלי ולא ביקשתי מהם קורות חיים. אבל… אם חברים שלך עובדים בחברות ופנית דרכם הם עדיין היו צריכים להעביר את קורות החיים שלך לארגון.
      נורית אגמי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *