כתיבת קורות חיים מקצועית

כתיבת קורות חיים מקצועית -9 טיפים למגנוט מעסיקים בעזרת קורות חיים

נורית אגמי קורות חיים, קורות חיים לבכירים 3 תגובות

כתיבת קורות חיים מקצועית – משיגה לך את העבודה המיוחלת תוך זמן קצר

כתיבת קורות חיים מקצועית זה לא עניין של מותרות בעידן של היום. זה עניין של חובה. קורות חיים הם בסך הכל מסמך אך למסמך הזה יש חשיבות גדולה כי הוא מבטא את מי שאתה ואת המטרות שלך בקריירה. לכן, חשוב להשקיע הרבה מחשבה במסמך קורות החיים שלך. כתיבת קורות חיים מקצועית תגרום למעסיקים לרדוף אחריך וגם להיות מוכנים לשלם לך יותר על אותה עבודה בדיוק.

התפרסמה כתבה שבה טענה המנכ"לית לשעבר של חברת כח האדם מנפאואר ישראל, אורנה סגל,שקורות חיים הם פאסה ושהם לא מייצגים שום דבר ושהם מייצגים את מה שהמועמד עשה ולא את מה שהוא רוצה לעשות. המנכ"לית לשעבר של חברת מנפאואר טוענת שקורות חיים הם פאסה והיא אכן צודקת בכך שקורות חיים במתכונתם הישנה הם פאסה.
לפי אורנה סגל: "בעידן הנוכחי אין לקורות חיים ערך – אבל אנחנו ממשיכים לבקש אותם כי עוד לא נמצא תחליף".
אז לשמחתי יש סופסוף מישהי בכירה מהתעשייה שמודה שהפורמט הנוכחי של קורות החיים פשט את הרגל. היא אכן צודקת באבחנה שלה ואני מנסה להסביר כבר תקופה ארוכה ששדרוג של קורות חיים לפי השיטה הישנה (זו שמקובלת בשוק), זה בזבוז של זמן וכסף שלא מקדם את המועמד אל עבר השגת השאיפות והמטרות שלו. קורות החיים בשיטה הישנה, פשוט מספרים את ההיסטוריה התעסוקתית של המועמד גם אם היא ממש לא רלוונטית לתפקיד הבא שלו. קורות החיים בשיטה הזו משרתים את מה שהיה לא את מה שיהיה – את מה שהמועמד עשה ולאו דווקא את מה שהוא רוצה להשיג.
אך יש שיטה חדשה של כתיבת קורות חיים מקצועית שבה בונים למועמד מיתוג אישי והם נקראים קורות חיים בעלי מיתוג אישי או קורות חיים ממותגים. כן, רוב האנשים לא מכירים ולא שמעו על קורות חיים בעלי מיתוג אישי. קורות חיים בעלי מיתוג אישי מקצרים את זמן חיפוש העבודה למינימום, בעזרתם מוצאים עבודה מהר מאוד גם בכירים, גם אנשי הייטק, גם אקדמאים ללא ניסיון וגם בני 50 פלוס. כולם מוצאים עבודה תיק תק בעזרת כתיבת קורות חיים מקצועית. כתיבת קורות חיים מקצועית כוללת מיתוג אישי והם התחליף לקורות החיים בשיטה הישנה.  

מחפש עבודה דרך רשת אגמי? כנס לעמוד המשרות שלנו

כתיבת קורות חיים מקצועית – מה ההבדל בין השיטה הישנה לחדשה?

כתיבת קורות חיים בשיטה הישנה- העובד לא מציג את עצמו בצורה שיווקית והמעסיק לא מבין מי הבנאדם שעומד מאחורי קורות החיים. אנשים רושמים בקורות החיים שלהם תיאורי משרות. מפני שזה המצב, אז קורות החיים של כולם באותו מקצוע, נראים אותו הדבר בדיוק כי לכולם יש את אותו תיאור המשרה באותו התפקיד. מנהל פרויקטים, מנהל את הפרויקטים לפי לו"ז, תקציבים וכו'. מנהל כספים מנהל את הכספים, מכין את הדוחות הכספיים- מאזן + רווח והפסד וכו'. תנסו להיות שנייה מהצד של המעסיק בשביל להבין שכשהוא מקבל קורות חיים, אין לו מושג למעט הבנה של תיאור המשרה, מי האדם שעומד מאחורי מסמך קורות החיים. מפני שכולם כותבים את אותו תיאור משרה, אז המעסיק לא מצליח להבין מי הבנאדם מאחורי הנייר. מי יותר מתאים או מי פחות מתאים לתפקיד, מה הערך המוסף של כל אחד מהמועמדים ומה היתרונות של כל אחד מהם. המועמדים נראים לו פחות או יותר אותו הדבר.
יצירת ושדרוג קורות החיים בפורמט הישן זה מאוד פשוט – כל מה שהיה עליך לעשות ה להיכנס לאתרי דרושים ולעשות "העתק – הדבק" של תיאור המשרות אל תוך קורות החיים שלך. בשביל זה לא צריך להיות גאון גדול אלא מה שצריך לעשות זה בסה"כ לדעת להעתיק ולהדביק.

כתיבת קורות חיים מקצועית בשיטה החדשה – להגיד שקורות חיים הם פאסה זה כמו לומר שחברה לא צריכה חזון ותכנית עסקית / שיווקית שמפרטת את החזון הזה לגורמים. לומר שקורות חיים הם פאסה זה כמו לומר שאין משמעות לתוכן של הבנאדם. קורות החיים אמורים לבטא את מי שאתה באמת, את ההישגים שלך, את הייחודיות שלך ואת מה שאתה רוצה להשיג. את כל זה אמורה לעשות כתיבת קורות חיים מקצועית – קורות החיים שמבטאים אותך בצורה ייחודית. קורות חיים הם המסמך שמבטא אותך. לכן, יש חשיבות מאוד גדולה לעשות לפני כן "שיעורי בית" על מי שאתה, לבנות תכנית אסטרטגית של מה אתה רוצה להשיג ולדעת לשווק את הניסיון שלך בשביל להשיג את מטרותיך ויעדיך. בדיוק כמו שחברה עסקית בונה את התכנית העסקית לפי החזון שלה.
בשביל כתיבת קורות חיים מקצועית השאלה הראשונה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא – מה אנחנו רוצים לעשות? איפה היינו רוצים להיות? באילו תפקידים היינו רוצים לעבוד? באילו תחומים היינו רוצים להתמחות?
רק לאחר שיש לנו חזון ברור בנודע לשלב הבא בקריירה שלנו, רק אז אנחנו צריכים לגשת לכתיבת קורות חיים מקצועית.
בעידן המיתוג האישי, שהוא העידן החדש שבו אנו נמצאים והרבה אנשים לא מודעים לזה, התוכן מאוד חשוב! כל אדם חייב לבנות לעצמו חזון וממנו לגזור את התכנית העסקית שלו, שבה הוא מציב לעצמו מטרות ויעדים ומבין כיצד לשווק את מי שהוא ואת הניסיון שלו על מנת שיוכל להשיג את אותם יעדים ומטרות. אם אנחנו לא נדע מה החזון שלנו ומהן המטרות והיעדים שלנו, אז אחרים יחליטו את זה בשבילנו.

כמו שחברה חייבת חזון, תכנית עסקית ותכנית שיווקית בשביל להצליח, כך גם כל אדם חייב לראות את עצמו כעסק ושיהיה לו חזון ותכנית ברורה. לחברה יש חזון חזון ברור. המנכ"ל בונה את התכנית העסקית – מה המטרות והיעדים שנגזרים מהחזון. אנשי שיווק, בונים אסטרטגיה שיווקית ותכנית שיווקית שמוציאה לפועל את התכנית העסקית. את כל הדברים הללו בסוף כותבים בדף נייר, בדיוק כמו שקורות חיים זה על דף נייר. אבל… החשיבה והתכנון המוקדמים, הם קריטיים להצלחת העסק. לפי האסטרטגיה העסקית בוחנים שיתופי פעולה ובוחנים האם הזדמנות עסקית "טובה", אם היא משרתת את האסטרטגיה אז היא טובה ואם לא, אז מוותרים עליה. לפי האסטרטגיה השיווקית – בונים סלוגן, תוצרים שהם קמפיינים פרסומיים ופעילות של קידום מכירות. אבל… לפני זה, היתה השקעה מאוד גדולה בכסף ובזמן כדי לבנות את החזון ואחר כך את האסטרטגיות. גם אתה חייב שיהיה לך חזון ולאחריו "תכנית עסקית" – מפרקת את החזון לחלקים ואז "תכנית שיווקית" – איך אתה משווק את עצמך למעסיקים ולמגייסים לתפקידים שאתה רוצה להשיג. קורות החיים שלך אמורים להוציא לפועל את כל זה והם צריכים להיות בעיקר שיווקיים.
בשיטה של קורות חיים בעלי מיתוג אישי, קורות החיים מאוד מפוקסים על מנת להשיג מטרה/ות מאוד מוגדרות. כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי, כרוכה בהרבה מחשבה ועבודה על התוכן. בסופו של דבר מבטאים את זה במסמך שנקרא "קורות חיים". כמו שחברה פונה עם המיתוג שלה ללקוחות שלה ודרכו היא מבטאת את היתרון היחסי שלה ובמה היא יותר טובה מן החברות המתחרות בשוק, כך גם אתה חייב לבנות מיתוג אישי שאותו תשלח ללקוחות הפוטנציאליים שלך, שהם המעסיקים, ולבטא את היתרונות היחסיים שלך. השיטה הישנה שעדיין רבים משתמשים בה כיום אינה כוללת מיתוג אישי.

רוצה למצוא עבודה מתאימה מהר ולהרוויח יותר?

לחצו כאן

כתיבת קורות חיים מקצועית בעלי מיתוג אישי – תהיו מותג כבר בקורות החיים שלכם

למה אנחנו מעדיפים לקנות מותגים למרות שמחירם גבוה יותר לעומת מוצרים "רגילים"?

  1. אנחנו זוכרים מותגים הרבה יותר טוב ממש שאנחנו זוכרים מוצרים "רגילים" (אם בכלל זוכרים מוצרים לא-ממותגים)
  2. אנחנו מעדיפים לקנות מותגים כי אנו מעדיפים את המוכר על הלא-מוכר (רוב האנשים הם שונאי סיכון)
  3. אנחנו מעדיפים לקנות מותגים כי בתפיסה שלנו מוצר שהוא מותג הוא יותר טוב ממוצר שהוא לא-מותג

כאשר אנחנו מחפשים עבודה, אנחנו בדיוק כמו מוצר שצריכים לארוז ולשווק. למעשה כאשר מעסיק לוקח אותנו לעבודה, הוא "קונה" אותנו. הוא קונה את הזמן שלנו, את הידע והכישורים שלנו.

למה מעסיקים מעדיפים לקחת לעבודה אנשים שקורות החיים שלהם בעלי מיתוג אישי ואפילו מוכנים לשלם יותר כסף למועמדים שקורות החיים שלהם בעלי מיתוג אישי?

מאותן סיבות המפורטות מעלה והרחבה שלהן מטה:

  1. בזכות כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי, קורות החיים שלך בולטים לעומת שאר קורות החיים והמעסיקים זוכרים אותך הרבה יותר טוב. המעסיקים זוכרים קורות חיים בעלי מיתוג אישי הרבה יותר טוב ממה שהם זוכרים קורות חיים שאינם בעלי מיתוג אישי . קורות חיים ממותגים הרבה יותר בולטים ותופסים יותר תשומת לב ולכן מעסיקים זוכרים את המועמדים שיש להם קורות חיים בעלי מיתוג אישי יותר טוב. 
  2. בזכות כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי, המעסיקים מעדיפים להעסיק אותך. המעסיקים מצליחים להכיר בצורה יותר טובה את המועמד, את ההישגים שלו והם מבינים בקלות איך הוא יכול לתרום להם לעסק. רוב האנשים שונאי סיכון ומעסיקים מאוד שונאי סיכון. הימור על המועמד הלא-נכון, עולה להם ביוקר! זה שהמעסיקים מבינים איך אתה יכול לתרום לעסק שלהם, מאוד מפחית את הסיכון מבחינתם.
  3. בזכות כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי – מבליטים את היתרונות היחסיים שלך על פני המועמדים האחרים. אתה הופך למועמד נחשק על ידי מעסיקים. קורות החיים שלך הם לא רק "תיאורי משרות" אלא מבליטים יתרונות. יתרונות יחסיים – דברים שאתה מביא לארגון שמועמדים אחרים באותו מקצוע לא מביאים.
  4. בזכות כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי,  קורות החיים נראים הרבה יותר מרשימים ולכן הם פותחים את הדלתות של המעסיקים. קורות החיים בשיטה הזו, לא נראים "עוד אחד" בערימה. אלו קורות חיים שכתובים בצורה ייחודית ובעצם איך שהם נראים, מושכים את תשומת לבם של המעסיקים. כמו שנסתכל על עדר של פרות ולכל הפרות יש כתמים שחורים על גבי רקע לבן. פתאום תהיה פרה אחת שלה יהיו כתמים סגולים על רקע לבן. איזו פרה תתפוס את תשומת ליבנו?
    כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי גורמת למועמד להיתפס בתור מועמד ייחודית מרשים ובולט מעל האחרים.
  5. בזכות כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי, מעסיקים מוכנים לשלם יותר שכר. מומלץ לקרוא את הפוסט שלנו על משא ומתן על שכר ואיך לענות על השאלה – מהן ציפיות השכר שלך? התפיסה היותר חיובית של המעסיקים את המועמדים שקורות החיים שלהם עברו מיתוג אישי ותפיסת הערך והייחודיות של המועמד, גורמת למעסיקים לרצות יותר את המועמד וגם להיות מוכנים לשלם יותר. למה? כי בתפיסה שלהם המועמד הזה הרבה יותר טוב משאר המועמדים. למעשה, המועמד לאו דווקא יותר טוב הוא פשוט שיווק את עצמו בצורה יותר טובה. הכל עניין של תפיסה! כמו שמוצרים ממותגים בסופרמרקט הם לאו דווקא יותר טובים אלא  נתפסים בתור יותר טובים. הגלל התפיסה שלנו אותם בתור יותר טובים, אנחנו מוכנים לשלם עליהם יותר.
  6. ראיון העבודה הופך להיות לקל כי אתם כבר יודעים בדיוק מה היתרונות שלכם ומה לומר בראיון העבודה כי כבר עשיתם את "שיעורי הבית" על קורות החיים שלכם. קורות החיים שלכם
    "תופרים" את הראיון. המראיינים שואלים אתכם הרבה שאלות לפי קורות החיים שלכם. מומלץ ביותר לקרוא – הכנה לראיון עבודה – טיפים שלא תמצאו במקום אחר.

כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי שעושה את ההבדל

כתיבת קורות חיים מקצועית בעלי מיתוג אישי הופכים אותך למועמד מנצח. מועמד שבולט ב"עדר" המועמדים.

ההחזר על ההשקעה ROI , Return on Investment  כאשר כותבים קורות החיים מקצועיים בעלי מיתוג אישי, הוא פנומנלי. כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי, תייצר לכם תוצאות נהדרות. החזר על ההשקעה יכול להיות בכך שתתקבלו לעבודה שאתם רוצים ותוך חודשיים-שלושה במקסימום, גם כאשר מדובר במועמדים שהסטטיסקות מראות שלוקח להם הרבה יותר זמן למצוא עבודה כגון בכירי, בני 50 פלוס, אקדמאים ללא ניסיון וכולי. היו גם במקרים, כולל של בני 50 פלוס שנעזרו בנו ובעזרת כתיבת קורות חיים מקצועית בעלי מיתוג אישי, מצאו עבודה תוך שבוע בלבד. נתקלתי באדם שהיה מובטל קרוב כשנה ושלושה חודשים ולאחר שהפכנו את קורות החיים שלו לקורות חיים בעלי מיתוג אישי, הוא התחיל לעבוד תוך 3 חודשים בתפקיד של מנהל הדרכה בחברת הייטק גדולה וידועה. השקעה בכתיבת קורות חיים מקצועית, היא השקעה משתלמת במיוחד ובעלת תשואה גבוהה במיוחד. ככל שמדובר במועמדים יותר בכירים מבחינת השכר או מועמדים שנתקלים בקשיים למצוא עבודה מכל מיני סיבות (כגון אבטלה בתחום מסוים, גיל וכולי), כך יש יותר חשיבות לכתיבת קורות חיים מקצועית מהסיבות הבאות:
1. כתיבת קורות חיים מקצועית עוזרת להתגבר על הקשיים הללו ולנחות בעבודה שרוצים במהירות.
2. שווה להשקיע בכתיבת קורות חיים מקצועית ככל שהשכר המצופה לנו במשרה הוא גבוה יותר כי כל יום שאנחנו יושבים בבית, אנחנו מפסידים הרבה מאוד כסף.
3. ככל שאנחנו יושבים יותר זמן בבית, אנחנו מקשים את תהליך החזרה שלנו לשוק העבודה וגם מקטינים את יכולת המיקוח שלנו. עדיף לטפל בבעיה כשהיא קטנה ולהקדים תרופה למכה.
4. עדיף להפיץ מלכתחילה קורות חיים שמשווקים אותנו כמו שצריך ולא שלמעסיקים יהיו גרסאות מאוד שונות.

9 הטיפים לכתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי

  1. כתיבת קורות חיים מקצועית בעלי מיתוג אישי שבעזרתם מדגימים למעסיק איך אתה פותר לו את הבעיות שלו. 
    מעסיק לא לוקח מועמד לעבודה כי הוא יודע לעשות א' + ב' + ג'
    אלא כי המועמד פותר לו את בעיה ד' + ה'
    כמו שאנחנו קונים מקדחה לא בשביל החורים בקיר אלא כי היא מאפשרות לנו לתלות דברים על הקיר.
    לא בשביל הפונקציונליות שלה אנו קונים אותה אלא בשביל הפתרון שהיא מספקת. כתיבת קורות החיים מקצועית כוללת בתוך קורות החיים את ההתייחסות לשאלות הבאות –
    אילו בעיות אתם יכולים / מסוגלים לפתור?
    אילו בעיות פתרתם בעבר?
  2.  כתיבת קורות חיים מקצועית בעלי מיתוג אישי הם ממוקדי מטרה אחת בלבד ואותה הם רוצים לקדם.
    כך שאם יש שני תפקידים שונים שעליהם אתם מעוניינים להתמודד, מומלץ לרשום קורות חיים יעודיים עבור כל תפקיד בנפרד.
    אם ישנם 3 תפקידים שונים, מומלץ להכין 3 גרסאות שונות עם מיתוג אישי שונה לכל אחת ואחת. כתיבת קורות חיים בעלי מיתוג אישי הם מפוקסים בשביל לשרת יעד אחד בלבד ולכן יוצרים עבורך יתרון תחרותי. הרי אם הם בנויים לשווק אותך לתפקיד אחד בלבד שבו אתה מעוניין ולכן הם יוצרים עבורך יתרון וכך המעסיק מתרשם שזה עיקר ניסיונך וזה מה שאתה שואף אליו בחיים. האם מעסיק שמחפש תכנת של C++ יעדיף מישהו שמתכנת שליש מהזמן ב- C++  , שליש מהזמן ב- Java ושליש מהזמן ב- Perl ? או שהוא יעדיף מישהו שמתכנת אך ורק ב- C++ ? נראה לי שהתשובה ברורה. האם עדיף להיות "גם וגם וגם" או שעדיף להיות ממוקד? מי מבין הדגים יותר בולט? מי מושך יותר תשומת לב? למי יש יתרון יחסי?
  3. כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי – אין טעם לפרט על היסטוריה תעסוקתית לא רלוונטית
    אלו קורות חיים שיווקיים שמשווקים אותך למה שאתה רוצה להשיג, למטרה אחת בלבד.
    לכן, רצוי אפילו להשמיט דברים לא רלוונטיים.כתיבת קורת חיים מקצועית עם מיתוג אישי כוללת את המענה לשאלות הבאות  –
    האם מה שכתוב רלוונטי למה שאני רוצה לקדם?
    האם מה שכתוב עולה בקנה אחד עם המטרה שאני רוצה להשיג?
    האם מה שכתוב משרת את התפקיד הבא שלי?
  4. כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי אלו קורות חיים שמכילים את הערכים שלך כך שאפשר לבחון כבר ברמת קורות החיים האם אתה מתאים או לתרבות הארגונית של הארגון המגייס. כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי כוללת את המענה לשאלות הבאות –
    מה האני מאמין שלי?
    מה הערכים שלי?
  5. כתיבת קורות חיים בעלי מיתוג אישי כוללת מבנה קורות חיים ייחודי שמשרת את המטרות שלך.
    אין פורמט שטנץ לקורות חיים וצריך לבחור בפורמט שישווק אותנו בצורה אופטימלית.
    להרחבה, בנוגע לתבנית קורות חיים מתאימה, מומלץ לקרוא "תבנית קורות חיים שמגדילה ב- 40% את כמות הפניות ממעסיקים"
  6. כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי כוללת את ההישגים שלך ממקומות עבודה קודמים.
    כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי כוללת את המענה לשאלות הבאות –
    מה ההישגים שלך ממקום העבודה הנוכחי?
    מה ההישגים שלך ממקומות עבודה קודמים?
    מה ההישגים שלך בתפקידך הנוכחי?
    מה ההישגים שלך בתפקידים קודמים?
    האם הצטיינת באיזשהו תפקיד?
    במה אתה מצטיין?
  7. כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי שכוללת את היתרונות היחסיים שלך ואת הערך המוסף שלך. 
    כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי כוללת את המענה לשאלות הבאות –
    מה אני יודע לעשות שאחרים לא יודעים לעשות?
    איך אני אוכל לתרום לארגון באופן שרק אני יכול?
    מה היתרונות שלי לתפקיד?
  8. כתיבת קורות חיים מקצועית כוללת משהו אישי שמייחד אתכם.
    משפט אחד או שניים שנוגעים ללב, משהו שהייתם רוצים לומר ואולי אפילו מתביישים.
    משהו כנה מהלב.
    מה אני מביא מעצמי?
    מה אני מביא ברמת הנשמה?
    איך אני תורם למקום העבודה ברמת האישיות שלי?
    זה הופך את קורות החיים זכירים ונוגע בלב של המגייסים.
  9. כתיבת קורות חיים מקצועית כוללת דוגמאות לכל דבר ולא סיסמאות –
    אם יש משהו שהופך את קורות החיים לחסרי ייחוד, זה שכולם משתמשים בסיסמאות.
    חלק מהסיסמאות הנפוצות: אני אחראי, בעל ראש גדול, מסור, יכולת למידה מהירה, יכולת עבודה תחת לחץ וכו'….
    זה משעמם! כי המגייס קרה את זה כבר בכל כך הרבה קורות חיים וזה לא אומר שום דבר למגייס.
    אתם מאמינים בסיסמאות הללו? אז תדגימו.
    בשום פנים ואופן אל תרשמו סיסמאות.
    אם אין לכם איך להוכיח את הסיסמאות, אל תציינו אותן בקורות החיים.
    אם אתם חושבים שאתם מסורים למקום העבודה, נא רשמו בקורות החיים שלכם איך המסירות הזו התבטאה במקומות עבודה קודמים.
    נניח לדוגמא כשהיה לחץ במקום העבודה, אתם התנדבתם לעזור במשימות שהם לא בהגדרת התפקיד שלכם כגון….
    כתיבת קורות חיים עם דוגמאות ל"סיסמאות" נותנת תוקף משנה לטענות שלכם וגם הופכים את קורות החיים שלכם לזכירים.
    כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי כוללת את המענה לשאלות הבאות –
    האם יש לי דוגמא אחת לפחות לכל סיסמא?

סיכום – כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי

כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי = להיות דג בולט בבריכה שבה כל שאר הדגים נראים אותו הדבר. כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי מבליטה ומייחדת אותך לעומת כל שאר האנשים בתחום המקצועי שלך.  זה מקנה יתרון עצום ומובנה בתהליך חיפוש העבודה.

אין קשר בין כתיבת קורות חיים מקצועית עם מיתוג אישי לבין הפורמט הידוע והמוכר של קורות חיים. קורות חיים עם מיתוג אישי מכילים את הערך המוסף שלך (מה היתרונות שאתה מביא איתך לתפקיד), את הערכים שלך ואת השאיפות שלך. המעסיקים מקבלים תמונה יותר רחבה ואמיתית לגביך, המועמד. קורות חיים ממותגים הם גם יותר מפוקסים ואתה מצליח לתפוס יותר את העין שלהם ולקבל יותר תשומת לב ולהתמודד על ההזדמנויות שאתה רוצה וגם לקבל שכר יותר גבוה.
מכל הסיבות הנ"ל, קורות חיים ממותגים מקבלים במאות אחוזים יותר פניות ממעסיקים לעומת הפורמט ה"רגיל" והבנאלי שעליו דיברה הגברת אורנה סגל.
אהבתם? עשו לנו לייק, השאירו תגובה, שתפו את הפוסט

על הכותב

נורית אגמי

Facebook Twitter Google+

נורית אגמי - מנכ"ל רשת אגמי - מקצוענים בהשמה ל Professionals ובכירים. נורית בעלת חזון חברתי ופועלת לעזור למחפשי עבודה והשאיפה שלה היא שמחפשי עבודה יקבלו את חומרים חינמיים שיקצרו את זמן חיפוש העבודה משמעותית ושזו תהיה העזרה הכי טובה שאפשר להשיג בחינם. הבלוג של נורית עוסק גם בענייני קריירה ומגמות בעולם העבודה ובשוק התעסוקה הישראלי.

אל תפספסו:

תגובות 3

  1. לאור ההתנסויות שלי המאמר שלך כל כך נכון ומדוייק שזה ממש מהמם.
    נכון, זה דורש שינוי חשיבה בכך שאתה עצמך חייב להגדיר (לעצמך קודם כל) מה הבידול שלך לאן אתה רוצה להגיע ואז לבנות אסטרטגיה מתאימה לכך. הפוך מהגישה הפסיבית של פעם.
    אני נמצא בנקודה הזו ואשמח לשוחח ולקבל ממך הצעה לבניית פרופיל כזה עבורי.
    תודה
    גרי מנדלסון

  2. כל אחד חושב שקו"ח צריך להראות בצורה אחרת. כל אחד שהראתי את הקו"ח שלי הציע דברים אחרים. ובמיוחד, לדעתי, בכלל לא צריך קו"ח…וגם אולי לא חברות כוח אדם (סליחה). מה רע בקישור ב-IN (או אפילו ב-FB) יש שם את כל המידע (אם לא יותר) מהנדרש או שניתן להעלות על קו"ח על האדם שמחפש. מה גם שכל המשרות שהתקבלתי היו דרך מכרים/חברים ולא דרך חברות כ"א.

    1. Post
      Author

      שלום שלמה,
      קודם כל, זה לא נכון שיש הרבה שיטות לכתיבת קורות חיים. נעשו מחקרים בנושא ואני מבססת את השיטה שלי על מחקרים שמוכיחים מה עובד.
      בקשר ללינקדאין – לינקדאין היא פלטפורמה ואתה עדיין צריך לכתוב תוכן. יש קצת הבדל בין קורות חיים בלינקדאין לבין קורות חיים על מסמך וורד אך ברור שיש חפיפה. אם ישבת והשקעת בפרופיל הלינקדאין שלך, השקעת בקורות החיים שלך.
      פייסבוק לא נותנת מידע טוב לגבי ניסיונו המקצועי של אדם. היא מספקת מידע אחר אך לעומת לינקדאין היא מאוד חלשה בקטע הזה.
      זה שהתקבלת דרך חברים זה מעולה. אני למשל קיבלת הרבה חברים שלי לעבודה אצלי ולא ביקשתי מהם קורות חיים. אבל… אם חברים שלך עובדים בחברות ופנית דרכם הם עדיין היו צריכים להעביר את קורות החיים שלך לארגון.
      נורית אגמי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *